לא משחק: 8 עובדות על חתולים ונשיכות

לא רק נשיכות של כלבים מסוכנות לבני האדם: נשיכות חתולים עלולות לגרום לזיהומים קשים באזור הידיים - ובמקרים חמורים אפילו לאשפוז. מה עושים ואיך נמנעים מזה?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתול נושך

1. החתול המזוהם

המילה "נשיכות" בדרך כלל מתקשרת אצלנו לכלבים, אבל חשוב לדעת כי גם חתולים נושכים, והנשיכות שלהם לא פחות מסוכנות. מחקרים בדקו ומצאו כי נשיכות של חתולים עלולות לגרום לזיהומים קשים, בעיקר כאשר הם נושכים אותנו בידיים. חיידקים הנמצאים בחלל הפה של החתול יכולים לחזור לתוך עורנו בעת הנשיכה ולגרום לזיהום חמור.

קראו עוד: בדקו: מה מותר ומה אסור לחתול שלכם לאכול?

2. הכל בגלל השיניים

הסיבה שנשיכות חתולים מסוכנות נעוצה במבנה השיניים שלהם. לחתולים יש שיניים חדות ודקות שעשויות לחדור עמוק בעת הנשיכה, גם כאשר הנשיכה נקודתית ולא משאירה סימן. במקרים אלה, החיידקים שנמצאים בחלל הפה של החתולים עלולים לחדור לתוך הגיד או מפרק היד ולהתפתח בתוך הגוף לכדי זיהום.

3. ידיים למעלה

מחקרים מגלים כי הסבירות שנשיכות חתולים יגרמו לזיהומים עולה כאשר החתול נושך ישירות בפרק כף היד, באזור השומן והשריר שבו יש רקמות רכות. במקרים רבים, נשיכות באזור זה גרמו לננשכים להתאשפז וליטול אנטיביוטיקה כדי להחלים. ההמלצה היא להגיע לבדיקת רופא לאחר נשיכת חתול שהותירה עור מגורה או נפוח.

4. מה עושים אחרי שננשכים?

השלב הראשון אחרי שננשכתם על ידי החתול הוא נטרול הרוק שלו. יש לשטוף במהירות וביסודיות את האזור הנשוך באמצעות מים וסבון. בשלב השני – יש לחטא את האזור על ידי אלכוהול 70% או על ידי תמיסת יוד. כאמור, אם העור מגורה ומתגלות נפיחויות שונות, יש להגיע למרפאה לקבלת טיפול רפואי.

קראו עוד: כיצד תדעו שהחתול חולה? 5 סימנים שאסור לפספס

5. נשיכה היא לא משחק

לפעמים כאשר חתולים עדיין גורים קטנים, הבעלים שלה משחקים איתם ומרשים להם לנשוך את הידיים שלהם כחלק מהמשחק. כשהם גורים הנשיכות עדינות ולא כואבות, אך החתול מתרגל לכך וכשהוא יגדל הנשיכות שלו עלולות להכאיב ולגרום לזיהומים. מומחים להתנהגות חתולים ממליצים להימנע מהרגל זה כשהם עדיין גורים.

6. תסמונת ליטוף-נשיכה

שפת הגוף של חתולים שונה מזו של כלבים במובנים רבים. לפעמים תוך כדי ליטוף החתול, הוא כבר שבע מהליטופים ומנסה לומר לנו להפסיק. החתול עשוי לכשכש בזנבו, אבל אנחנו עלולים לפרש זאת כשמחה (כמו אצל כלבים) ולהמשיך בליטופים. סביר להניח שהחתול יזהיר אותנו עוד פעם או פעמיים ואם לא נבין נכון את תנועות גופו – הוא יקפוץ וינשך אותנו.

7. הנשיכה שהלכה לאיבוד

אם גור החתולים שלנו נושך אותנו פתאום תוך כדי משחק – חשוב שנלמד אותו לא לעשות את זה. מה עושים? מפסיקים מיד את המשחק ומתעלמים מהחתול כדי שהוא יבין שהנשיכה לא מוצאת חן בעיניכם. אם תהיו עקביים תעבירו את המסר הזה לחתול. הוא יבין שלמעשה שלו (הנשיכה) יש תוצאה (הפסקת המשחק), ויפסיק לנשוך. מה לא עושים? לא מכים את החתול, צועקים עליו או דוחפים אותו. התנהגות כזו תגרום לחתול לפחד מכם ובפעם הבאה הוא עלול להתגונן ולנשוך אתכם יותר חזק.

8. משחקים קטנים ומעניינים

כדי שהחתולים לא ירצו לשחק עם הידיים שלכם – דאגו שיהיו להם צעצועים קטנים ומגוונים, כמו עכבר קטן, כדורים ועוד. הם ירדפו אחריהם, יתפסו אותם ויתרוצצו איתם. כך, כשיהיה להם משהו אחר לנשוך – הם לא יגיעו לידיים שלכם ולא ינשכו אותן.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

בני זוג הונגרים חותרים בקייק בנהר הדנובה מזהים שני נשרים בסכנת טביעה ומחלצים אותם כנסו לסרטון

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן