עזרה ראשונה לכלב: מה עושים כשהכלב נחנק?

אתם מבחינים בכך שכלבכם נחנק ואינכם יודעים מה לעשות? הכלב משדר אותות מצוקה והווטרינר אינו זמין? לפניכם המדריך המקוצר: כך תגישו עזרה ראשונה במקרה של חנק
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
עזרה ראשונה לכלב

כלבים משתמשים בפה שלהם לחקור את העולם. אף על פי שהאנטומיה שלהם כוללת אמצעי בטיחות נגד חנק – זה לא בלתי סביר שהם יבלעו אובייקט שעלול לחנוק אותם. אז לפני שאתם נכנסים ללחץ, קודם כל בדקו –  האם הכלב באמת נחנק ממשהו או שהוא בכלל חולה? במידה ואתם רואים שהוא מרגיש לא נוח אבל לא נשקפת סכנה לחייו – הישארו רגועים ובקשו עצה מווטרינר. במקרה שהכלב מראה סימני מצוקה והווטרינר אינו נגיש – כדאי שתדעו שיש מה לעשות עד שתגיע עזרה מקצועית:

בדקו אם הכלב משתעל

אם הוא מסוגל להשתעל – חכו כמה דקות לראות אם הוא יצליח להוציא את החפץ לבד תוך כדי השיעול. המתינו רק אם תראו שהכלב מסוגל לנשום טוב. אם הוא נאבק ומתקשה לנשום – התקשרו מיד לווטרינר.

בדקו אם אתם מבחינים בסימנים לחנק

יש כמה סימנים שיראו שהכלב לא מסוגל לנשום. ראשית, נסו להרגיע אותו – לחץ רק יחמיר את המצב. בין הסימנים שהכלב נחנק: ריור מוגבר, קושי בבליעה, חרחור, חניכיים אפורות או כחולות, אם אתם מצליחים לראות אוביקט זר בגרונו. במקרים קשים הוא עלול לאבד הכרה.

איך לטפל בכלב שנחנק

נסו לעודד אותו לבלוע

זו אסטרטגיה יעילה להיות בטוחים אם הכלב נחנק. נסו להציע לו חטיף תוך שאתם משפשפים את גרונו בעדינות או צובטים את נחיריו יחד.

הסתכלו לתוך פיו של הכלב

בדקו האם אתם רואים משהו שחוסם את האוויר. פתחו בעדינות את הפה שלו ונסו להסתכל כמה שיותר עמוק – זה עוזר אם יש פנס ואולי עוד מישהו שמחזיק את הכלב. אם אתם רואים משהו בגרון נסו לאחוז בו ביד או באמצעות מלקחיים ולהוציא אותו. היזהרו לא לדחוף בטעות את החפץ יותר פנימה.

אם אתם לא מצליחים להוציא את החפץ

מהרו לווטרינר אם הוא נמצא בקרבת מקום או בקשו סיוע טלפוני. יש בתי חולים לבעלי חיים שפועלים 24/7. אם אתם מחפשים ווטרינר בתל אביב, תגלו שיש לא מעט כאלו אז הסירו דאגה מליבכם.

חפשו מישהו נוסף שיכול לעזור לכם

אם אתם נוסעים לווטרינר –  טוב שיהיה מישהו שנוהג ומי שנמצא עם הכלב. אם אתם מטפלים בו במקום בסיוע טלפוני – אדם נוסף יכול מאוד לעזור.

אל תנסו להיות גיבורים 

אם אתם לא בטוחים שהכלב באמת נחנק או שאתם מרגישים שאתם לא מסוגלים לתפקד. נסו למצוא עזרה במקום והגיעו מהר ככל האפשר לווטרינר או לבית חולים לחיות.

אם אתם מתגוררים באזור אשדוד, היכנסו לאינדקס הגדול שלנו למציאת וטרינר באשדוד.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

משפחת האמזונות מונה כ 30 סוגים ומוצאם בדרום אמריקה והאיים שמסביבה. קרא עוד על תוכי אמזונה!

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן