מדהים – הכלבה שלמדה לדבר

מבט אל העתיד? כנסו וגלו
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כריסטינה האנגר היא קלינאית תקשורת שהחליטה לקחת את המקצוע שלה רמה אחת למעלה, ובצורה יצירתית להפליא מצאה שיטה מיוחדת שבעזרתה הכלבה שלה סטלה תוכל לתקשר איתה. ישנם דרכים רבות לתקשר עם הכלב שלנו בזמן אילוף, ובכלל, עד היום התרגלנו כי התקשורת היא חד-צדדית מאיתנו לכלב. זאת אומרת – אנחנו אומרים "פקודה" בתקווה שהכלב יבצע אותה. אך כריסטינה רצתה לבדוק האם אפשרי לעשות את זה גם הפוך. האם הכלב יכול להעביר לנו מסרים ישירים? בעזרת לוח מרובע עם מס' כפתורים שכל אחד מהם, לאחר לחיצה, "אומר" פקודה אחרת, החלה סטלה בת ה18 חודשים בלבד, לתקשר עם בעליה, והיא לא רק מבטאת מילים – אלא גם רגשות ותחושות!
הכלבה, בעזרת הפקודות מעבירה לבעליה מסרים חד-משמעתיים, כמו שהיא שיחקה מספיק ועכשיו היא רוצה לנוח, או שהיא רוצה לצאת החוצה ספציפית לטיול בפארק ולא בשום מקום אחר ועוד. כל זאת בזכות המכשיר שכריסטינה האנגר פיתחה. סטלה כבר החלה בתהליך אילוף מיוחד שלימד אותה להכניס את כישורי השפה שלה לעבודה. יום אחד, היא התנהגה כמו רוב הכלבים הטיפוסיים ונצמדה לדלת הכניסה והחלה ליבב ולשרוט את דלת הכניסה. כריסטינה הניחה שסטלה רוצה לצאת החוצה אך לפתע היא ניגשה למכשיר והקישה, "רוצה", "ג'ייק" "לבוא" ועמדה מול הדלת עד שארוסה של כריסטינה, ג'ייק, חזר הביתה. כמה דקות לאחר מכן סטלה חזרה אל הלוח ולחצה על "שמח" ואז התגלגלה על הריצפה בתקווה לקבל ליטוף אוהב בבטן.

Last night, right before this video was taken, I accidentally said “ball” on Stella’s device while I was actually reaching for a different word. But, Stella took this very seriously! She picked up her ball, dropped it on her device, and said “Good” (Translation: Good idea, Mom!) • I started recording right after she said “Good” and caught the rest of her thought: “Happy ball want outside!” • Like all AAC users, Stella thrives when we talk to her using her device and say words that she loves. She never needs to know it was on accident! • • • • • #hunger4words #stellathetalkingdog #slpsofinstagram #speechtherapy #AAC #ashaigers #slp #corewords #SLPeeps #slp2be #aacawarenessmonth #earlyintervention #languagedevelopment #dogsofinstagram #dogmom #doglife #dogs #animalpsychology #doglover #dogvideos #sandiegodog #catahoula #blueheeler #smartdog #dogcommunication #mydogtalks #animalcommunication #interspeciescommunication #loveanimals

A post shared by Christina Hunger, MA, CCC-SLP (@hunger4words) on

כריסטינה, שעובדת עם ילדים בני שנה-שנתיים עם קשיי תקשורת הנאלצים להשתמש בכלי עזר, רצתה לבדוק האם אפשר ללמד כלבים להשתמש בעזרים אלה והחלה ללמד את סטלה מילים כאשר היא הייתה בת 8 שבועות בלבד. כיום, היא יודעת כבר 29 מילים ויכולה לשלב עד כ-5 מילים ליצירה של ביטוי או משפט. כריסטינה נהנית לדעת את מחשבותיה של סטלה, ונראה שהכלבה גם מרוצה. כשסטלה למדה לראשונה את המילה "ללכת", היא הייתה נרגשת והשתמשה בה שוב ושוב. "לא הבנתי כמה היא חיכתה להגיד את זה", אמרה כריסטינה. האם זה פתח לעתיד ובקרוב הכלבים יתחילו לתקשר איתנו בעזרת מילים של ממש? ימים יגידו…
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

חתולים אוהבים לטפח את עצמם, אך חלק מהחתולים גם מטפחים באופן פעיל את שיער בעליהם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן