אחת ולתמיד: האם כלבים באמת מחייכים?

כלבים כועסים, כלבים שמחים - אך האם כלבים באמת מחייכים? ד"ר קורן, פסיכולוג כלבים, מכריע לגבי הבעת הפנים המחוייכת שממיסה את כולנו ומפתיע לגבי יכולתם של כלבים לצחוק
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כלבים מביעים אושר ושמחה כלפי הסביבה, אבל לא בהכרח באמצעות פיהם. אולם כאשר הכלב מרגיש באמת נוח, הוא עשוי להראות הבעת פנים שמתקרבת למה שאנו מכירים כחיוך אצל בני האדם – כשהלסתות נפתחות מעט, הלשון משורבבת החוצה מעל השיניים הקדמיות והעיניים מצטמצמות מעט כמו בעת בכי.

ד"ר סטנלי קורן, פסיכולוג מאוניברסיטת בריטיש קולומביה, שחקר את המניעים הפסיכולוגיים העומדים מאחורי התנהגויות יומיומיות של כלבים כבר שנים, מסביר כי "הבעת החיוך בדרך כלל תופיע כשהכלב רגוע או מנהל אינטראקציה חברתית, במיוחד עם אנשים. ברגע שמופיע גירוי המעורר פחד או מתח, הפה של הכלב נסגר ואין אפשרות לראות את הלשון". סימן קלאסי נוסף שיכול להעיד על הנאה הוא כשכוש הזנב. כאשר כלב מזיז את זנבו קדימה ואחורה, זה בדרך מעיד על כלב רגוע ומאושר, אך לא כל תנועת זנב היא חיובית – כלבים מכשכשים בזנבם בתנועה מהירה גם כאשר הם חרדים או מרגישים אי נוחות. גם הבעת פנים מחייכת אינה מצביעה בהכרח על אושר – כלב מחייך עלול להיות מודאג או עצבני. סימני מצוקה שילוו חיוך נוקשה יהיו בדרך כלל התנשפות כבדה כשהלשון בתוך הפה, יללות, אוזניים משוכות לאחור ושיניים נוקשות. לא רק מחייכים, גם מצחקקים לטענת ד"ר קורן, לא רק שכלבים יכולים לחייך, הם גם מסוגלים לצחוק – והם עושים זאת בדרך כלל כאשר הם משחקים. "צחוק של כלבים מתחיל עם ההבעה הכלבית של החיוך, אבל כולל גם צליל שדומה להתנשפות שמתרחשת בתהליך ההלחתה".

מחקר שנערך על ידי פטרישה סימונט במכללת סיירה נבדה מחזק את טענתו של קורן. במסגרתו הקליטה סימונט קולות ההתנשפות של כלבים בזמן משחק בפארק, כמו גם את אלו הנשמעים בזמן התנשפות רגילה. מניתוח התוצאות,  נמצא כי מגוון רחב יותר של תדרים נשמעו בקולות ההתנשפות שהוקלטו בזמן משחק. בב בבד, אישרה סימונט את ההשפעה החיובית של קולות אלו על 15 גורים שהשתובבו בשמחה למשמע קולות הכלבים המתנשפים ובהמשך אפילו הצליחה להראות שאותם קולות הצליחו להרגיע כלבים עזובים.

כך תצחיקו את הכלב "בני אדם יכולים לחקות את הקולות של צחוק כלב, אבל לשם כך יש לדאוג שזווית הפה תהיה מספיק פתוחה, כך שתיצור תחושה מחוייכת ובמקביל עם מומלץ לשמור על שפתיים מעוגלות. הצליל שמוציאים צריך להיות מתנשם, אך נטול קול של ממש, כך שאם אתם נוגעים בגרון בזמן בהפקת הצליל, לא תרגישו כל רטט" מדריך ד"ר קורן. לטענתו, "הפקת צליל הצחוק בצורה נכונה, יכולה לגרום לכלב שלך לשבת, לכשכש בזנבו, לבוא אליך מהצד השני של החדר, ואפילו לצחוק יחד איתך".

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

על לחיי המין של חתולים בעונת הייחום והתוצאות שנשארים בשטח
תוכי לורי - lorikeet, (תת-משפחה Loriinae ), הם תוכים קולניים וצבעוניים במיוחד באוסטרליה הניזונים מאבקה ומצוף.
אמש הסתיימו להם כ-8 חודשי הריון ונקבת הראם הלבן המליטה באור יום עגל של ראם לבן

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן