כמו כפפה ליד: 7 השאלות שייסעו בבחירת הכלב המושלם עבורכם

ישנם המון סוגי כלבים - גדולים וקטנים, שקטים ורועשים, שעירים וללא שיער, רגועים או מלאי אנרגיה. איך תדעו מהי תוספת המשפחתית מושלמת עבורכם והאם אתם מוכנים לאימוץ ההולך על ארבע, עם כל האחריות והמשימות אשר נלוות לכך? ממקום המגורים ועד להרגלי הניקיון: 7 שאלות שיעזרו לכם להחליט
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

1. מה אתם מחפשים בכלב? 

הצעד הראשון בהחלטה לגביי התוספת החדשה והשעירה הוא לחשוב מיהו הכלב המושלם עבורכם. האם אתם מחפשים חיית מחמד חמודה ומתכרבלת שאינה זקוקה לפעילות רבה, או שמשאת נפשכם הינה כלב גדול וידידותי שיוכל להתלוות אליכם לריצות ארוכות? האם אתם מעוניינים בגור שיתעצב ויגדל אתכם או בכלב בוגר בעל הרגלים מבוססים? בנוסף כדאי לחשוב מהן הפעילויות העיקריות אותן תרצו לבצע עם בן הלוויה החדש: לזרוק כדור ולרוץ בפארק, להיפגש עם כלבים אחרים, לעשות הליכות יחד, לשבת בבתי קפה עם חברים או להתכרבל יחד בספה.

2. היכן אתם גרים?

מגורים בדירה או בבית פרטי עם חצר יהוו שיקול חשוב בבחירת סוג הכלב המתאים לכם. למעשה, מקום המגורים עשוי להשפיע על בחירת הכלב גם מבחינת גודלו וגם מבחינת אופיו והרגלי ההתנהגות שלו.

3. האם יש לכם ילדים?

בחירת כלב עבורכם בלבד ובחירת כלב עבור כל המשפחה עשויה להיות שונה לגמרי. חשוב לקחת בחשבון את גיל הילדים בבית ואם אין לכם כרגע ילדים – האם אתם מתכננים להביא בזמן הקרוב. ילדים וכלבים לרוב מתבררים כסיפור אהבה, אך כדאי לבחור בכלב מחונך אשר ידע להתנהל בחברת האנשים הקטנים בבית.  

4. האם אתם אלרגיים לכלבים? 

אם התשובה לשאלה זו הינה כן, חסכו את כאב הלב מעצמכם ומהכלב העתידי. בדקו איך אתם מרגישים בסביבת כלבים אחרים ובמידה וישנן תופעות לוואי אשר צצות בעת מגע עם חיית המחמד, או אם קיימת היסטוריה של אלרגיות בקרב אחד מבני המשפחה.

5. מה הסידור שאתם מתכננים עבור הכלב?

כדי לגדל כלב שמח ובריא דרוש זמן ומאמץ. האם אתם מבלים שעות רבות מחוץ לבית, או נוסעים הרבה? האם אתם מתכננים להקדיש לו זמן במשך היום ומי יכול לטפל בכלב בהעדרכם? לדוגמא: אם אתם גרים בבית עם מושב ושטח פתוח תוכלו להביא כלב מסוג רועה גרמני או רועה בלגי בכיף בעוד שאם אתם גרים בדירה עירונית אך עדיין יש לכם פנאי להוציא את הכלב בשעות מסויימות כדאי לשקול את הפורמניאן

6.  האם תהיו מסוגלים לטפח אותו? 

בחנו את הרגלי הניקיון וההיגיינה שלכם טרם לבחירת הכלב. אם בית מצוחצח הינו ראשון במעלה עבורכם, בחרו בכלב שאינו משיר שיער רב כמו הסיני המצויץ. כמו כן, כלבים מסוימים דורשים טיפול וטיפוח יומיומי ויש להתכונן לכך מראש.

7. האם אתם ערוכים לגידול כלב כלכלית ובריאותית? 

בדומה לגידול ילד, כך גם גידול כלב כרוך בהוצאות רבות ובמשימות שונות. כך שלפני שאתם מחליטים להכניס הביתה הולך על ארבע, חשבו האם אתם מודעים להוצאות הכרוכות בגידולו, כמו מזון, תכשירי טיפוח, טיפולים ווטרינריים, אילוף כלבים ועוד. כמו כן כדאי שתוודאו כי יש לכם מספיק זמן כדי לתת לכלב את תשומת הלב לה הוא זקוק.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן