ילדה במלונה: כך כלבים הצילו ילדים בתקופת השואה

רבות מדובר על חסידי אומות העולם, שהצילו יהודים בתקופת השואה. אך ספר אחד, "ילדה במלונה", מספר את סיפורם של הכלבים שהצילו ילדים יהודים מהמוות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

ודאי שמעתם פעמים רבות על חסידי אומות העולם, שהצילו בתקופת השואה יהודים ממוות. אך האם ידעתם שגם כלבים היו חלק מהמצילים? אם לא שמעתם על כך, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הספר "ילדה במלונה" של הסופרת שרה שנר-נשמית ז"ל, שבעצמה ניצלה מידי הנאצים בהיותה ילדה. הסופרת אף ציינה בראיון שנתנה על הספר כי אמנם הסיפור הוא לא סיפורה האישי, אלא סיפור ששמעה מפי ילדה אחרת, אך גם איתה חלק כלב את מזונו ובכך הציל את חייה, וזו הסיבה שהיה לה חשוב לספר את חלקם של בעלי החיים בהצלתם של יהודים. 

הסיפור מתאר את חייה של משפחה יהודית בכפר בשם סולומוקה בפולין והגיבורה שלו היא ביילינקה, ילדה בת שלוש. שכניה של המשפחה הם פולנים ולהם כלב אימתני ונבחן בשם וורון (עורב בפולנית). ביילינקה מתחברת עם הכלב כאשר היא מביאה לו את שאריות המזון שלה, למרות החשש שלה ממנו. 

אך חייה של ביילינקה מתהפכים כאשר אביה נלקח מהבית. יחד עם אימה ושאר יהודי הכפר הם יוצאים למסע לעבר הכפר ביליצה, אל הגטו. בשלב כלשהו הם לקחים מהגטו אל עבר היער, כאשר בדרך השיירה עוברת דרך ביתם שבכפר סולומקה.
 
אמה של ביילנקה, אסתר, מבינה במהלך המסע כי הם מובלים אל מותם ודוחקת בביתה להתחבא בחצר. ביילינקה רצה לחצרו של השכן הפולני, אך כלבו, וורון, מתחיל לברוח בקול. מחשש שתיתפס ביילינקה נכנסת אל מלונת הכלב ומתחבאה.

החיילים מבינים שביילינקה ברחה, ויוצאים בעקבותיה, אך העובדה שהכלב וורון ממשיך לנבוח גורמת לחייל להפסיק את חיפושיו. וורון משנה את יחסו לילדה, וכבר באותו הלילה חולק איתה את המזון שהוגש לו על ידי בעליו. 

לאחר תקופה הבחין בעליו של וורון שהכלב רזה מאוד. אז גם גילה את ביילינקה מסתתרת במלונה. למזלה הרב הוא לא הלשין על כך שהיא שם עד שהגיעו הרוסים ושחררו את הכפר מידי הנאצים. בכך ניצלו חייה של ביילינקה הקטנה.
 

 
 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

החתולים שלנו אוהבים משחקים ואתגרים זה משאיר אותם חדים וערניים לכן חשוב לבחור להם משחקים שיתאימו להם
עם קצת תרגול, השימוש במזרק עשוי להיות לא כל כך רע.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן