החצי השני: איזה כלב מתאים לכם?

מחפשים כלב שמתאים לטיולים ארוכים או לחלופין כלב עצמאי שיכול להסתדר בסביבה עירונית סואנת? המדריך המלא שיעזור לכם למצוא את הכלב שהכי מתאים לכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
איזה כלב מתאים לך?

לשילוב של חיית מחמד בחיים יכולות להיות המון יתרונות – החל מחום, אהבה ו"חיים" בבית, ועד שמירה על הבריאות, הפחתת דיכאונות, טיפול בלחץ דם נמוך ועוד.

חלק ממציאת הכלב "הנכון" כרוכה כמובן באפיון סגנון החיים שלכם – לכמה טיולים אתם יכולים לצאת, האם יש מקום עבורו בגינה או בתוך הבית ואפילו אם אחד מבני המשפחה סובל מאלרגיות.

מיהו הגזע שהכי צמא לתשובת לב ואיזה כלב יהי פרטנר מעולה לחובבי ספורט? המדריך השלם למציאת "החבר הטוב של האדם" שמתאים גם לשגרת היומיום שלכם.

דוברמן פינצ'ר
דוברמן פינצ'ר. חובב טיולים ארוכים ושקיעות רומנטיות

כלבים לחובבי כושר

אם אתם מחכים ליום שבת כדי לצאת לטראק ומפנטזים על להשלים את "חוצה ישראל", אתם כנראה מחפשים כלב שיחלוק איתכם את ההנאה המרעננת שיש לחיק הטבע להעניק. כמעט כל כלב אוהב לצאת לטיולים, אבל יש גזעים שידועים כחובבי טיולים ארוכים או פעילות גופנית נמרצת ואלו נוטים להיות גזעים בינוניים– גדולים, כמו לברדור רטריבר, דוברמן פינצ'ר, רוטווילרים, סטר אנגלי או סקוטי, ויימרנר, בורדר קולי, פוינטר, רועה גרמני וכלבים דלמטיים.

בייגל
בייגל. טוב עם ילדים

כלבים שאוהבים ילדים

כמעט כל כלב יכול להיות בן לוויה נהדר לילדים, אך בהחלט ישנם כמה גזעים שגדלים נפלא לצד הילדים. הבייגל והבוקסר טובים עם ילדים שאוהבים להשתולל, כלבי תחש מצויינים עם ילדים בוגרים ועדינים ואילו לברדור רטריבר וסן ברנרד מתאימים לכל ילד שובב בכל גיל.

שר-פאיי
שר-פיי. מתאימים לסגנון חיים עמוס

כלבים עצמאיים לאנשים עסוקים

אם אתם תמיד נמצאים בתנועה ומתכננים את השבוע שלכם על פי מה שמופיע ביומן שלכם, ישנם כמה כלבים עצמאיים שיתאימו לסגנון החיים העמוס שלכם, כמו: אלסקן מלמוט, בורזוי והשר-פיים הכה פופלריים. אם תנאי הדירה שלכם מאפשרים זאת, אתם יכולים לאמץ שני כלבים שיארחו אחד לשני חברה.

קראו עוד: ליידי, רקסי או טוטו: איך בוחרים שם לכלב?

בולדוג צרפתי
בולדוג צרפתי. חי על תשומת לב

כלבים מתפנקים ואוהבים

אם אתם מחפשים להעניק המון חום ואהבה, כלב "שחי" על תשומת לב הוא כנראה הגזע בשבילכם. במקרה זה, הפומריאן, הבולדוג הצרפתי, הסיני המצויץ או הפודל הפופולרי יכולים להתאים לכם. אם אתם מחפשים כלב שזקוק לתשומת לב, אבל גם יכול לשמש כלב שמירה מצוין, הבייגל, כלבי דם (bloodhound) או הקוקר ספניאל יכולים להיות השותפים המצוינים למשפחה.

צ'יוואווה
צ'יוואווה. הכי מתאים לעיר הגדולה

כלבים לעיר הגדולה

אם אתם משכירים דירה בבניין מגורים בעיר, אתם בוודאי מחפשים כלב שלא ינבח ללא סיבה וכזה שזקוק לפעילות גופנית מתונה במהלך היום. במקרה זה קינג צ'ארלס ספניאל או לחלופין קבליר קינג צ'ארלס ספנייל יכולים להתאים לכם. הליכה קצרה וכמה משחקים ביום יכולים להתאים גם לגזע ההוואנז או הצ'יוואווה, אך אלו נוטים לעיתים להיות קולניים יותר.

בישון פריזה
בישון פריזה. יכולים להתאים למי שנוטה לסבול מאלרגיות

כלבים שמתאימים לבעלים הסובלים מאלרגיה

הטבע עדיין לא המציא כלבים "היפואלרגניים" לחלוטין, אך יש כמה כלבים שמשירים פחות פרווה ופחות קשקשים. השנאוצר, הפודל והבישון פריזה יכולים להתאים לכל מי שסובל מאלרגיה לפרווה של חיות מחמד.

קראו עוד: אלרגיה לחתולים -כל מה שצריך לדעת

יורקשייר טרייר
יורקשייר טרייר. שותף נפלא לנסיעות

כלבים שחובבים נסיעות

אם אתם מבלים את רוב יומכם בנסיעות, אתם בוודאי מחפשים שותף מוצלח לדרך – כלב קטן, שניתן להעברה בקלות, חובב טיולים ורגוע – זה לא מעט תכונות לבקש, אבל היורקשייר טרייר או הכלב המלטזי יכולים לענות על כל הדרישות הללו.

עכשיו כשאתם יודעים שיש כלבים שמתאימים לסגנון החיים שלכם, חשוב לציין כי בדומה לבני האדם, כל כלב הוא אינדיבידואל (בשונה מההנחה שתכונותיהם של הכלבים הגזעיים ידועות מראש). יש כלבים שיכולים להיות שונים משאר הגזע שלהם עקב תנאי גידול קשים או כלבים שמפתחים הרגלים אחרים עם השנים. בכל מקרה כל כלב שתבחרו לאמץ יהיה בוודאי החבר הכי טוב שלכם.

באשר לדילמת  ה"גזעי – מעורב" שעשויה לעלות על הפרק, חשוב לזכור כי על פי הנתונים הרשמיים של עמותות בעלי החיים בישראל, מומתים בכל שנה בארץ מאות אלפי כלבים. בעוד גור אחד מוצא בית, ישנם עשרות שנידונים לחיים קשים של ייסורים ואין ספק שאימוץ כלב מהסגר או כל עמותה תעניק לכם את האפשרות לעשות חסד עם כלב שלא שפר עליו גורלו ולזכות בהכרת תודה עצומה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

תזונה נכונה היא אחד הגורמים המרכזים לשמירה על בריאות הסוסים ולמניעת בעיות ומחלות רציניות אצלם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן