לפני שקונים או מאמצים ארנבון

ארנבונים הם חיות מחמד נהדרות. הם פקחים, סקרנים וחקרנים וחביבים ביותר.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

1. ארנבונים הם חיות מחמד נהדרות. הם פקחים, סקרנים וחקרנים וחביבים ביותר. ארנבונים נעים במבנה האישיות שלהם מארנבונים "קשוחים" ואמיצים לארנבונים ביישנים ומופנמים.

2. ארנבונים אינם "חיית מחמד למתחילים"!
תוחלת החיים שלהם מגיעה לשמונה שנים בממוצע ובתנאים טובים הם עשויים לחיות עשר ויותר שנים כך שתוחלת החיים שלהם קרובה לזו של חתולים וכלבים והמחויבות שבאימוץ ארנבון היא ארוכת טווח ולא פחותה מהמחויבות המתבקשת באימוץ כל חיית מחמד אחרת. ארנבונים לא מומלצים לילדים קטנים משום שהמולת ילדים סביבם רק מפחידה אותם ומכניסה אותם לחרדות מיותרות.  ארנבונים, ככלל, לא אוהבים להיות על הידיים ולהתכרבל וכל ניסיון של ילד להרים ארנבון ולשאת אותו על הידיים מסתיים בדרך כלל בשריטות לילד ובנפילה לא מתוכננת לרצפה מגובה גבוה שעלולה לגרום לנזק גופני חמור לארנבון. בכל מגע בין ארנבון לילד קטן דרושה נוכחות מבוגר.

3. בריאותו (ולכן תוחלת החיים) של הארנבון תלויה בראש ובראשונה בתזונה איכותית. חציר טרי ללא הגבלה מהווה את הבסיס התזונתי של הארנבון. תערובת חציר (שעורה, חיטה, אספסת, בקיה ועוד) עדיפה עוד יותר. המרכיב השני הוא עלים ירוקים טריים מידי יום: חסה, העלים החיצוניים של הכרוב, ראשי גזר וסלק, ברוקולי, עלי סלט כמו ארגולה, פטרוזיליה, כוסברה וכדומה, דלעת, עלי פרח שן-הארי, תרמילי אפונה (לא בהכרח כולל האפונה), פלפלים ועוד. כמות גדולה מידי של כופתאות [מעל לשמינית כוס לארנבון בוגר (כ-2 קילו) ליממה] מיותרת ועלולה להזיק. פירות ו"ממתקים" – לא יותר משתי כפיות שטוחות ביממה.

4. ניתן בקלות להרגיל ארנבונים לעשיית הצרכים בארגז. הדבר נעשה במשא ומתן עם הארנבון: עוקבים אחר הארנבון, מוצאים את הנקודה בה הוא מעדיף להשתין ומציבים שם את הארגז. ייתכן ויהיה צורך במספר ארגזים במקומות שונים. עם הזמן –  מצמצמים את מספר הארגזים עד שמתפשרים על ארגז אחד.  עדיין, ייתכן ויהיה צורך בעוד ארגז או שניים נוספים. שיטה נוספת היא להגביל את הארנבון לכלובו, להציב את הארגז בפינה המועדפת עליו ולשחרר אותו לאחר שיתרגל לעשות בו את צרכיו. בכל מקרה, להיות מוכנים לסלוח לו אם יימצאו כדור צואה יבש או שניים מתחת לספה. חול מתגבש לא מתאים לארנבונים ואסור להשתמש בו בארגז.

5. ארנבונים הם מבין בעלי החיים הנקיים ביותר. חשוב ביותר לשמור על כלוב נקי וטיפול נכון דורש ניקוי של המצע ועודפי המזון מידי יום ביומו. ארנבון מלוכלך = כלוב מלוכלך.      

6. ארנבונים זקוקים למרחב ועדיף לתת להם לשוטט בבית. יש צורך למגן את אזור החופש של הארנבון. ארנבונים מאד אוהבים ללעוס חוטי חשמל, שטיחים (ככל שהשטיח יקר יותר – הוא יותר טעים!), וחלקי ריהוט מעניינים. אספקת צעצועים סדירה כגון קוביות עץ טבעי, אלומות חציר קטנות קשורות בכמה שיבולים, צעצועי קרטון, נייר, קש וכדומה יספקו את יצר הלעיסה של הארנבון.

7. אם הארנבון עומד לבלות בכלובו תקופה ממושכת במהלך היום – יש לוודא שהכלוב גדול ומרווח מספיק לצרכיו (לגבי מצע מתאים ראו כאן:  ( https://www.shorvet.co.il/text34.asp).

8. ארנבונים מעדיפים להיות בבית עם המשפחה מאשר בכלוב מבודד בחוץ, בחצר האחורית. כחיות חברתיות הם יסתדרו מצוין עם חתול הבית וגם עם כלב נעים הליכות.

9. לא מאלפים ארנבונים. כל ניסיון להעניש ארנבון או להחדיר בו משמעת יסתיים בתוקפנות מצד הארנבון (נשיכות, בעיטות, שריטות) או פחד מהבעלים והימנעות ממגע איתם (בריחה). 

10. ארנבונים זקוקים לבדיקה רפואית מלאה מיד לאחר הקניהאימוץ (אם לא כתנאי לרכישה) ולאחר מכן לפחות מידי שנה אם לא פעמיים בשנה (בגלל המהירות בה מתפתחים השינויים). הבדיקה הרפואית חייבת להתבצע על ידי רופאה המתמצאים בארנבונים ובדרישותיהם המיוחדות. ארנבונים אינם כלבים
קטנים עם אוזניים ארוכות! 

11. איבוד תיאבון ואו שלשול מהווים מקרה חירום הדורש תשומת לב וטרינרית מיידית! 
      
ארנבונים מפתיעים לעתים קרובות את בעליהם במידת הקשר שניתן לפתח עימם והם מביאים אושר גדול. עם זאת, חשוב ביותר לזכור ש"יחס גורר יחס!" –  מידת הסיפוק תלויה בקשר ישיר למידת ההשקעה. 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

רוב המזונות התעשייתיים לחיות מחמד בשוק מכילים 40% עד 60% דגנים  העשירים בפחמימות. עיכול פחמימות צורך הרבה אנרגיה מהכלב

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן