אחת ולתמיד: מהו האוכל שהכי מומלץ לכלב שלכם?

האם מזון ללא דגנים עדיף? למה לא צריך לרוץ לקנות מזון רפואי לכלב הסובל מאלרגיות? ומדוע כלב שגדל בדירה לא זקוק לכמות גדולה של בשר? כל התשובות
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

מגוון המזונות היבשים לכלבים הוא עצום, וזה מבלבל. אבל בדיוק כמו שאי אפשר לקבוע מהו המזון הטוב ביותר עבור בני האדם, גם אצל כלבים אין סוג מזון אחד שהוא המומלץ או הטעים ביותר. לכן, כשמדברים על תזונה נכונה לכלבים מתכוונים להתאמת סוג המזון לכלב עצמו וישנם כמה כללים שכדאי להביא בחשבון לפני שניגשים לחנות הקרובה.

גיל הכלב

אנחנו מבדילים בין גורים, בוגרים וכלבים מבוגרים. למה? כי לכל גיל יש צרכים מיוחדים. גורים זקוקים לחלבון רב וממקור איכותי, אך כלבים בוגרים זקוקים למזון קל לעיכול ועשיר בסידן.

משקל הכלב

כשמדובר על אוכל לכלבים, כמו שבני אדם במשקלים שונים זקוקים להרכב מזון שונה, כך גם אצל הכלבים. כלבים במשקל של עד 10 ק"ג מוגדרים כגזע קטן – וזקוקים למזון מאוזן מבחינת כמות הבשר שבו כדי שלא ישמינו ולא יפתחו בעיות בריאותיות שונות. כלבים מגזע גדול זקוקים למזונות עשירים בחלבון ובסידן.

רמת הפעילות

בדיוק כפי שספורטאי זקוק לתזונה מותאמת למאמץ שהוא עושה, כך גם הכלב שלכם צריך לאכול ביחס למידת האקטיביות שלו. כלב פעיל זקוק למזון המורכב מחלבון איכותי ומפחמימות מורכבות, ואילו כלב שאינו פעיל – זקוק למזון דל בשומן ושאינו עשיר בבשר.

מאפיינים ייחודיים

כפי שלכל אחד מאיתנו מערכת חילוף חומרים שונה, כך גם לכלב שלנו יש מאפיינים ייחודים לו. חשוב להתבונן בכלב שלנו וללמוד את תכונותיו המיוחדות. כמו: רגישות למזון מסוים, נשירת שיער לאחר אכילת מזון מסוים, ועוד.

מה מתאים למי? נטול דגנים, עשיר בבשר ואלרגיות

חשוב לזכור שהכלב שלנו לא דומה בכלל לקרוב משפחתו, הזאב. הוא אינו טורף ואורח חייו שונה לגמרי מזה של בעלי חיים אחרים החיים בטבע. את מרבית זמנו הוא מבלה ברביצה. והגוף שלו התרגל למזון מעובד. מכיוון שכך, יש בחנויות סוגים שונים של מזונות יבשים לכלבים. שחלקם, קשורים דווקא לדמיון בין הרגלי הכלב לבין אורח החיים של בעליו – האדם.

האם מזון ללא דגנים עדיף על פני מזון עם דגנים? לרוב, מזון ללא דגנים הוא יקר יותר ממזון עם דגנים, על אף שאין בו מרכיב המייקר את המזון והוא אינו עשיר בבשר יותר מאחרים. ובכל זאת, מזון לכלבים ללא דגנים הפך לנפוץ ביותר. מכיוון שאנחנו, בני האדם, הפכנו את הדגנים ל"אויב" והתחלנו לצרוך יותר ויותר לחמים מקמח מלא. (שהפכו ליקרים בעקבות הביקוש הגבוה). לרוב הכלבים זה בכלל לא משנה. אין שום מניעה שהכלב יאכל דגנים, במיוחד אם מדובר בפחמימות מורכבות. רק בקרב אחוז נמוך מאוד מסך הכלבים מתגלה רגישות לדגנים. ולהם, מומלץ לאכול מזון ללא דגנים.

למי מיועדים מזונות יבשים עשירים בבשר?

מזון יבש לכלבים עשיר בבשר מיועד בעיקר לכלבים פעילים מאוד. כלבי עבודה, כלבים שגרים בבית עם חצר גדולה ורצים כל היום ועוד. אם הכלב שלכם חי בדירה, אתם מטיילים איתו בין פעמיים לארבע פעמים ביום, והוא לא מבצע פעילות גופנית אינטנסיבית במהלך כל יום – הימנעו ממזונות עשירים בבשר. במקרים כאלה, רצוי שהכלבים הפעילים פחות יאכלו תזונה מאוזנת מבחינת כמויות הבשר ובעלת פחמימות מורכבות, הגורמות לתחושת שובע ארוכה יותר.

ומה עושים אם לכלב יש אלרגיה למזון?

בדיוק כמו אצל בני אדם, אין צורך לרוץ ולמהר לרכוש מזון רפואי יקר שלא לצורך. בשלב הראשון יש לוודא כי הכלב אוכל מזון ללא הרכיב שאליו הוא אלרגי. במקרים רבים זה מספיק. מתי מתעורר צורך במזון רפואי? רק כאשר יש תופעות לוואי של אלרגיה. כגון: גירודים בלתי פוסקים, נשירת שיער מוגזמת (קרחות), קשקשים, שלשולים והקאות.

לסיכום

שוק המזון לכלבים רווי במותגים שונים. אך הבסיס לתזונה נכונה, הוא ההתאמה לאורח חייו של הכלב שלנו. הקפידו ליידע את המוכר בסוג הכלב שלכם, גילו ורמת פעילותו. ובחנו את המזון על פי הנתונים התזונתיים שלו (חלבון, שומן, קלוריות), ולא לפי ניתוח המרכיבים, המציגים תמונה חלקית בלבד.

כבר צפיתם במדריך האילוף שלנו?

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

אילוף סוסים אינו תהליך מהיר או קל, ישנן דרכים רבות ושונות לטפל בסוס ולאלף אותו. אז מה מותר ומה אסור?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן