המדריך המלא: כך תשמרו על חיית המחמד שלכם בחורף

איך ניתן לשמור על חום הגוף של הכלב במלונה? מדוע צריך להיזהר במיוחד מתנורי ספירלה אם מגדלים חתולים? ולמה אסור להעביר מכרסמים לחדר בטמפרטורה שונה? המדריך המלא לשמירה על חיות המחמד בחורף
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מזג האוויר החורפי השורר בארץ דורש מאיתנו התנהלות מיוחדת: בגדים ארוכים יותר, חימום הבית ותזונה מתאימה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא רק אנחנו נדרשים להתאים את גופנו לחורף, אלא גם חיות המחמד שלנו. איך מכינים, אם כן, את הכלב, החתול, בעלי הכנף והמכרסמים לעונה הקרה?

כלבים

  • כלבים החיים מחוץ לבית, בגינה או במחסן, דורשים מלונה אטומה ומבודדת. יש לוודא שהמלונה חסינה לגשם ולרוחות, ומצוידת בשמיכות יבשות וחמימות, על מנת לשמור על חום גופו של הכלב. במידת האפשר, ניתן להרכיב גוף חימום במלונה – אך חשוב לעשות זאת בצורה מבוקרת ולאחר התייעצות עם איש מקצוע, כדי למנוע מצב של התחשמלות או שריפה.
כלבים בחורף. עלולים לחשוש מברקים ורעמים
  • כלבים עלולים לחשוש מפני ברקים ורעמים. לכן, בין אם הכלב חי בתוך הבית או מחוצה לו, הקפידו לעקוב אחר תגובותיו בעת הסופות. הרעשים החזקים והאור הפתאומי עשויים להבהיל אותם, ליצור אצלם חרדה, ואף לגרום להם לברוח מהבית. לטפו אותם, הקנו להם ביטחון ונסו, עד כמה שניתן, לשמור עליהם קרובים אליכם.
  • גם כלבים יכולים לסבול מהצטננות ומנזלת, ולכן חשוב לשמור את הטלפון של הווטרינר בהישג יד.
  • כלבים קטנים מתקשים לשמור על חום גופם, ולכן מומלץ לעטוף אותם בבגד חם המותאם לגופו של הכלב. הבגד העוטף יקנה להם ביטחון, יעזור להם לשמור על חום הגוף וישמור עליהם בעונה הקרה. הקפידו לרכוש בגד התואם את גודלו ומבנה גופו של הכלב.

חתולים

  • חתולים מתקשים לשמור על חום גופם בחורף, ולכן חשוב למנוע מהם יציאות מהבית בימים הקרים. יש לשמור עליהם בתוך מבנה חם ובטמפרטורה קבועה.
חתולים בחורף. מתקשים לשמור על חום גופם
  • חתולים נמשכים מאוד למקומות נעימים הפולטים חום, ולכן גופי חימום מסוכנים להם במיוחד. תנורי גז, ספירלה וכדומה, מהווים מוקד משיכה לחתול הביתי, והוא ינסה להיצמד אליהם כמה שיותר, ובכך יסכן עצמו בכוויה. יש להקפיד להרחיק את החתול מהמוקדים המסוכנים לו.
  • העונה הקרה שומרת על רובנו מכורבלים בתוך הבית וחסרי פעילות גופנית, והדבר אינו שונה אצל חתולים. כדי לשמור עליהם פעילים ונמרצים, רצוי לבדר אותם במשחקים ושעשועים בתוך הבית, גם אם הם אינם יוצאים החוצה.

מכרסמים

  • מגדלים את המכרסמים הגינה? הקפידו שהכלוב יהיה מוגן מפני רוחות וגשם, וכן בעל טמפרטורה קבועה. במידת האפשר, רצוי מאוד להכניס אותם הביתה בעונה החורף. המכרסמים זקוקים למצע יבש וחמים שניתן להתחפר בו.
  • המכרסמים זקוקים לטמפרטורה קבועה, ולכן לא מומלץ להשאיר את הכלוב בחדר מחומם או להעביר אותו לחדר קריר. יש להקפיד עד כמה שניתן על טמפרטורה קבועה למשך כל שעות היום.
  • אין צורך לשנות את התזונה של המכרסמים בעונת החורף, אך כן ניתן לפנק אותם במזון איכותי ועשיר. השרקנים, אגב, ישמחו לתוספת ויטמינים בדמותם של פירות וירקות טריים.

בעלי כנף

  • תוכי דורש יציבות. המיקום של הכלוב שלו צריך להיות קבוע, ולכן לא מומלץ להעביר אותו מחדר לחדר. אם התוכי שוכן בחדר שאינו מחומם כראוי, העדיפו לחמם את החדר ולא להזיז את הכלוב.
תוכים בחורף. דורשים יציבות
  • בעלי הכנף זקוקים לסביבה חמה ומוגנת מפני רוחות. וודאו כי הכלוב ממוקם לא בסמוך לחלון או לפתחים. אם מיקמתם את הכלוב בגינה, רצוי מאוד להכניס אותו למקום חמים וחסין לקור. אם לא ניתן, הקפידו לכסות את הכלוב ביריעות מבודדות ושקופות.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

המדע של אקווריומי מים מלוחים עבר דרך ארוכה, ארוכה, במיוחד בעשורים האחרונים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן