איך נדע שהתוכי שלנו חולה

הדבר הכי חשוב שאנו צריכים לזכור הוא שתוכי חולה מתאמץ להסתיר את העובדה שהוא לא מרגיש טוב!
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תוכי

בטבע, תוכי חולה מסכן את הלהקה שלו מאחר והוא גורם לכולם להאט את הקצב ובכך מושך טורפים. לכן, התוכי מעמיד פנים כאילו הכל בסדר: גם כשהוא מרגיש רע מאד הוא ממשיך לאכול, או לפחות מנקר באוכל ועושה עצמו אוכל. הוא "משחק אותה" כאילו הוא בריא. מכאן – גם כשהתוכי אוכל זה לא אומר שהוא בריא.

איך נדע בכל זאת שהתוכי שלנו חולה

יש תוכים שאוכלים וחצי שעה אחר כך- מתים ! אז איך נדע מתי התוכי שלנו חולה וצריך לקחת אותו לווטרינר? קודם כל, כל שינוי אצל התוכי צריך "להדליק נורה אדומה": – התוכי שקט מהרגיל – התוכי קולני מהרגיל – התוכי צרוד! (בתוכים, בניגוד לבני האדם, צרידות היא מאד משמעותית ויכולה להתפתח למחלה מסוכנת) – לתוכי יש נזלת – שיעול (נדיר בתוכים) – שינוי בהפרשות שלו- פחות צואה מהרגיל או יותר, שינוי בצבע ההפרשות ובדרגת המוצקות (שלשול) – נוצות מלוכלכות (בעיקר מסביב לנחיריים או באזור ה"טוסיק") – עייפות באמצע היום – התנשפות לאחר מאמץ – התוכי אינו מתנהג כתמול שלשום.

כלומר- כל דבר שונה מההתנהגות הרגילה שלו צריך לעורר חשד. תוכי בריא לא ישן באמצע היום על רצפת הכלוב כשנוצותיו נפוחות! תוכי יכול לרדת לרצפת הכלוב אם יש לו "סידורים"- צעצוע, אוכל שנפל לשם, וכולי. אבל הוא לא יישאר על הרצפה שעה בלי לזוז. אם זה מה שהוא עושה- יש לכם תוכי חולה. (בטבע, אם הוא יורד לקרקע וישן מישהו כבר ידאג להרוג אותו – בני הלהקה שלו או טורף כלשהו)תוכי חולה לא תמיד ירד לרצפת הכלוב. לפעמים הוא יישן על המקל למעלה, אבל בשעות לא מקובלות (כלומר באמצע היום) וכשנוצותיו נפוחות .

לא כל תוכי שישן באמצע היום הוא חולה – יש כאלה שרק תופסים תנומה קלה – בשעות קבועות, וללא נוצות נפוחות. כשהנוצות נפוחות – זה לא סימן טוב. כשתוכי חולה, טמפרטורת הגוף שלו יורדת. (בניגוד לנו – אצלנו בדרך כלל עולה החום( כשהתוכי חש שטמפרטורת גופו יורדת, הוא פותח את נוצות הגוף ו"תופס אויר " ביניהן. האוויר משמש כמו סוודר, מונע בריחת חום הגוף. התוכי נראה אז גדול מהרגיל.מה לעשות אם זה קורה? עזרה ראשונה : לחמם את התוכי – להוסיף מנורה או מפזר – חום ליד הכלוב . טמפרטורת הסביבה צריכה להיות 27 – 28 מעלות. צלזיוס.קחו את התוכי בהקדם לווטרינר של תוכים אל תאמרו: נראה מה יהיה מחר. תוכי שלא מרגיש טוב היום ירגיש רע יותר מחר ואולי ימות מחרתיים.

מחפשים וטרינרים מומלצים? פורומים להתייעצות או מידע נוסף בנושא ציפורים? לחצו כאן.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אינסומניה אינה שכיחה עם כלבים כמו אצל אנשים. עם זאת, גורים עלולים להיתקל בבעיות שינה, במיוחד כשהם מגיעים לראשונה לביתם.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן