המדריך השלם: כל הציוד לחתול החדש שלך

אוכל יבש או רטוב, קערות מנירוסטה או פלסטיק, משטח גירוד אופקי או אנכי? אילה נאור, מומחית התנהגות חתולים עושה לנו סדר בכל הנוגע למה חתול צריך
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מדריך לחתול חדש

לפני שמאמצים חתול חדש, יש מספר דברים שצריך לקחת חדש ולהכין את הבית לחתול החדש.
במדינות רבות בעולם, החתול עבר את הכלב כחיית המחמד המועדפת.
חנויות החיות מלאות במוצרים שונים המיועדים לחתולים. כאשר חלקם אכן נחוצים בבית בו יש חתול, וחלקם רק יעשירו את חיי החתול. על מה חשוב להקפיד כשמאמצים חתול חדש?

מזון לחתולים מתאים

קיימים בשוק סוגי מזון שונים ומגוונים, בקשת רחבה של מחירים ואיכויות. חשוב מאד להאכיל את החתול באוכל המיועד לחתולים ולא במזון כלבים, מפני שהרכיבים של שני סוגי מזונות אלו שונים. קיימים רכיבים אשר חיוניים לחתול, ולא נמצאים בכמות מספקת במזון כלבים.

וטרינרים ממליצים להאכיל חתולים בעיקר במזון יבש, אשר שומר ולעיתים אף מסייע בנקיון השיניים (בניגוד למזונות המשומרים למיניהם). חשוב להתאים את סוג המזון לגילו ולמצבו הבריאותי של החתול. ניתן להשיג אבקת חלב המיועדת לגורים יתומים, אשר עדיין יונקים. או מזון לגורים, בוגרים, קשישים, בעלי עודף משקל או חולים. מומלץ להתייעץ עם הוטרינר המטפל בסוג המזון המומלץ לחתול, ובכמות ההאכלה הרצויה. אם החלטתם להחליף לחתול את סוג המזון, עשו זאת בהדרגה במשך לפחות שבוע-שבועיים.

אוכל לחתולים

קערות מים ואוכל לחתול

גם כאן יש מגוון גדול של מוצרים. מומלץ להשתמש בכלים מנירוסטה. מפני שישנם חתולים המפתחים תגובות אלרגיות כאשר נעשה שימוש בכלי פלסטיק. חשוב שהקערות יהיו נקיות, במיוחד אם מאכילים את החתול במזון משומר. יש לספק לחתול מים טריים ונקיים בכל שעות היממה.

ארגז חול לחתול

ניתן לרכוש עבור החתול צורות שונות וגדלים שונים של ארגזי חול. חשוב להתאים את גודל הארגז לגיל וגודל החתול. גור צעיר יתקשה לטפס לארגז בעל דפנות גבוהות. ההרגלים שגור רוכש בגיל צעיר עשויים להשאר איתו לכל חייו, ולכן חשוב שיהיה לו ארגז בעל דפנות נמוכות יותר.

הארגז צריך להיות ארוך ורחב יותר מהחתול, בכדי שיהיה לו מקום להסתובב ולחפור שם בצורה נוחה. ישנם חתולים אשר מעדיפים ארגז פתוח, בעוד אחרים משתמשים רק בארגז סגור. גם אם החתול יוצא החוצה, ולרוב עושה את צרכיו שם, רצוי שיהיה בבית ארגז (וחול) למקרה שיהיה צורך להשאיר אותו בתוך הבית לתקופה כלשהי.

ארגז צרכים לחתול

חול מתאים לארגז

מגוון סוגי החול גדול מאד. ניתן למצוא חול מבושם, חול מתגבש, חול קריסטלי ועוד. יש לחתולים העדפות שונות לגבי סוג החול, וישנם חתולים אשר מעדיפים סוג חול שונה לשתן ולצואה. יותר קל לנקות חול מתגבש, ולנו נעים יותר הריח של חול מבושם, אך יש חתולים אשר יעדיפו דווקא סוגי חול אחרים. אם הבאתם חתול חדש הביתה, מומלץ לברר עם בעליו הקודמים באיזה סוג חול הם נהגו להשתמש, ולרכוש סוג זה. אם אתם לא רוצים למצוא הפתעות לא נעימות ברחבי הבית, השתמשו בסוג החול אותו מעדיף החתול.

מתקן גירוד

ישנם חתולים אשר מגרדים את ציפורניהם על משטחים אנכיים, וישנם חתולים אשר מגרדים משטחים אופקיים. חלק מהחתולים מעדיפים לגרד בד, בעוד אחרים מעדיפים עץ. חשוב שמתקן הגרוד יתאים להעדפות הגרוד של חתולכם, ולא הוא יעדיף להשתמש ברהיטים ובשטיחים. המתקן צריך להיות יציב, כך שלא יתנדנד כאשר החתול משתמש בו, וכן גבוה יותר מהחתול כאשר הוא מתמתח. במיוחד כאשר יש יותר מחתול אחד בבית כדאי להשתמש ב"עץ חתולים", אשר מכיל יותר מסוג אחד של משטח גרוד, וכן מקומות מנוחה בגבהים שונים.

מתקן גירוד לחתולים

ניתן למצוא מתקנים כאלו בחנויות החיות, או למצוא באתרים שונים באינטרנט הוראות להכנתו באופן עצמאי.

צעצועים לחתולים

לכל חתול יש את סוג הצעצועים המועדף עליו. יש חתולים אשר יעסיקו את עצמם במשך שעות עם צעצועים או אפילו דברים פשוטים המצויים בכל בית. למשל, החתולה שלי "גילתה" לאחרונה שניתן לזרוק ולתפוס את סליל נייר הדבק. כמו גם להחביא אותו מתחת ומאחורי הרהיטים. לעומת זאת, ישנם חתולים אשר ישחקו רק עם צעצועים אינטראקטיביים.  ניתן להכין צעצועים לחתול מחומרים פשוטים וזולים בבית, בתנאי שהחתול לא יבלע את הצעצוע או חתיכות ממנו.

צעצועים לחתולים

כלוב נשיאה/נסיעה

רצוי שיהיה בבית כלוב כלשהו למקרה וצריך לנסוע עם החתול או להוציא אותו מהבית מסיבה כלשהי. הכלוב צריך להיות גדול מספיק בכדי לשהחתול יוכל לעמוד, לשבת, לשכב ולהסתובב בו בחופשיות. ניתן להשיג תיקים בעלי דופן רכה, וכן ישנם כלובים בעלי דופן קשיחה.

כלובים עם דופן קשיחה ישמרו על החתול במקרה של תאונה במכוניתכם. מומלץ להשיג כזה שיש בו שני פתחים  בצד הכלוב וכן בחלקו העליון (משם יותר נוח להכניס את החתול). בכדי שהחתול לא יברח בכל פעם שהוא רואה את הכלוב, מומלץ להשאיר את הכלוב פתוח במקום נגיש כל הזמן, ואף להאכיל את החתול בתוכו.

"מיטת חתולים"

חתולים ידועים באהבתם למקומות חמימים ורכים. אמנם לא חובה לרכוש (או להכין) מיטה עבור חתולים, אבל רבים מהם יהנו מהבונוס. חשוב שהמיטה תהייה עשויה מחומרים אשר לא יזיקו לחתול.רצוי שהיא תהייה ממוקמת במקום מוגבה מעט. כמובן שגם כסא מרופד, מיטה (של בני אדם), ספה או כורסא ישמשו את החתול. גם אם רכשתם עבורו את מיטת החתולים הטובה ביותר.

לסיכום

חשוב שיהיו בבית מקומות בהם החתול יוכל להסתתר במקרה והוא נבהל. במיוחד כאשר ישנם בעלי חיים נוספים בבית או ילדים קטנים, אשר עשויים להציק לו. ניתן להשתמש בכלוב הנשיאה, אשר יישאר פתוח, בעץ חתולים או במדפים גבוהים ויציבים. חתולים אוהבים לצפות על המתרחש ממקום גבוה, שם הם מרגישים בטוחים. לכן צריך לספק להם מקומות כאלו, במיוחד אם אינכם מעוניינים שהחתול יעלה על השיש או השולחנות.

וכמובן, לא לשכוח לתת לחתול תשומת לב.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים תפסו שתי סירות ו-3 חשודים בדיג לא חוקי בצפון הכנרת

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן