כיצד מתמודדים עם כדורי שיער אצל חתולים? המדריך השלם

כחלק משגרת הטיפוח העצמי שלו – החתול בולע שערות רבות שמייצרות כדורי שיער בקיבתו. אילו סימנים צריכים להניף דגל אדום וכיצד ניתן למנוע את התופעה?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

חתולים הם בעלי הרגלי ניקיון מפותחים במיוחד. כמעט מידי יום החתול מנקה את עצמו באופן יסודי על ידי ליקוק כל חלקי גופו. רצה הטבע ולפעולה זו יש השלכות: החתול בולע שערות רבות, אלו הופכות לכדורים פרוותיים בקיבתו, אותם החתול מקיא באופן רפלקסיבי. עניין ההקאות לא ממש נעים, בלשון המעטה, אך תשמחו לדעת כי זו לא גזירה משמים – ניתן להתמודד עם התופעה ולהביא לשיפור במצב. לפניכם המדריך השלם לכדורי שיער  

 

כיצד נוצרים כדורי שיער אצל חתולים?

כדורי שיער אצל חתולים נוצרים בשגרת הטיפוח היומית שלהם. החתולים נוהגים לנקות את עצמם על ידי ליקוק גופם. כאשר הם מלקקים את הגוף עם הלשון, כל השיער המשוחרר והמת של הפרווה שלהם נתפש בלשון והם בולעים אותו. רוב השיער עובר כל הדרך אל הקיבה שלהם ללא בעיות אבל חלקו נשאר בבטן ומתגבש לכדי כדור שיער שהחתול אינו מצליח לעכל – ובסופו של דבר מקיא אותו החוצה.

 

האם כל החתולים מייצרים כדורי שיער?

כדורי שיער נוצרים בעיקר אצל סוגי חתולים שיש להם שיער ארוך כמו חתולים פרסים, וגם אצל חתולים שמשירים שיער רב או מנקים את עצמם בתכיפות רבה מדי. כדורי שיער יופיעו בעיקר אצל חתולים בוגרים שכבר אמצו שגרת טיפוח ופחות אצל גורים שעדיין לא החלו בשגרת טיפוח קבועה. 

 

מהם הסימפטומים של הימצאות כדורי שיער? 

סימנים המעידים על כך שלחתול שלכם יש כדורי שיער הינם שיעול, חנק ורפלקס להקאה, שלרוב יסתיימו בהקאה של כדור השיער. יש לשים לב לכמה תופעות שמעידות על חסימה שעלולה לסכן את חייו של החתול: ההקאות לא נפסקות, פעולות הץשיעול והחנק לא גורמות להקאה, החתול מגלה חוסר תיאבון ותשישות או סובל מעצירות או משלשול. במקרים כאלה יש לפנות ישירות לווטרינר.

 

כדורי שיער אצל חתולים

 

האם ניתן למנוע את כדורי השיער? 

אי אפשר למנוע את היווצרות כדורי השיער לחלוטין אבל אפשר להפחית את מספרם ולהקטין את מידת התכיפות של התופעה באמצעות מספר טיפים:

1. הקפידו להבריש את שיער החתול בכל יום כדי להיפטר מכמה שיותר שיער עודף, אותו החתול עלול לבלוע במהלך ליקוק גופו.

 

2. הרגילו את החתול לטיפול ואף קחו אותו לטיפול מקצועי כל חצי שנה, במהלכו יספרו אותו ויברישו אותו. רצוי לעשות זאת בייחוד כאשר החתול הוא בעל שיער ארוך.

 

3. חנויות מזון מסוימות מציעות פורמולת מזון מיוחדת לטיפול בכדורי שיער. הפורמולה אמורה לשפר את מראה השיער ולהפחית את הנשירה וכן לסייע במעבר של כדורי השיער לקיבה.

 

4. ניתן להשתמש בתכשירים נגד כדורי שיער, שחלקם אף מכילים חומרים משלשלים שיסייעו למעבר של כדורי השיער במערכת העיכול.

 

5. אם אתם מבחינים בכך שהחתול שלכם מרבה ללקק את עצמו, נסו לאמן אותו לעשות פעולה אחרת שיכולה להעסיק אותו ולמנוע ממנו לטפח את עצמו יתר על המידה. זה הזמן לפתח את הקשר ביניכם ולנצל את ההזדמנות לשחק יחד. 

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן