בעלי כלבים או חתולים? כך תמנעו את המחלה הבאה

מניעה היא הרפואה הטובה ביותר: שמירה על תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ומעקב אחר בדיקות שגרתיות יכולים להציל את הכלב או החתול שלכם ממחלות קשות. אך מה עוד?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
בדומה לבני האדם, גם כלבים וחתולים זוכים לחיים ארוכים יותר מבעבר. העלייה באיכות החיים והתפתחות הטיפול והמכשור הרפואי הצליחו להציל לא מעט כלבים וחתולים שכנראה היו מורדמים יחסית מהר בעבר. גם המודעות לטיפולים ברפואה משלימה עוזרת למציאת הטיפול המתאים ביותר. יחד עם זאת, מחלות שלא היו מוכרות בקרב בעלי חיים כמו סוכרת וסרטן מופיעות גם אצל ההולכים על ארבע.

איך נוכל למנוע את המחלה הבאה ולהפוך את החיים שלהם לארוכים ובריאים יותר?

1. שמרו על תזונה מזינה ומאוזנת

תזונה נכונה היא הבסיס לחיים ארוכים ובריאים. תזונה נכונה יכולה לתמוך במערכת החיסון, להקל על מערכת העיכול ולסייע לתפקוד תקין של המוח. שוק המזון היבש והרטוב לכלבים וחתולים מוצף בשלל אפשרויות, אולם אני ממליצה להאכיל את חיית המחמד דווקא במזון אמיתי וטרי. זה אומנם גוזל זמן ומשאבים, אבל זה מאפשר לשלוט על המזון שאנחנו מכניסים לגוף הכלב או החתול.

2. הקפידו על פעילות גופנית ומנטלית 

פעילות גופנית סדירה ומתונה יכולה לשפר את הבריאות של הכלבים ולהשפיע אורך החיים שלהם. שעה אחת בשבוע של הליכה, ריצה או כל פעילות אחרת תהפוך אותם לשמחים יותר ותחזק את מערכת החיסון שלהם. באותה מידה, כם פעילות מנטלית חשובה, משום שמונעת תחושת שעמום וכתוצאה מכך גם תסבול והופעה של בעיות התנהגות.

3. קבעו בדיקה תקופתית אצל הווטרינר 

מחלות כמו סרטן או סוכרת לא מופיעות בין לילה, רובן מתפתחות בהדרגתיות, כאשר בדיקה תקופתית אצל הווטרינר יכולה להאט ואפילו למנוע התפרצות שכזו. אבחון מחלה בשלב הביניים, יאפשר למנוע את ההתקדמות המהירה ולקחת החלטות לגבי סוג הטיפול בשיקול דעת.

4. המעיטו בחיסונים

נהוג לחשוב שחיסונים הם פרוצדורה בטוחה ובריאה, אך לא כך הדבר. פעמים רבות יש באפשרותנו לחסוך הזרקה מיותרת של חומרים כימיים לגוף של הכלב או החתול באמצעות בדיקת נוגדנים. קראו והעמיקו על הטיפולים שאתם בוחרים עבור חבריכם הפרוותיים. בדקו עם הווטרינר על האופציות שעומדות לפניכם. קראו עוד: כל מה שצריך לדעת על חיסונים לכלבים

5. אל תשללו טיפול ברפואה משלימה

פעמים רבות רפואה משלימה עשויה לחסוך לכם ולחיית המחמד שלכם תרופות וניתוחים מיותרים. דיקור סיני למשל, הוא כלי מצוין לטיפול ולמניעה של מחלות כמו דלקות מפרקים, אלרגיה, דלקות אוזניים ועוד. בדקו מהן האפשרויות הטבעיות העומדות בפניכם בהגיעכם לווטרינר. פנו לגורם מוסמך שיוכל לטפל בכלב או החתול שלכם.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מה התוכים אוכלים? מה מותר ומה אסור? ככל שניתן לתוכי שלנו אוכל איכותי יותר כך הוא יהיה בריא יותר

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן