מחקר מצא: איזה מידע מסתתר בנביחות של הכלב שלכם?

מעכשיו תוכלו לתקשר טוב יותר עם החבר הכי טוב שלכם - מחקר חדש מצא כי כלבים מעבירים מידע כמו המין והגיל שלהם בזמן שהם נובחים. תוצאות המחקר יוכלו לשמש וטרינרים בעתיד לזיהוי מחלות ובעיות רפואיות קשות בבעלי חיים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

אי פעם תהיתם מה הכלב שלכם מנסה להגיד כאשר הוא נובח? ובכן כעת תוכלו לגלות – מערכת מחשב שפותחה על ידי חוקרים מאוניברסיטת בודפשט ומדריד, הצליחה לקבוע את מידע חיוני על הכלב בניתוח צליל הנביחה בלבד, כגון: המין, גיל, מצב הרוח וכן את ההקשר שבו הנביחות הופקו. ממצאי המחקר, פורסמו בכתב העת ABC לחקר ההתנהגות והאינטליגנציה בבעלי חיים.

קראו עוד: האם כלבים באמת מחייכים? במסגרת המחקר, בחנו החוקרים באמצעות אלגוריתם כ- 800 נביחות שנרשמו משמונה כלבים, בשבעה מצבים שונים. בין הכלבים היו שלושה זכרים וחמש נקבות בגילאים 0-10 מגזעי מודי, כלב רועים הונגרי, הידוע באינטליגנציה הגבוהה שלו. הנביחות הוקלטו בסיטואציות המוכרות לכלבים מחיי היומיום, כגון: צפייה בבעליהם מתרחקים לאחר שנקשרו לגזע עץ, זיהוי כדור משחק וכן הופעת של איש זר בגינת הכלבים. החוקרים דיווחו כי מתוך 29 בדיקות אקוסטיות הכוללות בחינה של גובה צליל הנביחה ואורכה, זוהה מינם של כ- 85%  מהכלבים. באשר למדד הגיל – צעיר, מבוגר או זקן – 80% מהמקרים אפשרו לאתר גם את נתון זה. לדברי החוקרים, לכל נביחה אופי שונה: כלב מבוהל ינבח נביחה דקה, מהירה וגבוהה בעוד במקרים בהם הוא מרגיש בודד, צליל הנביחה יהיה צורמני ואיטי יותר. נביחה עמוקה ומהירה תהיה בדרך כלל תגובה לאדם זר שמתקרב. כלב מאושר יביע את שמחתו ברוב המקרים עם נביחה דקה, גבוהה וברורה. מבצעי המחקר טוענים כי למערכת זו השלכה עצומה על עתיד הרפואה הווטרינרית: "אני מדמיין מה יוכלו לזהות הווטרינרים בעתיד בעזרת האלגוריתם", אומר ד"ר תומס פרגו, חוקר מטעם אוניברסיטת בודפשט. זיהוי מחלות, בעיות התנהגות כמו חרדת נטישה ותוקפנות הם חלק מהבעיות הרפואיות שתוכל מערכת המחשב לזהות, זאת בהמשך למגמת הפיתוח של "רובוטים חברתיים" בעתיד. מומחים בתחום מציינים כי מדובר במחקר יוצא דופן מבין המחקרים הרבים שהתפרסמו בעשור האחרון, שכן רוב המחקרים מתמקדים דווקא באופן שבו כלבים מבינים תקשורת אנושית ולא ההיפך.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תוכי לורי - lorikeet, (תת-משפחה Loriinae ), הם תוכים קולניים וצבעוניים במיוחד באוסטרליה הניזונים מאבקה ומצוף.
טיפול בפרעושים הוא משהו שאסור להתעלם ממנו, כיום ישנם מספר רב של חומרים טבעיים דוחי פרעושים שכדאי להכיר.
משרד החקלאות נמצא במעקב שוטף אחר מקרי תחלואת שפעת העופות בעולם ובפרט באירופה
הארנבון ידוע בתור חיה פרוותית וחביבה, אך מרביתנו לא יודעים מיהו באמת. הוא יונק קטן ממשפחת הארנבאים, בעל אישיות משלו.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן