5 טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם חרדת הנטישה של הכלב

מזהים התחלה של חרדת נטישה אצל הכלב? אל תאמרו נואש. באמצעות מספר תרגילי אימון תוכלו להרגיל אותו לשהות לבד ולהפסיק לנבוח
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

ממש כמו ילדים, גם כלבים נוטים לפתח חרדת נטישה כאשר בעליהם משאירים אותם לבד במהלך היום. מה עושים כדי להפחית את תחושות הפחד והחרדה של הכלב בזמן שהוא נשאר לבד בבית? המדריך השלם

1. לזהות את תחושת החרדה

ראשית כל, יש לזהות את הסימנים המעידים על כך שכלבכם אכן חווה חרדות ופחדים כתוצאה מכך שהוא נשאר לבדו בבית. חרדת נטישה יכולה להתבטא באופנים שונים אצל כלבים שונים. הביטוי השכיח ביותר הוא הרס הבית ונביחות ללא הפסקה. שתי ההתנהגויות הללו הן אופייניות מאוד לכלבים בתגובה לכך שבעליהם יוצאים לעבודה או כשהם נמצאים מחוץ לבית. סימנים נוספים שעלולים להעיד על חרדת נטישה אצל הכלב: הוא עוקב אחריכם מחדר לחדר, בוכה או רועד כשאתם מתכוננים לצאת, עושה את צרכיו בבית כשאתם לא נמצאים, לועס חפצים שלא נועדו לכך, שורט או חופר ברצפה, בקירות או בדלתות, וכמובן כשהשכנים מתלוננים כי הוא נובח ומיילל ללא הרף.

 

2. ליצור חיבור בין תחושת הפחד לתגמול משמח

זוהי שיטת טיפול באימון כלבים. במידה והכלב חווה חרדת נטישה והוא מפחד להישאר לבד – נסו ליצור אצלו את החיבור בין הישארות לבד לתגמול שהוא אוהב כמו חטיף למשל. לפני שאתם עוזבים את הבית תנו לכלב צעצוע אכיל או כל דבר אחר שהוא אוהב ושיכול להעסיק אותו לפחות 20 דקות. רוב הסיכויים שאחרי שהוא יסיים להתעסק איתו הוא ישכח שפחד להישאר לבד. כאשר אתם חוזרים החביאו את הצעצוע המסוים הזה כדי שתיווצר התניה בין החפץ לאהוב לזמן שבו אתם מחוץ לבית. דבר זה יעזור רק ברמת חרדה בינונית. יש מקרים של חרדות קיצוניות בהן נדרשת גישה נוקשה יותר.

 

חרדת נטישה בכלבים

 

3. להוריד את רמת הרגישות של הכלב 

הדרך הטובה לעשות זאת היא להרגיל אותו בהדרגתיות לתחושת הלבד, ולגרום לו להבין שעצם העזיבה שלכם את הבית – לא מצביעה על נטישה. עליכם להיאזר בסבלנות משום שמדובר בתהליך איטי שלא קורה בין לילה, אלא לפחות מספר שבועות של אימון עקבי. עם זאת, הוא אמור להיות אפקטיבי לטווח ארוך. התארגנו ליד הכלב כדי שילמד את הפעולות "הקודמות" ליציאה כגון לבישת מעיל וכובע ולקיחת מפתחות. תרגלו את זה מספר פעמים מבלי לצאת מהבית באמת. כמו כן, הרגילו אותו להיות לבד גם כשאתם בבית, אבל שוהים בחדר אחר. סגרו את הדלת כך שלא יהיה לו קשר עין אתכם ובהדרגה האריכו את משך השהות במהלכה הוא נמצא לבד. לאחר שתשהו זמן ממושך במקום בו הכלב לא בטווח ראייה שלכם ומאחורי דלת סגורה – צרו אצלו שוב את החיבור לתגמול טעים.

 

4. לגלות סבלנות

זה מצריך השקעה, אימון רב וזמן עד שהכלב מרגיש נוח להישאר לבד זמן רב – בלעדיכם. העלו את משך ההיעדרות שלכם רק בכמה שניות בכל אימון, משום שכל זמן ארוך מזה רק יעורר את תחושת החרדה אצל הכלב. רק כאשר הכלב ירגיש נוח להיות לבד למשך שעה וחצי, הוא יוכל להתמודד עם ארבע עד תשע שעות של בדידות בזמן שאתם בעבודה. זכרו שהכלב מתנהג כך רק משום שהוא אוהב אתכם ומפחד שתעזבו אותו.

 

5. לקחת בחשבון פתרון אלטרנטיבי

במידה והכלב לא נרגע בשום צורה כדאי לקחת בחשבון פתרון אלטרנטיבי. בדקו אם אתם יכולים לקחת את הכלב שלכם לעבודה – זה לא אידאלי ולא בכל מקום יסכימו לכך אבל שווה להסביר את המצב ולנסות. כמו כן, ניתן למצוא חבר או בן משפחה שיכולים להישאר עם הכלב בהיעדרכם או להיעזר בשירותיו של דוג-סיטר. כמובן שתמיד תוכלו להתייעץ עם מאלף מקצועי. 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

המדע של אקווריומי מים מלוחים עבר דרך ארוכה, ארוכה, במיוחד בעשורים האחרונים
הסוס נחשב לחיה אצילית ונעימה אך חשוב לדעת איך להתנהג בסביבתה כדי להימנע מפגיעה בה או בכם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן