נצחונה של לואיז

"שוב בורח לה" אמרה לי יעל, כאשר יצאתי מהגן של בני, "אולי צריך לחזור על הבדיקות", היא הוסיפה, "אנחנו חייבים בדיקת שתן", אמרתי.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

לואיז, כלבה מעוקרת כבת שבע הגיעה אלי לפני כחודש עקב בריחת שתן בביתה, ומסיבות טכניות טרם נעשתה בדיקת שתן, בדיקת דם שנעשתה בזמנו הראתה תגובה דלקתית, שיכלה להתאים לדלקת בדרכי השתן, ואכן טיפול אנטיביוטי הביא להטבה משמעותית במצב.

הסיבות העיקריות לבריחת שתן ולהשתנה מרובה הן בעיות בכליות, סוכרת, דלקת רחם בנקבות או יתר הפרשת סטרואידים. השלב הראשון בתהליך האבחון, הוא בדיקת שתן פשוטה.

הטלפון הבא התקבל כשבוע לאחר מכן ב 0900 בדיוק בשעת פתיחת המרפאה, "ד"ר כהן, ארז, אני מאוד מודאגת מאתמול,ואני כל כך שמחה שהצלחתי לתפוס אותך , לואיז לא נראית טוב, היא מקיאה ומשלשלת נראית מדוכאת מאוד ואתמול בערב היא התנשפה בכבדות". תיאור זה אכן כבר החל להדאיג. תהיתי אם מדובר במספר בעיות, או שקיים קשר בין כל הסימפטומים ש ל ל ואיז מציגה.

רבע שעה מאוחר יותר, נכנסו יעל ולואיז למרפאה וקשה היה לומר מי התנשפה יותר. בבדיקה , לואיז אכן נראתה חולה מאוד, מיובשת, עם כאב בטני. ראשית, חיברתי אותה לעירוי נוזלים. בדיקת הדם הראתה רמות סוכר גבוהות מהנורמלי, ובדיקת שתן שסוף סוף הצלחנו לערוך העידה על הימצאות קטונים (סוג של חומצת שומן שמופיע ה בסוכרת חמורה) וסוכר בשתן. ממצאים אלו מעידים על סוכרת חמצתית, אשר הינו סיבוך מסכן חיים של מחלת הסוכרת, במצב זה המלצתי ליעל להפנות את לואיז לבית החולים על מנת לקבל טיפול אינטנסיבי שיציל את חייה. יעל ומשפחתה התלבטו רבות לגבי החלטתם, "אני פשוט לא רוצה לראות אותה סובלת כמו חולי סוכרת שאני מכירה" , הרגעתי אותה שאצל כלבים החלמת פצעים ממושכת ופגיעות בגפיים לא קיימות, "אם כך , ניקח אותה לאשפוז" אמרה יעל.

לאחר מספר ימים כאשר התקשרתי לדרוש בשלומה של לואיז, דיווחה יעל בשמחה כי לואיז מרגישה הרבה יותר טוב , התיאבון חזר לה והיא אפילו חזרה לנבוח ולכשכש בזנבה בשמחה.

עתה, היה צורך להתארגן לקראת הטיפול הממושך במחלת הסוכרת.


מחלת הסוכרת עלולה להימצא בחתולים ובכלבים ובמרבית המקרים לא ניתן להבריא ממנה, אך טיפול קבוע לכל החיים מביא לרוב לתוצאות טובות ומאפשר איכות חיים טובה מאוד לחיית המחמד.

ברוב המקרים, הטיפול כרוך בזריקות אינסולין פעם או פעמיים ביום ומעקב אחר רמות סוכר וקטונים


א. גנטיקה- כלבי קיסהאונד ופודלים.

ב. דלקת או בעיות אחרות בלבלב.

ג. השמנה.

סימנים קליניים שעלולים להעיד על המחלה הם : שתייה והשתנה מרובה, אובדן משקל למרות תיאבון מוגבר, קטרקט.

האבחון נעשה באמצעות בדיקת שתן ובדיקת רמת גלוקוז בדם.

סיבוך של מחלה זו הינו חמצת סכרתית ( DKA ), במחלה זו החיה תהיה בד"כ חולה מאוד, תקיא, ותתנשף בכבדות, הטיפול במצב זה הוא בדחיפות עליונה וכולל טיפול בנוזלים ומתן אינסולין בתדירות גבוהה.

למזלה, לואיז הקטנה הצליחה לצאת ממצב זה ולהגיע לאיכות חיים (כלבית) טובה, אך חשוב לדעת , ששמירה על סוכרת מאוזנת הוא תהליך ארוך שדורש השקעה לא קטנה מצד ה"הורים".

כנראה שהשנה היא לא תחגוג את המימונה.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בני זוג הונגרים חותרים בקייק בנהר הדנובה מזהים שני נשרים בסכנת טביעה ומחלצים אותם כנסו לסרטון
פקחי רשות הטבע והגנים חילצו עוף דורס מסוג חיוויאי שהוחזק בניגוד לחוק בבית בחדרה.
הקשר שבין סחר בחיות בר אקזוטיות לנגיף הקורונה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן