החתול שלכם עבר סירוס? 10 טיפים שיעזרו לכם לטפל בו נכון

בדומה לכל ניתוח, ההחלמה מסירוס אינה פשוטה והחתול שלכם זקוק שתדאגו לו ותשמרו עליו היטב. מתי מותר לרחוץ אותו ומה עושים כשנתקלים בהתנהגות מוזרה? 10 טיפים שיעזרו לכם להתמודד
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
סירוס חתולים

סירוס או עיקור הוא לרוב הניתוח הראשון (ובתקווה – היחיד) שתצטרכו לעבור עם החתול שלכם. הסכנה לדימום ולאינפקציה גורמת לבעלי חתולים רבים לחשוש מהניתוח ומהשעות שאחריו. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לדאוג לחתול לאחר עיקור או סירוס.

10 טיפים שכדאי להכיר לפני סירוס החתול שלכם

1. בדקו את כל הפרטים

שאלו את הוטרינר את כל השאלות העולות על דעתכם. לאחר הניתוח קבלו ממנו הסבר כולל על מצב החתול. בקשו ממנו טיפים לטיפול לאחר ניתוח – מה לעשות ומה לא לעשות.

2. התניידו בצורה נוחה

רוב החתולים לא אוהבים לנסוע באוטו. נסיעה לאחר הניתוח עלולה להגביר את הסטרס ולא עוזרת להחלמה. נסו למצוא את הדרך הנוחה והמהירה ביותר להחזיר אותם הביתה.

3. תנו לחתול לנוח 

הניחו אותו במקום רגוע ושקט, הרחק מילדים או מבעלי חיים אחרים. במידה והחתול יוטרד הוא עשוי להיות תוקפני, תגובה די טבעית בסך הכל. לאחר ההחלמה החתול יחזור לעצמו.

4. צפו להתנהגות מוזרה

לאחר ההרדמה החתול עשוי להתנהג באופן מעט משונה. הקואורדינציה שלו תפגע ויכול להיות שרוב הזמן הוא פשוט ישן. אך אין צורך לדאוג משום שתגובה זו נורמאלית לחלוטין. נורמלי. במידה וזה יימשך מעל ל-18 שעות – התייעצו עם וטרינר.

5. "תרגיעו" עם המזון

דאגו שלחתול שלכם יהיו מים טריים נגישים והגישו לו אוכל בצורה מתונה. לרוב חתולים לא אוכלים 12 עד 24 שעות אחרי הניתוח. גם אם החתול יקיא בארוחה הראשונה לאחר הניתוח אל תדאגו – יש עדיין השפעה של ההרדמה.

6. עשו מעקב על החתך

בדקו את החתך כל יום וודאו שהוא נקי ומחלים היטב. בשעות הראשונות הוא ייראה נפוח ואדמומי , אך כל אלה יפחתו בהדרגה. התייעצו עם וטרינר על כל דבר שנראה לכם יוצא דופן.

7. הקפידו על פעילות מתונה

השאירו את החתול בבית ומנעו ממנו לקפוץ או להיות פעיל יותר מדי, משום שזה עשוי לפגוע באזור הניתוח ולעכב את ההחלמה. השגיחו עליו שלא יגרד או ילקק את אזור הניתוח (ניתן להיעזר בקונוס רפואי).

8. אל תרחצו אותו

יש להימנע מרחיצת החתול לפחות שבוע לאחר הניתוח.

9. אל תתנו לו תרופה על דעת עצמכם

גם אם נראה לכם שהחתול סובל – אסור לתת לו שום תרופה מבלי להתייעץ עם וטרינר.

10. שמרו עליו 

ניתוח סירוס גורם ללחץ רב ולוקח לחתול זמן רב להחלים כראוי. האנרגיה שלו בזמן הזה מופנית להחלמה ומערכת החיסון שלו חלשה. שמרו עליו היטב.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן