א ב של פגעי קיץ – חלק שני

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
א ב של פגעי קיץ - חלק שני

נ. נכישות – הקיץ הוא עונת הנחשים העקרבים והצרעות ושאר חרקים ארסים, למזלנו הכלבים אינם רגישים כאדם לארס הנחש, נכישת צפע תקטול את הכלב לעיתים רחוקות, אם יקבל את הטיפול הנכון אצל הרופא הוטרינרי.

נשירה – נשירה היא תופעה מחלתית רק אם היא מלווה בהתקרחות, הנשירה אצל הכלבים היא בדרך כלל תופעה טבעית ואפילו חיובית. אם הנשירה מלווה בקרחות על פני העור היא קשורה במחלת עור כל שהיא הרופא יאבחן את המחלה ויטפל בהתאם.

פ. פרעושים – מה כבר לא נאמר ונכתב על הפרעושים? הם פרים ורבים ומצפצפים על חומרי ההדברה החדשים לבקרים בהם אנו משתמשים, הם גורמים לכלב ולבעליו מטרד קשה, פוגעים באיכות חייהם וגורמים סבל ומחלות.במחקר שנערך לא מכבר הוברר כי הכלב בד"כ אינו תופס את הפרעושים בחוץ אלא בעיקר הם מתרבים ושוכנים בתוך הבתים, הפרעוש מטיל את ביציו לאלפים ורבבות בשטיחים, בכורסאות, בספת הסלון ואף במיטות הילדים וההורים, מן הביצה מתפתח זחל הניזון משאריות אורגניות המצויות בשפע בבית ולאחר זמן לא ארוך הוא הופך לפרעוש בוגר וקופץ בחדווה על הכלב המסכן.

פטריות – השכיחה ביותר היא פטריי הנקראת "מיקרוספורום קאניס", היא גורמת בכלבים לקרחות עגולות ורדרדות המתפשטות למקומות נוספים, הפטרייה הזאת משותפת גם לחתול ולאדם, משום מה אין היא מדבקת כמעט מהכלב לאדם, אך קל מאוד להידבק בה מהחתול, יחסית זאת פטרייה שקל להיפטר ממנה, יש למרוח משחה מתאימה במשך שבוע שבועיים ובמקרים עקשניים אפשר להשתמש גם בתרופה הניתנת דרך הפה – רק באישור הרופא כמובן.

ק. קוצים – כלבים יכולים להידקר ולהיפצע מקוצים שונים קקטוס, ורדים ועוד, אך הקוץ הנורא והמטריד מכולם הוא שיבול השועל.בעלי קוקרים ופודלים חולמים עליו חלומות זוועה בלילות, אך גם כלבים מגזעים ארוכי שיער אחרים סובלים ממנו, לקוץ מבנה מיוחד המאפשר לו להתקדם בשיער הכלב עד שהוא מגיע למבוי סגור, תעלת האוזן למשל או בין אצבעות הרגליים ומתחיל להתחפר פנימה לתוך הריקמה.אם הקוקר או הפודל שלכם מתחיל פתאום לטלטל בעצבנות את ראשו ואינו נרגע, קחו אותו לרופא, קרוב לודאי ששיבולת שועל חדרה לאזנו, אם גיליתם פצע מפריש מוגלה בין האצבעות קרוב לודאי שהקוץ כבר מטייל במעלה הרגל וזה סיפור די רציני לדוג אותו משם וזה עוד כלום לעומת אלו החודרים לנחיר ומטיילים לאורכו של הגוף עד שהם נעצרים באזור הצלעות למשל ויוצרים שם פיסטולות ואבצסים, את אלו ממש קשה מאוד למצוא ולהוציא.

ש. שברים, נקעים ופריקות – שברים הם בדרך כלל תוצאה של פגיעת מכונית או חבלה חמורה אחרת. פריקות ונקעים יכולים לנבוע כתוצאה מתנועה בלתי זהירה, בדרך כלל ניסיון לסיבוב מהיר באמצע הריצה או קפיצה וכדומה, והם שכיחים יותר אצל כלבים צעירים שלא השלימו עדיין את התפתחותם. כעזרה ראשונה במקרה של פריקה או שבר יש לקבע את הרגל הפגועה בעזרת תחבושת אלסטית או לוח עץ לקיבוע, הוטרינר יצלם את הגפה הפגועה ויחליט על הדרך הטובה ביותר לריפוי, ניתוח מיסמור, גבס או סד.

ת. תאונות דרכים – תאונות הדרכים הם קוטלי הכלבים היעילים ביותר, וגם אם במקרה הכלב לא מת, הפגיעה תמיד חמורה וקשה, שברים, חבלות קריעות, שטפי דם פנימיים וחיצוניים ועוד מיני צרות, אנא, אל תניחו לכלבכם להידרס, הכלב הממושמע והמאולף ביותר יכול לפתע לרוץ לכביש בעקבות חתול עובר או כלבה עם ריח נעים. ברחוב החזיקו כלבכם קשור ברצועה תמיד אל תניחו לו לשוטט חופשי לנפשו, קחו אותו למקומות פתוחים, פרקים, גנים, שפת הים, שדות ופרדסים ושם תוכלו להתרוצץ בביטחה יחד איתו.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

היונים הצחורות המוכרות לנו כסמל השלום, הן לא תמיד צחורות. על מחלות וחרקים שיונים מעבירות- באילו מחלות מדובר? איך נטפל?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן