לא רק לאנשים: טיפול הומיאופתי לבעלי חיים

הדרישה לטיפול בבעלי חיים באמצעות ההומיאופתיה גוברת מאוד בשנים האחרונות. מהי שיטת טיפול זו וכיצד היא מסייעת בריפוי חיית המחמד שלנו?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיפול הומאופתי לכלבים

ההומיאופתיה היא שיטת טיפול שנוסדה במאה ה-18 על ידי רופא גרמני בשם סמואל האנמן. ד"ר האנמן פיתח שיטה שמטרתה לתמוך, לדמות ולחזק את מערכת ההתגוננות הטבעית של הגוף במלחמתה במחלות. ההומיאופתיה מבוססת על חוק "הדומה", לפיו כל חומר הגורם לסימני מחלה מסוימים לאדם בריא יכול לגרום להעלמות סימני מחלה דומים אצל החולה ("דומה ירפא דומה"). התרופות המשמשות לריפוי בהומיאופתיה מקורן בחומרים טבעיים בלבד דוגמת מיצוי ודילול חלקים שונים של צמחים, מינרלים, מלחים וחומרים שונים מעולם החי כגון ארס דבורה. הומיאופתיה כשיטה לטיפול בבעלי חיים החלה להתפתח  בשנים האחרונות

ההומיאופתיה כשיטה לטיפול בבעלי חיים במסגרת הרפואה הווטרינרית החלה להתפתח רק בשנים האחרונות. כיום נפוצה השיטה באירופה, צפון אמריקה ועקב הביקוש ההולך וגדל גם בישראל. ההומיאופתיה בשרות הווטרינריה מאפשרת לטפל במגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות בחיות מחמד, חיות משק, סוסים, ציפורים ואף חיות אקזוטיות .

מרבית הלקוחות הפונים לווטרינר ההומיאופת הם לקוחות שנואשו מהטיפול הווטרינרי הקונבנציונאלי או לקוחות הרוצים להימנע ממתן תרופות הגורמות לתופעות לוואי מזיקות בעקבות טיפול ממושך כגון סטרואידים ואנטיביוטיקה. לרפואה הווטרינרית ההומיאופתית יש מענה גם למחלות אקוטיות שונות ואפילו לעזרה ראשונה, לשיכוך כאבים ולבעיות התנהגות.

חשוב לציין כי קיימים מקרים רבים בהם לרפואה הווטרינרית המסורתית אין תחליף – שברים, פציעות קשות וכדומה מחייבים את התערבותה של הווטרינריה הקונבנציונאלית אך ניתן לשלב את זו האחרונה בטיפול הומיאופתי שיזרז את תהליך הריפוי ויקל על סבלה של החיה בתהליך ההחלמה.

הטיפול ההומיאופתי מתחיל בבדיקה קלינית ראשונית של בעל החיים שתלווה בתשאול הבעלים. השאלות אותן ישאל הווטרינר ההומיאופת יכולות לעיתים להישמע מוזרות, כך למשל ישאל הרופא שאלות לגבי מצב הרוח של החיה, על איזה צד היא נוהגת לישון בלילה או מתי התופעה חמורה יותר – בבוקר או אחר הצהרים. מטרת הבדיקה והתשאול להעריך את מצבו הכללי של הפציינט לרבות מצבו הנפשי. בהתאם לתמונה הכוללת ירשום הווטרינר ההומיאופת את התרופה המתאימה ביותר למצבו ולאישיותו של בעל החיים החולה. מכיוון שהתרופה מותאמת באופן פרטני לבעל החיים הרי שפעמים רבות למקרי מחלה דומים יינתנו תרופות שונות.

התרופה אותה ירשום הווטרינר ההומיאופת יכולה להופיע בצורת כדורים, תמיסה נוזלית , אבקה או משחה. הבעלים והרופא יחליטו ביחד באיזו צורה של תרופה כדאי להשתמש על מנת לאפשר לבעלים לתת את התרופה ללא שימוש בכוח בכדי שבעל החיים לא ילחץ. את התרופה רצוי לתת ישירות לפי החיה, כחצי שעה לפני הארוחה, ללא מגע ידיים, למעט מקרים בהם נדרשת מריחת משחה. את התרופות ההומיאופתיות יש לשמור במקום קריר ומוצל ולא בסמיכות לחומרים בעלי ריח חזק כגון בשמים או דטרגנטים.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תודה לחיילי סיירת גולני אשר נרתמו במסירות ובנחישות ראויה לציון למען ניקיון השטח הערכי שהינו מרחב חשוב לחיות הבר.
לאוגרים יש בדרך כלל 4-6 גורים בכל המלטה, אבל המספר יכול לעלות לעתים קרובות ל-12 ואף יותר.
גזעי חתולים קטנים הם חיות מחמד פופולריות בשל הגודל הקומפקטי והתכונות החמודות שלהם. הנה 10 גזעי חתולים הקטנים ביותר:

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן