אל תתפתו למחירים זולים

קילוגרם של מזון המורכב מחומרים ירודים אמנם זול יותר מקילוגרם של מזון איכותי , אבל בסופו של דבר זה יעלה לכם ולבעל החיים שלכם ביוקר. כמה עובדות על מזונות לכלבים וחתולים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
המלח – מוצר זול מאוד , אשר מחירו הבריאותי יקר מאוד. כלבים וחתולים מעדיפים מזונות מלוחים , בדיוק כמונו . על מנת לשבח את הטעם , מכניסים הרבה מיצרני המזונות המסחריים כמויות של מלח , העולות בהרבה על הדרוש לגוף. המלח סופח ומעלה את כמות הנוזלים במערכת הדם , מה שיוצר עומס על הלב ומביא לבלאי מהיר של המערכת . בשנותיה המתקדמות של החיה היא חשופה לאי ספיקת לב ולקיצור חייה . אי ספיקת לב הוא גורם התמותה מספר אחד לכלבים . הדבר נכון גם לגבי זרחן , חלבונים מגנזיום ועוד רבות הדוגמאות. *האיזון הוא הקובע@ במזון חייב להיות איזון מלא בין הטעם ( עד כמה רוצה החיה לאכול את המזון ) לבין כמות המזון הנאכלת על ידי הכלב או החתול ואשר עונה על הצרכים התזונתיים (האנרגטיים ) הדרושים לה. שכיח מאוד בין בעלי הכלבים וחתולים הטענה " הכלב או החתול , לא אוכלים כמעט כלום " ואז " דוחפים " להם מכל הבא ליד. זו כמובן טעות , החיה מנצלת את חולשת הבעלים וזוכה לסוגימזון ולטעמים אטרקטיביים אשר בדרך כלל הם אינם בריאים ואף מזיקים . כחוק, אם החיה מתפקדת היטב , אינה מרזה ואינה משמינה , כמות האוכל אשר היא אוכלת מתאימה במדויק. חשוב לבדוק את היחסים בין המרכיבים השונים של המזון . לא רק איכותם אלא את היחס בו הם מוכנסים למזון. עודף של אחד המרכיבים יוצר אי ספיגה ומחסור בשני. הסידן – הוא מרכיב חשוב לבניית השלד. כמות גדולה ממנו מוריד את ספיגת הברז, אבץ וזרחן לגוף. הזרחן הוא שותף עם הסידן לבניית העצם . עודף ממנו ( בעיקר במזונות העשירים בבשר או באברים פנימיים ) מוריד את ספיגת הסידן ופוגע ביצירת העצם . היחס הנכון בין הסידן והזרחן במזון צריך להיות 1.2 ל – 1.4 ואמנם במזונות נבחרים יחס זה נשמר במדויק במזונות. עודף זרחן הוא גורם עיקרי לפגיע הגורמת לאי ספיקת כליות , גורם התמותה מספר אחד בחתולים. *התווית@ על מנת לאפשר ללקוח לדעת ממה מורכב המזון ולתת לו כלים להשוואה בין המזונות על היצרן להדפיס בשפת המקום את מרכיבי המזון באחוזים . אך לא תמיד מפורסמת כל האמת. כדי להשוות בין מזונות על היצרן לתת ללקוח את אחוזי תכולת המרכיב היבש ולא את תכולת המרכיבים כפי שמופיעים במזון. המרכיב היבש הוא נתון אותו מספק היצרן וניתן למוצאו בעיקר במזונות האיכותייםכיום הרפואה הוטרינרית מציבה בראש סולם החשיבות את איכות המזון והתאמתו לכל שלב ושלב בחיי החיה. מזון איכותי ומתאים מאריך את חיי הכלב / חתול ומשפר את איכות חייה וחיי בעליה .
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כלבים הם חיה מרתקת ואפשר ללמוד עליהם במשך שנים, את המקורות שלהם, ההתנהגות, גישות שונות לאילוף ועוד המון מידע מרתק.
עומדים להפוך לסבא או סבתא? מזל טוב! בתוך פחות משלושה שבועות האוגרת ההריונית שלכם תמליט גורים חמודים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן