החתולה שלכם כורעת ללדת? זה מה שאתם צריכים לעשות

מזל טוב! החתולה שלכם עומדת ללדת. המלטה של גורים היא תמיד אירוע מרגש ומשמח אך כדאי להתכונן לקראתו כמו שצריך. איך עושים זאת נכון? המדריך השלם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

1.    קחו את החתולה ההרה לוטרינר

ברגע שהבחנתם או שאתם יודעים שהחתולה שלכם בהריון קחו אותה לבדיקה אצל הוטרינר. הוטרינר יבדוק אותה ואת התקדמות ההריון וידריך אתכם כיצד לדאוג לה במהלכו. במידה והחתולה סובלת ממצב בריאותי קודם מסוים או מהשמנת יתר – בדיקה רפואית היה חשובה ביותר. הוטרינר יכול להעריך כמה גורים יוולדו והאם ההריון תקין ולא מסכן את החתולה.

2.    שינויים באופן הטיפול

במהלך ההריון תצטרכו להגדיל את כמות האוכל שאתם נותנים לחתולה. הוטרינר ידריך אתכם בעניין זה, אך נהוג בשליש השלישי להחליף את המזון לכזה שמתאים לגורים.

חתולה בהריון

3.    הכינו מקום בטוח ושקט להמלטה

חשוב להכין לחתולה מקום בטוח, חמים, נוח ושקט להמלטה. הכינו את המקום לפחות שבוע לפני התאריך המשוער שבו היא אמורה להמליט. הכירו לה את המקום על מנת שתדע לאן ללכת כשיגיע הזמן. השתמשו בשמיכות שלא אכפת לכם שיתלכלכו ושאין להם ריח חזק מדי. ודאו שיש לה מים טריים ואוכל נגישים ליד.

4.    בדקו שיש לכם כל מה שצריך לקראת ההמלטה

אחרי שסידרתם לחתולה את מקום ההמלטה – ודאו שיש לכם את כל מה שצריך, על כל מקרה שתתעורר בעיה. הכינו מגבות נקיות ויבשות כדי לנקות את הגורים שיוולדו. אבקת חלב לחתולים ובקבוק – אם תתעורר בעיה בהנקה. כדאי שמספר הטלפון של הווטרינר שלכם יהיה בהישג יד – הוא יוכל לסייע לכם טלפונית במקרה של בעיה. כמו כן, הכינו ארגז נסיעה למקרה שתצטרכו לנסוע אליו במהירות.

5.    השגיחו על האמא החתולה

כאשר ההמלטה מתחילה רצוי להשגיח מקרוב על החתולה האם – אבל לא קרוב מדי. אל תפלשו למרחב הפרטי שלה אבל היא תרגיש בטוחה אם היא תראה שאתם איתה בחדר. כדאי שתהיו מודעים לסימני אזהרה שעלולים להעיד על בעיה בהמלטה. לדוגמה: לאחר חצי שעה של צירים עדיין אין המלטה, או גור אחד יצא ולאחר חצי שעה של צירים לא יצא גור נוסף, או לחילופין חלילה גור נתקע באמצע הדרך. בכל מקרה כזה כדאי ליצור קשר עם וט רינר.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הוא היה כוכב בשנות ה-60, מחזיק בתואר הנחש הארסי הנפוץ ביותר בארץ וניזון מציפורים ואפילו לטאות. מיהו הצפע הארצישראלי?

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן