תוכוני אהבה

מוצאם בדרום אפריקה ומרכזה, אלו הם תוכים קטנים ויפים, אורכם הממוצע הוא בערך 15 ס"מ ומשקלם 50 גר'. לבגרות מינית ורבייה הם מגיעים בין גיל 10 חודשים לשנה ובין הזכר לנקבה אין הבדלים חיצוניים. תוחלת החיים הממוצעת היא 12 שנה כאשר הם יכולים להגיע גם ל 15, אך בשבי הם מגיעים לרוב עד גיל 5.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

מראה – גם כאן יש הבדלים בין הסוגים, לסוג הנפוץ ביותר יש ראש כתמתם, חזה ירוק בהיר וגב וכנפיים בירוק כהה, כאשר הפס הדמיוני המחבר בין הראש לשאר הגוף בהיר יותר מהראש ולרוב הוא צהבהב. סוג נפוץ נוסף אלו הפרסונטות- סוג יפיפה בעל ראש אדום חזק ועיטור לבן מסביב לעין. ניתן גם למצוא אותם בגוונים של כחול- חזה תכלת ראש כחול או כחול-אפור וכנפיים וגב בכחול כהה. סוגים נוספים פחות נפוצים בארץ.

אופי – למרות שמם הרומנטי "ציפורי אהבה" ציפורים אלו בבגרותן ידועות דווקא בתוקפנות- גם כלפי בני זוגן אך בעיקר כלפי ציפורים אחרות, לכן אינן מומלצות לגידול בכלוב מעורב עם תוכונים, קוקטליים וכו'. תוכון אהבה שהוחתם מגיל צעיר מאוד יכול להיות חיית מחמד נעימה, אך אין רבים כאלו כיום בארץ ולרוב הם משמשים לנוי.

דיבור – תוכוני אהבה אינם דברנים אך שריקותיהם נעימות לאוזן, אם כי יש גם מי שיטענו שהם מרגיזים ורעשניים… כנראה שזה עניין של טעם אישי.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בעת בחירת גור השיקול עיקרי הוא נושא הייחומים בנקבה ותוקפנות הזכר (גם אם לא תמיד נכון הוא שזכר יותר אגרסיבי).
סכנת חיים מידית - בכל חשד למכת חום יש להגיע למרכז חירום וטרינרי בהקדם האפשרי.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן