רגע לפני הליטוף – איך מתחברים עם כלב זר?

מה היא הצורה הנכונה לגשת לכלב בפעם הראשונה?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

מס' שלבים שיעזרו לנו להימנע מתקריות לא נעימות ולהתחבר בצורה נכונה עם ההולכים על 4

אנחנו נמצאים בחוף הים, בפארק או סתם ברחוב ונתקלים בכלב חמוד שמאוד בא לנו לגשת, להתחבר אליו ואולי קצת לשחק איתו, אך לפני זה יש להבין איך אנחנו עושים את זה בצורה בטוחה כך שנדע שאנחנו לא מהווים איום ומוודאים שהוא כלב חברותי.

הכנו לכם מס' שלבים חשובים בתהליך בכדי שתעקבו אחריהם, תיישמו אותם בשטח ותוך זמן קצר תלמדו כיצד לגשת לכלבים בצורה בטוחה. ולהורים בינינו – תלמדו את ילדיכם את השלבים האלו ותעזרו להם לפתח ביטחון עצמי ביצירת אינטראקציות עם בעלי חיים. ישנם אין ספור מחקרים המצביעים על התועלת הרגשית בכך.

1. להסתכל

במידה ואנחנו מאתרים את הבעלים יש לשאול אותו אם הכלב עלול לתקוף והאם מותר לגשת ללטף אותו. ברוב המוחלט של המקרים כלבים משוחררים ללא מחסום פה אינם מסוכנים ולא יעלו על דעתם לתקוף בן-אדם אבל כדאי לא להסתמך על זה.

לפני שניגשים לכלב צריך להביט בו ולקרוא את שפת הגוף שלו. כאשר כלב מפוחד, הוא לרוב מכופף מעט את הראש, מקמט את האף, מוריד את הזנב ולרוב משחיל אותו בין רגליו. חשוב גם לשים לב אם הכלב מרחיב את שפתיו וחושף שיניים זה סימן מסוכן מאוד ואומר שהכלב ממש מתכונן נפשית למצב של תקיפה ויש להתרחק ממנו.

2. לגשת

יש ללכת לכיוון הכלב בקצב קבוע ואיטי ולשדר ביטחון עצמי. הרבה אנשים מתחילים לדבר בקול "תינוקי" כאשר הם ניגשים לחיה לראשונה והדבר וזה לא מומלץ. עדיף לדבר בקול רגיל, מונוטוני, רגוע, ובקצב קבוע, זה משדר סמכותיות וביטחון.

זכרו –  אם ניראה חוששים או מפוחדים זה עלול לעורר תגובה ריגשית אצל הכלב והוא עלול להיות תוקפני כלפינו. ביטחון עצמי הוא המפתח בכל אינטראקציה שאנחנו יוצרים עם בעלי-חיים. יש לעצור כמטר – מטר וחצי לפני הכלב ולהתכופף כך שנהייה בערך בגובה שלו. בשפת בעלי חיים זה משדר כי אתם לא מאיימים עליו ומעוניינים באינטרקציה חיובית. לאחר מכן יש להושיט את היד לכיוון הכלב כאשר כף היד כלפי מעלה וחלילה לא מעל הראש ולתת לו לבוא ולהריח או ללקק אותה. מבחינת הכלב, לאחר שהוא הריח אתכם הוא "מכיר אתכם" ומכאן והלאה הוא מרגיש יותר בנוח לידכם ולא מאוים.

3. לגעת

כמו בסעיף הקודם, יש להושיט את כף היד בגובה הכלב כאשר כף היד מורם למעלה ניתן ללטף בעדינות את הכלב אך לא ללטף לו את הראש בהתחלה זה יכול להיות טיפה מאיים כאשר הוא לא מכיר אתכם. להתחיל ללטף קלות את אזור הגב תוך כדי שבוחנים אותו ורואים ששפת הגוף שלו חיובית והוא משדר שימחה. לרוב זה יהיה כאשר הוא "מחייך" פוקח את העיניים לרווחה והזנב שלו מורם כלפי מעלה ואף "מקשקש".

לאחר שמלטפים בעדינות, ניתן להתקדם לאט לאט למגע יותר קרוב כמו ליטופים לאורך כל הגוף. לאחר מכן אפשר ללטף קלות את הראש ובסוף, אם הכלב משדר כי התחבבתם עליו, אפשר אפילו חיבוק קל ולא "חונק" כאשר יש לעקוב אחרי שפת הגוף של הכלב כל הזמן. 4.לשחק

עכשיו שאתם והכלב חברים הגיע הזמן לשחק איתו! זרקו לו כדור שחקו "תופסת" ואולי אפילו תנסה לגרום לו לבצע פקודות בסיסיות כמו "שב", "אליי", ו-"ארצה". בתנאי שהבעלים שלו מסכים כמובן. בהמשך ניתן לפתח את הראש של הכלב להביא אותו למשחקים מורכבים יותר.

חיבור טוב עם בעל חיים היא חוויה מדהימה וממלאת לכל הגילאים כאשר עושים אותה בצורה נכונה ובטוחה. אנחנו ממליצים כי תעקבו אחרי ההוראות במאמר הזה ותמשיכו להראות אהבה לחברו הטוב ביותר של אדם מזה אלפי שנים.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

משפחת האמזונות מונה כ 30 סוגים ומוצאם בדרום אמריקה והאיים שמסביבה. קרא עוד על תוכי אמזונה!
הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן