7 דרכים שיגמלו את הגור שלכם מעשיית צרכים בבית

אימצתם גור חדש שאינו מיומן בעשיית צרכים? בעזרת 7 טיפים, הרבה סבלנות ומעט משמעת תוכלו לאמן אותו להתפנות רק בחוץ. כל הדרכים לבית נקי מצרכים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
עשיית צרכים בבית

בדיוק כמו בני אדם, גם חיות מחמד צריכות להתפנות מדי פעם. לבעלי גורים חדשים מדובר בעניין שעלול להיות מרתיע, פשוט משום שעדיין לא הושרשו הגבולות והכללים בנושא. אז רגע לפני שהתסכול מכניע אתכם, דעו שעם מעט משמעת, עקביות וסבלנות, גם אתם תוכלו לאמן את הגור החדש לעשות את צרכיו בחוץ, ובכך לשמור על הבית נקי ועל הכלב ממושמע ורגוע. 

כבר צפיתם במדריך האילוף שלנו?

הוציאו את הגור לכמה שיותר טיולים

זה נורמלי והגיוני להעדיף שהכלבלב הקטן ירוקן את השלפוחית מחוץ לבית – אך יחד עם זאת אתם חייבים לאפשר לו לעשות זאת. איך? ראשית, בכך שתוציאו אותו לכמה שיותר טיולים. הגור החדש ינצל את הזמן הזה כדי לעשות את צרכיו, ובכך ישמור על הבית נקי. אתם חייבים להבין שגור קטן וחדש בעולם, פחות או יותר עושה בכל פעם שמתחשק לו. זו האחריות שלכם להציב לו גבולות.

זמנים קבועים לטיול

כאשר אתם מוציאים את הכלב לטיול עשו זאת בזמנים קבועים, ודבקו בהם ככל האפשר. בדרך זו הכלב יתחיל לשייך את זמן הטיול עם עשיית הצרכים. הכלבים הבוגרים יסתפקו בשני טיולים ביום, אחד בערב ואחד בבוקר (אך כמובן שישמחו ליותר…), בעוד הגורים יזדקקו להרבה יותר טיולים, משום שהשלפוחית שלהם עדיין קטנה ומתפתחת. 

גמילה של כלבים. הסבלנות משתלמת

זמנים קבועים להאכלה

כדי לחזק את הקשר בין הטיול לעשיית הצרכים, מומלץ ליצור לוח זמנים קבוע גם להאכלה. הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא כחצי שעה לפחות לפני הטיול. אם תקפידו לעשות זאת בעקביות, הכלב ייצור לעצמו דפוס קבוע של האכלה-טיול-צרכים.

הכירו את הסימנים

מומלץ, כמובן, לבלות זמן רב עם חיית המחמד כדי להכיר אותו כמה שיותר טוב ולהיות מודע לצרכים ולסימנים. הדרך הטובה ביותר לאמן את הכלב לא לעשות את הצרכים בתוך הבית, היא פשוט לעצור את זה לפני שזה קורה. לפעמים כלבים עלולים להרגיש שהשלפוחית לוחצת, גם כשזה לא תואם ללוח הזמנים שיצרתם. כיצד תדעו זאת? הם ירמזו לכם בעזרת מספר סימנים, למשל, יסתובבו בנוקשות במעגלים, ירחרחו את הרצפה או שהזנב שלהם ימוקם באופן שונה מהרגיל. כשאתם מבחינים בסימנים האלו השתדלו להוציא את הכלב מיד לטיול, גם אם זה לא הזמן, ולצרף לפעולה את המילה "החוצה".

מקום הטיול

רצוי לבחור כמוקד לטיול מקום הכולל דשא או אדמה, כך שיהיה קל יותר לנקות אחרי. במהלך הטיול הביאו את הכלב למקום שבחרתם והמתינו. כלבים הם יצורים של הרגל, ומהר מאוד יקשרו את המקום עם עשיית הצרכים. אתם יכולים לבחור לו רצועה ארוכה במיוחד ולקשור אותה בסמוך. כך הכלב עדיין יוכל להסתובב במקום כפי שהוא אוהב, מבלי להרגיש מוגבל.

אימון לילי

דרך נוספת  לאמן את הכלב, היא להשאיר אותו בארגז או במיטה שלו במהלך הלילה. כלבים לא אוהבים ללכלך את המקום שבו הם ישנים, ולכן לרוב הם ימתינו עד שיצאו משם כדי להתפנות.

פספוסים

ומה אם עשיתם והכל והכלב עדיין עשה את צרכיו בתוך הבית? ראשית, נקו את האזור באופן מיידי והשתמשו בחומר ניקוי חזק כדי להיפטר מהריח. שנית, זכרו שאין טעם להעניש את הכלב, משום שהוא אינו מסוגל להבין למה אתם מתכוונים. אם תענישו אותו תשיגו את התוצאה ההפוכה, והוא רק יקשר אתכם למשהו מפחיד ומאיים. 

רוצים לשמוע על שיטות נוספות? התייעצו עכשיו עם מאלף כלבים מקצועי

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

את הצפע ניתן למצוא כמעט בכל הארץ ובמיוחד בקרבת מגורי אדם (כמחצית מההכשות באיזורים עירוניים).
במהלך פעילות שלתפיסת ציפורים מוגנות רשות הטבע והגנים ולוחמי מג״ב נתפסו היום ציפורים מוגנות אשר אסורות בהחזקה פרטית.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן