על כלבים ויום העצמאות

יום העצמאות בפתח והמדינה כולה נכנסת להכנות: בימות בידור, מסיבות, מנגלים וכמובן איך אפשר בלי זיקוקים? יום העצמאות הוא יום חג לנו אך עלול להיות מסוכן מאוד לכלבים. אז כיצד נוכל לעבור את יום העצמאות בשלום עם כלבינו?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
על כלבים ויום העצמאות

יום העצמאות זהו יום שבו רובנו מטיילים ברחובות, צופים בהופעות במה, קונים בדוכנים ובעיקר מחכים ביחד עם הילדים למופעי הזיקוקים המרהיבים. בעלי כלבים רבים רוצים לשתף את כלביהם בחגיגות, אך בילויים אלו עלולים להסתיים בעגמת נפש רבה לכלב ולבעליו.

מופע זיקוקים עלול להוות חוויה מפחידה וטראומטית לכלבים רבים, וביניהם גורים. הרעש הבלתי צפוי יכול להכניס את הכלב ללחץ והוא יעשה כל שביכולתו לברוח מהרעשים. מהלחץ הכלב עלול להפעיל כוח רב ולהשתחרר מאחיזת הבעלים או להוציא את ראשו מהקולר. עובדה ידועה היא כי כל שנה כלבים רבים הולכים לאיבוד ביום זה.
אם אתם חושדים או יודעים שכלבכם חושש מרעשים חזקים מומלץ מאוד להשאירו בבית. אם הנכם מתגוררים במקום בו גם בביתכם ישמעו פיצוצי הזיקוקין יש לדאוג לביטחונו של הכלב על-ידי השארתו סגור בחדר פנימי ככל האפשר, ללא פתחים הפונים מחוץ לבית אותם היא יוכל לשבור ולברוח. מומלץ גם לוודא כי בחדר בו יישאר הכלב לא נמצאים חפצים אשר הכלב מסוגל להפיל על עצמו או טפס עליהם וליפול מהם בשעת לחץ.
ניתן לחשוף את הכלב לרעשים חזקים כמו הזיקוקים באופן הדרגתי, על ידי הצעדים הבאים:
• הורידו למחשב רעשים של רעמים, פיצוצים, זיקוקים וכדומה או סרטונים.
• תחילה השמיעו הרעשים בווליום מאוד חלש, תוך שאתם ממשיכים להתנהג כרגיל ולעסוק בעניינכם, ללא התייחסות מיוחדת לכלב.
• כששר רואים כי הכלב אדיש לגמרי לרעש, מגבירים את הוליום בהדרגתיות עד שמגיעים לווליום חזק.

התהליך יכול לארוך מימים עד שבועות ואין לזרז צעדים אלו אם הכלב אינו מוכן.
במידה והזיקוקים החלו והוכלב נכנס לחץ בבית אל תנסו ללטפו, להרגיעו, לחבקו וכו'. הכלב יקבל את המסר ש"כמה אנחנו אוהבים אותך כשאתה חושש". בשלב הראשון התעלמו מהכלב או נסו להסיח את דעתו על-ידי הפעלה במשחק אהוב. משחקי "תופסת" שבו הכלב רודף אחריכם בבית (ולא אתם אחריו) מומלצים למטרה זו. במידה וזה לא עוזר נסו לסגור את הכלב במקום קטן שלא יוכל לפגוע בעצמו.
אם אתם יודעים שהכלב מאוד חרדתי, מומלץ להתייעץ עם הווטרינר לגבי מתן כדור הרגעה ביום החג.
בכל מקרה אין להשאיר את הכלב קשור או משוחרר בחצר ביום זה.
רבים מאתנו יוצאים לטיולים או למנגלים (וגם לשניהם) בחיק הטבע. חשוב מאוד לזכור כי הן מכשיר המנגל והן הפחמים החמים עלולים לגרום לכלב לנזק פיזי משמעותי. גם פחמים חמים, שנזרקו מהמנגל, עלולים לגרום לכלב לכוויות. כמו כן, יש להיזהר שהכלב לא יבלע שיפודים, יאכל בשר עם עצמות העלולות להזיק לו או יאכל מזון שאינו מתאים לו. יתכן ואתם לא תאכילו את כלבכם אך ישנם משתתפים אחרים באירוע שלא יבינו את הסכנה ויאכילו אותו או מזון או אפילו הכלב יאכל מזון שנזרק או נפל. אם חשוב לכם מאוד לקחת את הכלב עמכם אנא שמרו אותו קשור במשך כל הזמן וודאו שלא יאכל מאכלים אסורים או מסוכנים.
זכרו כי גם עשן המנגלים עלול להוות סיכון ומטרד בריאותי לכלב, לכן הרחיקו את הכלב ממקור העשן.
יש החושבים על הכלב "המסכן" שנשאר בבית בזמן שאנו חוגגים, אך לעיתים למען בטחונו של הכלב עדיף שיישאר בבית ולא יסתכן בערב החג או בחג עצמו.
חג עצמאות שמח לכולם.
צילום: יגאל פרדו

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כן, גם חתולים יכולים לצאת להרפתקאות בחוץ!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן