מדריך אילוף כלבים: כך תלמדו את הכלב לשחק יפה

כיצד לנתב נשיכות גורים למשחק משותף? שמונה כללים שיעזרו לכם ללמד אותו איך לשחק נכון, ליהנות מהמשחק - וגם להפסיק אותו בזמן. כתבה שנייה בסדרה
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

1. מי התחיל? 

אחד הכללים החשובים כשמשחקים עם הגור הוא ללמד אותו שאתם אלה שיוזמים את זמן המשחק ומתחילים אותו (ואתם גם אלה שמסיימים אות המשחק). אל תאפשרו מצב שבו הכלב מביא לכם צעצוע ומבקש לשחק איתכם. אם הוא עושה זאת – התעלמו ממנו עד שהוא מפסיק, ואז קומו ותיזמו את המשחק בעצמם. הכתבה הראשונה בסדרה: איך תמנעו מהגור להרוס את הבית

2. תנו לגור לנצח

אם אתם מלמדים את הכלב שלכם לרדוף אחרי צעצוע ולתפוס אותו, חשוב שתאפשרו לו לנצח ב-90 אחוזים מהמקרים. ה"ניצחון" מתבטא בכך ששיא המאבק של הגור עם הצעצוע עזבו ותנו לו לשחק ולרוץ איתו, כדי שירגיש שהוא "שלו". הוא הרוויח את זה.

3. מי שנושך אחרון

גורים אוהבים לנשוך ועושים זאת על מנת לפתח את מיומנויות הציד שלהם. כדי לספק את הצורך בנשיכה צריך לשתף איתו פעולה ולהתנגד לו כשהוא תופס את הצעצוע, ללטף אותו בזמן המשחק ולהעריף עליו חיזוקים חיוביים. אם הכלב לא מגלה עניין בנשיכה, כדאי ליצור תנועה המדמה טרף ושתגרום לו לרדוף. לנשיכה יש גמול – והגמול הוא הקרב עם הצעצוע. מחפשים מומחים באילוף כלבים וגורים? לחצו כאן.

4. משוך בחבל 

כשאנחנו נותנים לגור לשחק עם חבל, חשוב שנניע את החבל מהכלב ולא אליו. כך הכלב יתפוס את החבל ואנו נתנגד. שימו לב – התנועה צריכה להיות תמיד רחוקה מהכלב, ולצאת ממנו כלפי חוץ.

5. עזוב את זה

איך נלמד את הגור לעזוב את החבל? נרפה מעט מהמשחק כך שחלק מהחבל יישאר רפוי, ונוסיף את הפקודה "עזוב" או OUT"", וברגע שהכלב עוזב – נחזק אותו בחיזוקים קוליים ונתחיל מיד לשחק שוב. הגמול על העזיבה הוא הקרב המחודש.

6. בקווים ישרים

יצירת תנועה תגביר אצל הכלב את יצר הציד והרדיפה. רוב האנשים משחקים עם הכלב בתנועות לגובה, מה שגורם לגור לקפוץ כלפי מעלה. יש לעבוד נמוך, בקווים ישירים ומהר. ברגע שהכלב נושך – להתנגד, לשתף פעולה בקרב ולשבח ואז לבקש ממנו לעזוב. קראו עוד: 5 הערים הכי ידידותיות לכלבים וחתולים

7. מילה לכל פעולה

הרגל נוסף שיכול לסייע בשליטה על אופן המשחק הוא הצמדת הפקודות לפעולות. כשאתם רוצים לגרום לגור שלכם לתפוס – אמרו "תפוס". כשאתם רוצים שהכלב יעזוב אמרו "OUT".

8. מי זמין?

כדאי לדאוג שיהיו לכלב חפצים שונים שיוכל לכרסם ולהתעסק איתם במשך כל שעות היממה: צעצוע כרסום, עצם, קונגים ועוד. מצד שני, יש צעצועי נשיכה כמו חבל וכדור או צעצועי זריקה שלא צריכים להיות זמינים לכלב כל הזמן. מומלץ להניח אותם במקום שאליו הכלב לא יכול להגיע. כשהצעצוע לא יהיה זמין לכלב באופן קבוע הוא יעורר בו התרגשות ושמחה, שיגרמו לכלב לשתף פעולה בזמן המשחק ולא לאבד בו עניין. הכותב הוא מומחה להתנהגות כלבים. לקורס המלא לחינוך ואילוף גורים
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

קיימות מגוון בעיות של צרכים אצל חתולים, חשוב להבין מהן, מה מקורן ואיך מתמודדים איתן.
במשך שנים, הורים תהו אם תוכים יכולים להיות חיות מחמד טובות לילדים.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן