5 זני ציפורים מומלצים לגידול בבית

איזו ציפור מצריכה הכי פחות טיפול, איזו זקוקה לבן זוג ומהי הציפור המשעשעת ביותר? 5 זני ציפורים מומלצים לגידול בבית
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
גידול תוכים

קראו עוד: מחטיף אהוב ועד גיל: על מה להקפיד כשקונים תוכי

בחירת ציפורים כחיות מחמד לעיתים נעשית מתוך מחשבה שזהו בעל חיים יפה שאינו מצריך טיפול רב. אך גם ציפורים צריך להאכיל ולהשקות, והכלוב שלהן זקוק לניקוי לפחות אחת לחודש. בנוסף, תוכים וציפורים אלו חיות בר וככאלה הם מרגישים מאוימים מתנועות מהירות, קולות רועשים או ידיים שאוחזות בהן. תוכי למשל, יכול להגיב במקרים כאלה בנשיכה או בניסיון לברוח. לכן חשוב לבחור זן של ציפורים שהוא מתאים לגידול בבית, בייחוד כשיש ילדים בסביבה. 5 זני הציפורים שהכי מומלץ לגדל בבית:

1. קנריות

הקנרית היא ציפור שיר קטנה. היא יכולה לגדול לבד והיא מנעימה את הזמן בשירתה. הקנרית אינה יוצאת מהכלוב –  ולכן כל מה שצריך זה לדאוג לה לאוכל, לשתייה ולנקות את הכלוב שלה. אין לה צורך במשחק של אחד על אחד והיא יכולה לחיות עד גיל 15.

קנרית ציפור שיר קטנה

2. ציפורי אהבה

ציפורי האהבה הן תוכים קטנים צבעוניים ורעשניים, אשר מסוגלים ללמוד טריקים והם משעשעים מאוד. צריך לדאוג להם למזון ולמים מדי יום ולנקות את הכלוב – והם גם ישמחו לזמן איכות אחד על אחד. מומלץ לשים להם בכלוב משחקים וללמוד איך להתנהג איתם כי הם עשויים להיות טריטוריאליים. ציפורי האהבה בדרך כלל חיות בזוג ולכן מומלץ לגדל אותן בשניים. תוחלת החיים שלהן היא גיל 20.

ציפורי אהבה

3. קוקטיילים

הקוקטיל היא חיית מחמד נהדרת – במיוחד הנקבה, אשר נחשבת לצייתנית ומתרפקת יותר ואילו הזכר קולני יותר. הקוקטיילים צריכים כלוב והרבה צעצועים וכמו יתר הציפורים – מזון מתאים, מים וניקיון. יש לנהוג איתם בזהירות כי הם נבהלים בקלות. הקוקטיילים יכולים לחיות עד 30 שנה.

תוכי קוקטייל

4. תוכונים

יש כמה סוגים של תוכונים, רוב התוכונים שבשבי הם ממין תוכון אוסטרלי. התוכונים נהדרים כחיית מחמד, הם מלאי שמחת חיים, אוהבים אנשים והטיפול בהם אינו קשה ואינו מצריך הוצאות רבות. צריך לדאוג להם למזון מתאים (לעתים אף יש צורך להעשיר את התזונה שלהם בירקות ופירות) ולהקפיד על מים. חשוב שהכלוב שלהם יהיה גדול ומרווח מספיק כדי לאפשר להם תנועה ומצויד בענפים. אפשר לגדל תוכון אחד אם יש לכם מספיק זמן לבלות איתו – אם לא, מומלץ לקחת לפחות שניים כדי שתהיה להם חברה נעימה.

תוכונים צבעוניים

5. ג'אקו

ג'אקו הוא הכינוי של התוכי אפרור אפריקני והוא נחשב לציפור החכמה בעולם, עם יכולה הבנה של הסביבה – ממש כמו בני האדם. לג'אקו יכולת חיקוי מדהימה הוא יכול ללמוד מאות מילים ולחקות רעשים וצלילים כמו צלצול טלפון ודפיקת דלת ולהשתמש בהם בהקשר הנכון. הוא מאוד חברותי ונאמן לבעליו ודורש הרבה תשומת לב. לפני שאתם תוכלו לאלף אותו תדרשו לזכות באמונו. מה שבטוח לא יהיה לכם משעמם איתו. תוחלת החיים שלו יכולה להגיע עד 70 שנה.
תוכי ג'אנקו

יש עוד כמה זני ציפורים שניתן לגדל כיום כחיות מחמד. את הפופלריות ביותר המוזכרות כאן, אפשר למצוא כמעט בכל חנות בעלי חיים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן