השרב הגדול: כך תשמרו על הכלבים וחתולים

לפזר קערות מים ברחבי הבית, לאוורר את הרכב ולקבוע תור לספרית - כל העצות שיעזרו לכלב או לחתול שלכם לעבור את השרב הזה בשלום
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

גל החום שפוקד בימים האחרונים מאלץ אותנו להתאים את עצמנו למזג האוויר השרבי. אולם בזמן שאנו יכולים להדליק את המזגן או להסתובב עם בגדים דקים, הכלבים והחתולים נאלצים לעבור את השרב הכבד הזה עם פרווה, והרבה ממנה. איך נקל על חברנו ההולכים על ארבע בימים חמים שכאלה? כל ההמלצות.

לדאוג ששותים, והרבה – כלבים נוהגים להתקרר על ידי הלחתה – פתיחת הפה ואידוי המים מהלשון, ואצל החתולים, ההזעה נעשית דווקא דרך כפות הרגליים. בימים חמים אלו, אנחנו לא יכולים להכריח אותם לשתות, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעודד אותם לשתות יותר- באמצעות אספקת מים טריים ופיזור של מספר קערות בבית. וודאו כי הגישה לקערת המים נוחה ביציאתכם מהבית וכי היא אינה מונחת תחת שמש ישירה. המפנקים מביניכם יכולים להוסיף קוביות קרח למים או להכין ארטיקים בטעם בשר או עוף שבטוח ירעננו וישמחו את חברכם. קראו עוד: כך תטפלו בכלב שהתייבש לשמור על הכפות – נהוג לחשוב כי כפות הרגליים של הכלבים עשויים מעור עבה ומחוספס שעמיד פני כל משטח, אך זוהי הנחה מוטעית. כפותיהם של הכלבים הם בין המקומות הרגישים בגופם וחיכוך במשטחים חמים יכולים לגרום להם לכוויות ובעיות חמורות בעור. מסיבה זו, מומלץ להימנע מטיולים ארוכים בשעות החמות, לבחור במרדות המוצלות ולהתרחק לחלוטין מכבישי אספלט. כמו כן, מומלץ להפחית את הפעילות הגופנית בימים אלו, כך שאם תכננתם טיול אופניים ליום זה – דחו אותו ליום אחר. לקבוע תור לספרית – לחיות המחמד קשה לקרר את עצמן בימים החמים משום שאין להן בלוטות זיעה, אבל פרווה יש להם בשפע. בעונת הקיץ הפרווה העבה אמורה לנשור ובמקומה אמור להופיע שיער דליל יותר, אך זה לא תמיד קורה לפני התכנון. הברשה יומית תעזור לקדם את התהליך הטבעי כמו גם תספורת על ידי ספר מקצועי, שיוריד את "מעיל הפרווה" ובטוח יגרום לכלב או לחתול שלכם לאנחת רווחה. רוצים לקבוע תור למספרה? לכל המספרות ברחבי הארץ. לחצו>

חתולים בשרב. לא יכולים להכריח אותם לשתות, אבל בהחלט יכולים לעודד אותם?

לאוורר את הרכב – מי מאתנו לא אוהב לצרף את הכלב שלו לנסיעה מרעננת ברכב? לצערנו, למרות האזהרות המרובות, לא מעט נסיעות מהנות שכאלו נקטעות כאשר הבעלים בוחר להשאיר את חיית המחמד שלו ברכב. מקרים מצעים אלו חוזרים על עצמם ולכן חשוב להזכיר– אסור להשאיר את חיית המחמד ברכב סגור, אפילו לא לכמה דקות. הטמפרטורות ברכב חונה עלולות לעלות מהר מאוד ולהסב לחיית המחמד סבל רב ואפילו להוות סכנת חיים ממשית. בנוסף, במידה ואתם מצרפים את כלבכם לנסיעה, חשוב להקפיד לאוורר ולקרר את הרכב לפני הכנסתו.

לשמור על הקטנים והלבנים – ישנן חיות מחמד שרגישות יותר לחום ולכן זקוקות ליחס מיוחד כאשר השרב הכבד פוקד את מחוזותינו . גזעים קטנים ופחוסי אף כמו פאגים, בולדוגים ופיקינזים רגישים מאוד לחום ; כלבים מבוגרים; כלבים הסובלים מהשמנה וכלבים בעלי פרווה ארוכה מאוד זקוקים לטיפול מיוחד בימים חמים. גם חתולים בעלי פרווה לבנה ועור לבן מוטלים בסכנה בימים אלו משום שנוטים להיכוות בקלות בשמש, לכן מומלץ לצמצם את זמן השהייה שלהם בחוץ בימים אלו.

להגן מפני פרעושים וקרציות – הימים החמים מביאים איתם לא מעט מזיקים שיכולים לגרום לאי נוחות אצל הכלב או החתול. נצלו את הימים החמים למקלחת מרעננת ולטיפול מונע של פרעושים וקרציות שירחיקו אותם לפחות למספר חודשים.

אל תשכחו את חתולי הרחוב – אחרי שדאגתם לבריאותה של חיית המחמד שלכם, חשבו גם על שאר החיות שאין מי שידאג להן – חתולי הרחוב והציפורים. הניחו קערות של מים נקיים במקומות מוצלים ברחוב, על מנת שגם הם יוכלו לשתות לצלוח את מזג האוויר הזה בשלום.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן