טרנספר? 5 היעדים החמים בעולם עבור חתולי ישראל

בעקבות היוזמה של שר החקלאות להעביר את חתולי ישראל לגולה, בחנו מהם היעדים האטרקטיביים ביותר עבור חתולי הרחוב האהובים שלנו. מזג אוויר נוח? תנאים סוציאליים? חקיקה נוקשה כלפיי מתעללים? 5 יעדים מומלצים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

שר החקלאות אורי אריאל הודיע כי הוא מעוניין לקדם פתרון שטרם שמענו לחתולי הרחוב בישראל: העברתם למדינה אחרת. הסיבה: לטענתו עיקורם וסירוסם מנוגד להלכה. 

 

אמנם אין עדיין צורך להיפרד מהחבר הפרוותי שמידפק על אדן החלון שלכם מדי פעם, מאחר והנושא רק בשלבי הצעה, אך כדי להקדים תרופה למכה בדקנו ומצאנו אילו מדינות יקבלו את חתולי הרחוב שלנו בידיים פתוחות ויעניקו להם הכנסת אורחים נעימה, שאולי תשכיח קצת את הגעגועים לארץ הקודש החמימה. ויהיו געגועים, כי ישנם מקומות טובים לחיות בהם בעולם – אבל אין כמו ישראל. 

 

1.    שוויץ

את הרשימה פותחת המדינה בעלת הגישה המתקדמת בעולם בתחום ההגנה על בעלי החיים וההכרה בחשיבות החינוך בנושא זה. בית המחוקקים השוויצרי חוקק ב-2008 חוקים נוקשים ומחמירים ביותר בכל הנוגע לזכויות בעלי החיים. בין היתר החוקים מגנים על חיות משק, חיות פרא, חיות הרבעה וכן תמיכה בהכרזה האוניברסלית על רווחת בעלי החיים. כך, למשל, חל איסור על גיזום זנבות של כלבים וחתולים, איסור על הפרדת גור מאמו לפני שמלאו לו 56 ימים, חובה לספק חברה הולמת לבעלי חיים מזנים חברותיים כמו ציפורים ודגים ואיסור לקשור סוסים. אין ספק, אם כך, שחתולינו ימצאו בית חם ואוהב בשוויץ. 

 

 

2.    הונג קונג

בניגוד למיתוס לפיו המזרח הרחוק משייך חתולים בעיקר לתחום הגסטרונומיה, תתפלאו לגלות שבהונג קונג המודרנית ישנה חקיקה נרחבת בכל הנוגע לצער בעלי חיים. ב-2006 נקבע כי מי שמואשם בהתעללות בחיות צפוי להיקנס בכ-100 אלף דולר הונג קונגי וכן צפויות לו שלוש שנות מאסר. לאור גורם ההרתעה המשמעותי, חתולי הרחוב יכולים להרגיש בטוחים ולהסתובב ברחובות הונג קונג בבטחה.

 

3.    אנגליה

הממלכה המאוחדת הייתה מהמדינות הראשונות שחוקקו חוקים נגד התעללות בבעלי חיים, כאשר כבר במאה ה-18 הועברו חוקים הקשורים לצייד ולהתאכזרות כלפיי חיות. ב-2004 הכריזה הממשלה כי היא "משפצת" את חוקי רווחת בעלי החיים ובעקבות זאת נחקקו חוקים האוסרים על חלוקת חיות כפרסים בירידים, איסור על קרבות, רכישת חיות רק על ידי אדם שמלאו לו 16 שנים וכן העלאת העונש המרבי עבור מואשמים בהתעללות בחיות. כל זאת לא מפתיע בהתחשב בכך שאפילו מלכת אנגליה, בכבודה ובעצמה, שלחה איגרת לרגל יום הולדתה של חתולה בורמזית ובירכה אותה על הגיעה לגיל 100 המופלג (בשנות חתול, כמובן). 

4.    גרמניה

ב-2002 גרמניה הוסיפה לחוקה שלה את אחריות המדינה לשמירה על בעלי החיים, תחת הסעיף "שמירה על אוצרות הטבע לטובת דור העתיד", ובכך הפכה למדינה האירופאית הראשונה שהעניקה הגנה לבעלי חיים ברמה חוקתית. התיקון בחוקה הוא המשך ישיר לרווחת החיות ששררה בתקופת גרמניה הנאצית. קראתם נכון, חמלה כלפיי בני אדם לא הייתה מנת חלקם, אך הנאצים, לרבות היטלר, הפגינו תמיכה נרחבת בזכויות בעלי החיים והיו חובבי חיות מושבעים. עברו הרבה מים בנהר מאז וגרמניה הפכה למדינה הומנית המנהיגה מדיניות רווחה מהטובות בעולם, אז בהחלט מדובר ביעד מומלץ לחתול הנודד. 

5.    יפן

מרחב מחייה מצומצם ורחובות צפופים במיוחד לא מונעים מחתולי הרחוב ביפן רמת חיים גבוהה. זאת מכיוון שהאהדה הגורפת ליצורים הפרוותיים באה לידי ביטוי בשלל בתי קפה אשר מציעים כניסה חופשית לחתולים, ומאפשרים ליטוף וכרבול לצד הקפה. תופעה זו תפסה תאוצה ביפן וכיום ישנם מעל ל-150 בתי קפה אוהדי חתולים ברחבי המדינה. במקרה ולחתול יש העדפה למרחבים פתוחים ופראיים הוא תמיד יכול לעבור להתגורר באי היפני טשירוחימה, או בשמו השני – אי החתולים. שם, בעקבות אמונה רווחת כי יחס טוב לחתולים מביא מזל, נוצר "גן עדן" לחתולים אשר כולל מקדש, פסלים דמויי חתול, מבנים מעוטרים בשפם ואוזניים מחודדות ואפילו קיים איסור מוחלט להכניס כלבים. 

 

טרנספר חתולים
  

אם חתולי הרחוב שלנו יחושו לא רצויים, אין ספק שיש כמה מקומות בעולם שישמחו לקבלם. אך האם הם באמת ירגישו בבית? בישראל יש קהילה ענקית של אוהבי בעלי חיים שלא יסכימו לוותר על החברים הפרוותיים כל כך מהר. מה שבטוח זה שאין מקום כמו ישראל ולכן אין כמו הבית. 

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

אנמיה מתייחסת למצב שבו בדם של הכלב יש כמות נמוכה של תאים אדומים ו/או המוגלובין, מרכיב בדם המעביר חמצן לתאי ולרקמות הגוף.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן