6 טיפים לגזירת ציפורניים של חתולים

מתקשים לגזור את הציפורניים של החתול שלכם? יצירת אווירה נעימה, היכרות עם הקוצץ וליטוף הם רק חלק מהטיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בהצלחה. המדריך המלא
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

 

קראו עוד: מה התזונה הטובה ביותר לחתול שלך? המדריך השלם

 

גזירת ציפורניים מומלצת בעיקר לחתול שמבלה את רוב זמנו בבית. במידה ואתם מעוניינים להכניס את החתול שלכם לשגרת טיפוח הציפורניים, רצוי לקבל הדרכה ראשונית אצל וטרינר כדי לא לפגוע בו ולאחר מכן לאמץ שגרת טיפול הכוללת גזירת ציפורניים לפחות אחת לחודש. אמנם מדובר בפעולה שגרתית אך ממש לא פשוטה: החתול יכול להתנגד, להיות עצבני או מבוהל, והניסיון לגזור את הציפורניים שלו עלול להסתיים בטראומה במקרה הטוב ובפציעה במקרה הגרוע. 6 טיפים שיעזרו לכם להכין את החתול ולסיים את המשימה בהצלחה:

1. אווירה נעימה

כדאי להכיר לחתול את קוצץ הציפורניים כבר כשהוא גור כדי שהוא יתרגל אל הכלי ולא יפחד ממנו. בשעת מעשה בחרו מקום נוח ושקט לשבת בו בבית עם החתול על הברכיים, ודאו שהוא רגוע (אחרי ארוחה או עייף) והקפידו על אוירה טובה ונעימה. הימנעו מגירויים אחרים שיכולים למשוך את תשומת לבו כגון בעלי חיים אחרים או חלון פתוח. 

 

2. התיידדו עם כפות הרגליים של החתול

קחו את כף הרגל של החתול ולטפו אותה בעדינות לא יותר מכמה שניות. אם החתול מושך את רגלו אל תמשכו או תלחצו עליו, אלא המשיכו עם התנועה שלו. לחצו בעדינות על כף הרגל של החתול כדי שהציפורניים יצאו החוצה ואז שחררו ותנו לו חטיף. עשו זאת מדי יום עד שתעברו על כל הבהונות. בצורה זו החתול יתרגל למגע שלכם על כף הרגל שלו וייתן לכם לבצע את העבודה בשקט.

 

איך גוזרים לחתול את הציפורניים

 

3. הכירו לחתול את הקוצץ

החתול צריך לראות את הקוצץ ולהכיר את הקול שלו לפני שמתחילים לקצוץ את ציפורניו. הושיבו אותו על ברככם, קחו חתיכת ספגטי לא מבושל והכניסו אותו לקוצץ ובזמן שאתם מעסים את הבהונות של החתול ומוציאים את ציפורניו קצצו את הספגטי עם הקוצץ. אחר כך שחררו את רגלו ותנו לו חטיף. כך החתול יתרגל לקול של הקוצץ ויקשר אותו לחוויה נעימה.

 

4. נהגו בזהירות

היזהרו לא לפגוע בטעות בחלק הוורוד של הציפורן – היכן שעוברים כלי הדם והעצבים. עדיף לגזור חלק קטן יותר מהציפורן ולא להסתכן בפגיעה באזור זה. 

 

5. הקפידו על נוהל

כשהחתול על הברכיים וראשו לא מופנה אליכם התחילו את התהליך של לחיצה על כף הרגל, הוצאת הציפורן, חיתוך וחטיף לחתול. אם הוא נינוח עברו לבוהן נוספת. בכל מקרה עשו זאת בהפסקות ולא ברצף ותגמלו אותו לאורך כל התהליך. קיצוץ ציפורניים יכול להיעשות כל עשרה ימים או אחת לשבועיים. אם החתול לא מאפשר זאת  – התייעצו עם וטרינר.

 

6 .מה לא לעשות

אם החתול מתנגד אל תרימו עליו את הקול ואל תענישו אותו. בייחוד אל תנסו לבצע את גזירת הציפורניים אם הוא לא רגוע כי אתם יכולים לפצוע אותו. במצבים אלו רצוי לא לקצוץ את כל הציפורניים בפעם אחת אלא לעשות זאת בשלבים.

 

קראו עוד: 4 טיפים שיעזרו לכם לשמור על פרוות החתול מבריקה ובריאה

 

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן