למה החתול שלי לא מיילל ?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חתול לא מיילל

רוב בעלי החתולים נהנים מהקול של החתול שלהם מגרגר . אם החתול שלך לא ממש מדבר, ייתכן שזו התנהגות רגילה של חתול, אבל חפש סימנים לכך שזה לא משהו רציני יותר.

האם זה לא טבעי לחתול להיות שקט ולא ליילל?

אם חתול קולני בדרך כלל משתתק לפתע לפרקי זמן ממושכים, ייתכן שיש צורך בדאגה מסוימת. במיוחד אם חיית המחמד שלך נראית עייפה או מדוכאת, ביקור אצל וטרינר הוא רעיון טוב. אם חיית המחמד שלך תמיד הייתה בצד השקט אבל חוץ מזה נראית מאושרת ובריאה, כנראה שזה טבעו של החתול והוא נורמלי לחלוטין.

חתולים הם אינדיבידואלים, בדיוק כמו בני אדם, ויש טיפוסים שקטים וגם מדברים נלהבים. קריאת חתול נוטה להיות ספציפית לגזע. חתולים סיאמיים ידועים לשמצה כרועשים וקשוחים ביללות הרבות שלהם, בעוד בירמן שקט מטבעו. כאשר גזע קולני משתתק לפתע, סביר יותר שזו תהיה סיבה לדאגה. 

חתולים בדרך כלל אינם קולניים זה עם זה, למעט חתולה נקבה והחתלתולים שלה. מדענים רבים מאמינים שהיללה היא התנהגות מניפולטיבית שחתולים מאמצים כדי להשיג את מה שהם רוצים. יללה המכוונת לבני אדם היא תכונה של ביות ודרך לחתולים לתקשר עם בעליהם. מכיוון שחתולים בוגרים אינם מייללים, אין זה נדיר שהחתלתול שלך נהיה שקט יותר בהדרגה ככל שהוא מזדקן. זה לא משהו שאתה צריך לדאוג לגביו. 

טיפים

  • נסה "לדבר על זה" עם החתול שלך כדי לראות אם החתול מגיב. נסה לדבר עם החתול שלך כמו שאתה מדבר עם חבר. השהה את השיחה שלך כמו שהיית עושה בשיחה בין אדם לאדם כדי לראות אם אתה מקבל תגובה.
  • הסתכל לכיוון החתול שלך בזמן שאתה מדבר כדי לעודד יללה. ודא שהחתול שלך יודע שאתה מנסה ליצור איתו אינטראקציה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  • הפעל הקלטת אודיו או הצג סרטון של חתולים מייללים כדי לראות אם החתול שלך יגיב.

סיבות רציניות יותר מדוע חתול עלול לא להשמיע קול

בעוד שרוב המקרים של חתולים שלא מייללים הם פשוט בעיות "אישיות", לפעמים זה המצב שבעיה פיזית חמורה יותר יכולה לגרום לשתיקה של החתול. דבר עם הווטרינר שלך אם אתה חושד בגורם אחר או אם השתיקה חדשה.

זיהום בדרכי הנשימה העליונות

כמו בבני אדם, זיהום בדרכי הנשימה העליונות (URI) עלול לגרום לצרידות ודלקת גרון בחתולים. אם חיית המחמד שלך מראה גם תסמינים כמו שיעול, התעטשות, נפיחות של ריריות סביב העיניים, עייפות או הפרשה מהאף, היעדר יללה יכול להיות סימפטום של זיהום בדרכי הנשימה. סביר להניח שהווטרינר שלך יטפל בזה עם אנטיביוטיקה או תרופות אחרות.

פעילות יתר של בלוטת התריס

בחתולים מבוגרים יותר, פעילות יתר של בלוטת התריס עלולה לגרום לצרידות וגם לירידה במשקל. אם אתה חושד בכך, בקש מהווטרינר שלך לבצע בדיקות דם ולהציע טיפול. 

שיתוק בגרון

נזק עצבי לגרון (תיבת הקול) יכול לגרום לשינויים בקול וגם להפריע לנשימת החתול. זה גם עלול לגרום לשיעול, ירידה במשקל וקושי באכילה. זהו מצב חמור הדורש טיפול רפואי מיידי. 

גידולים או פוליפים בגרון ובמיתרי הקול

גידולים מסוגים שונים בגרון ובמיתרי הקול של החתול שלך עלולים לגרום לו להפסיק את הקול. אלה יכולים לנוע בין פוליפים שפירים לחלוטין לגידולים סרטניים חמורים מאוד. אם החתול שלך מפגין צרידות יחד עם צליל שונה בקולו, התעטשות, שיעול ונשימה רועשת או מאומצת קח אותו לווטרינר שלך לבדיקה וטיפול.הווטרינר עשוי לקחת דגימת ביופסיה כדי לבדוק אם יש סרטן. 

ברוב המקרים, השתיקה של חתול היא פשוט בחירה או ביטוי לטבעו ואין מה לדאוג. כאשר שתיקתו מלווה בסימפטומים אחרים, פנה תמיד לחוות דעת מקצועית.

קבלת החתול שלך

לפעמים חתולים (כמו אנשים) צריכים רק קצת עידוד. אם החתול שלך שותק, פשוט תהנה מחיית המחמד שלך באשר היא. חתולים הם חיות שקטות באופן טבעי. אם אתה לא מצליח לגרום לחתול שלך להשמיע קול אל תרגיש רע עם זה.

נכתב על ידי מירב

נכתב על ידי מירב

מירב היא כותבת מאמרים מקצועית הכותבת בצורה מעניינת ורהוטה על מגוון נושאים. היא בעלת תואר שני בעיתונאות וכתיבה יוצרת. מירב מפרסמת מאמרים בבמות שונות - ממגזינים פופולריים ועד כתבי עת אקדמיים.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

חשיבותה של תקשורת ברורה עם כלבים - יותר ממה שתיארתם לעצמכם

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן