מחלתו של שמשון האריה

ה''חי כיף'' הינו גן חיות בראשון לציון המכיל אלף חיות שונות, אבל המלך והמלכה הינם ללא ספק שמשון ודלילה, אריה ולביאה שהינם אח ואחות אשר הגיעו לארץ מצ'כיה בהיותם בני חודשיים בלבד.שמשון ודלילה הינם אריות נדירים בני שנה ונקראים " BARY LION."
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

המייחד את שמשון הינה הרעמה המגיעה מהראש ונמשכת עד לשק האשכים, בעוד שבאריות האחרים שאנו רואים בארץ הרעמה עוטפת רק את הראש.

לפני כשבוע גילה שמשון סימני עצירות, ולאחר שלא נתן צואה במשך ארבעה ימים, וטרינרית ה"חי כיף", דר' לימור מיארה, הרדימה אותו ונלקחו בדיקות דם וצואה וכן נעשתה לו בדיקת אולטרה סאונד בטן ע"י הוטרינר דר' ארנון קושניר.
 

 

בדיקות הדם היו תקינות וכך גם בדיקת האולטרה סאונד. דר' קושניר לא מצא עדות לחסימת מעי או לבעיית קיבה.שמשון קבל טיפול בחוקן ואז יצאה צואה שחורה המעידה על דם בצואה.
הוחלט על מתן חומרים משלשלים ואנטיביוטיקה.יומיים לאחר מכן ניצפה האריה שמשון על ידי המטפל כשהוא אינו הולך יציב, מתנדנד, לשונו שמוטה החוצה והוא מרייר. שמשון לא היה מסוגל לאכול ולשתות במצב זה.למקום הוזעקה דר' מירב שמיר, וטרינרית נוירולוגית שקבעה שהבעייה נמצאת בחלק המוח הקרוי גזע המוח, והוחלט לבצע בדיקת סי.טי לגילוי הבעייה.את בדיקת הסי.טי ערכו במכון C.T IMAGE הנמצא בבית החולים הוטרינרי "בית דגן".
בדיקת C.T הנהוגה בקרב בני אדם, מתאפשרת כיום גם לבעלי חיים. הבדיקה מבצעת סריקה ממוחשבת של חלקי גוף ומאפשרת לוטרינר המטפל לראות לפרטי פרטים אברים פנימיים בתלת מימד ומכאן להחליט על המשך הטיפול.

https://www.petnet.co.il/mainNews/images/ct19.jpg

בבדיקה התגלתה דלקת אוזן פנימית כממצא אקראי וכן קיום חוליה מעובה הלוחצת על העצבים ביציאתם מהמוח לעמוד השדרה. כתוצאה מלחץ זה נצפו הסימנים של חוסר שיווי משקל וריור.

 

 

תצלומי הסי.טי הופצו בעולם כדי לדעת אם קיימים גני חיות אחרים אשר נתקלו בבעייה זו והצליחו לפתור אותה.מתשובות שחזרו יתכן שהבעייה נובעת מחוסר במזון מגוון שגורם לחוסר ויטמין A.
כתוצאה מכך החוליות אינן גדלות טוב ולוחצות על חוט השידרה.
לא התבצעו ניתוחים באריות באזור עמוד השדרה המדובר.

 

סיבה נוספת הינה תורשה גנטית של בעיות בחוליות.בשבוע זה נמשכות הבדיקות במרץ. נלקחו ביופסיות מהכבד לבדיקת רמות ויטמין A. מיד לאחר בדיקת הסי.טי האריה החל לקבל טיפול בויטמינים, אנטיביוטקה וסטרואידים להורדת לחץ הנוזלים בגולגולת, אשר גורמים בין היתר לכאבי ראש.

 

מצבו משתפר מיום ליום ולמרות שמטבענו לקוות להחלמתו המהירה – יש לזכור שמחלתו קשה ושהצפי לגבי ההמשך אינו טוב.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

צפו בתיעוד של יחידת החקירה והאכיפה מחלצים כלבים שהיו בסכנת חיים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן