כיצד חיות מחמד יכולות לשפר את הבריאות שלנו?

מרבית בעלי חיות המחמד לא צריכים הוכחות – גידול חיית המחמד שלהם גורמת להם להרגיש טוב. יותר מתחושות רוגע ופינוק, מסתבר כי גידול בעלי חיים גם יכול לגרום להם להיות בריאים ולהישאר כך. כיצד? כל הסיבות לבריאות שבגידול בעלי חיים בכתבה שלפניכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מחקרים רבים מצביעים על כך שגידול חיות טוב לבריאות שלנו. החל מהפחתת תופעות כמו אסתמה, החלמה מהירה יותר ממחלות ועד לחיים בריאים יותר עבור הילדים שלנו. חיות המחמד יכולות להשפיע לטובה על החיים שלנו והמחקרים מצביעים כי למרות התפיסה כי חיות המחמד מביאות רק לכלוך, הן בעצם יכולות לתרום יותר ממש שנדמה לנו. שיפור מצב רוח. לאוהבים בעלי החיים זה לוקח כמה דקות בודדות במחצית כלב, חתול או דגים בכדי להרגיש פחות לחוצים וחרדים. כאשר אנו נמצאים במחצית חיית המחמד, גופינו עובר שינויים גופניים שמשנים את מצב הרוח – רמת הקורטיזול, ההורמון שאחראי על מצב הרוח שלנו יורדת ורמת הסרוטנין, מוליך עצבי בעל השפעה על מגוון תפקודים של המוח והגוף עולה. שמירה על לחץ הדם. לחץ דם גבוה יכול להיווצר כתוצאה מאורח חיים לקוי וכמובן מנטייה גנטית. סטרס ותזונה מערבית הם שילוב שיכול להוביל אפילו בגיל צעיר יחסית לעלייה בלחץ הדם וירידה באיכות החיים. אם אתם רוצים לשמור על לחץ דם תקין, מומלץ כמובן להתחיל מביצוע שינויים באורח החיים שלכם, אבל אפשר לשקול גם הכנסת כלב לחיק המשפחה. מחקרים שנערכו באוניברסיטת קולומביה הצביעו על כך שגידול בעלי חיים יכול לשמור על לחץ הדם שלכם בזכות הקשר שנוצר בין האדם לבין הכלב. הקשר האינטימי המבוסס על אמון מכניס רוגע לחיים, מוריד את לחץ הדם ואת קצב הלב. החלמה מהירה יותר. מסתבר כי בעלי החיים יכולים לסייע לנו להבריא מהר יותר ממחלות כמו גם להחלים מניתוחים ופרוצדורות רפואיות. מחקר שבחן את ההשפעה של גידול בעלי חיים בקרב בני אדם, מצא כי לא רק שאלו המחזיקים בבעלי חיים הם שמחים וחיים לאורך זמן רב יותר, אלא גם שהם מצליחים להתמודד טוב יותר עם מחלות, נטייתם להתקפי לב פוחתת וכי רמת הכולסטרול שלהם נמוכה. כושר גופני טוב יותר. אין ספק כי בעלי הכלבים נכנסים טוב יותר לכושר ולו בשל העובדה הפשוטה שעליהם להוציא את הכלבים שלהם לטיולים מספר פעמים ביום. הכלבים ימשכו את בעליהם לטיולים במרחבים הפתוחים וישמחו להאריך מאוד את הטיול, ובכך לדאוג גם לרמת הכושר שלהם. ילדים בריאים יותר. כל הורה יודע כי ילד המחסיר יום מהגן או מבית הספר בשל מחלה משמעותו כנראה הפסד של יום עבודה להורה. מחקרים מצביעים על כך שילדים אשר גדלים עם חיות מחמד הם פשוט בריאים יותר ומפסידים פחות ימים במסגרות. נוסף לכך, החיים עם בעלי החיים הופכים את הילדים לאחראיים יותר. הטבה במחלת האקזמה. אקזמה זו האסתמה של העור. מדובר על רגישות למרכיבים שונים כשסך הכל בין 10% ל- 20% מהילדים מפתחים מחלה זו. למרות הנטייה לחשוב כי בעל חיים עלול להכניס מרכיב אלרגני לבית, מחקר חדש קובע כי לילדים עם נטייה גנטית לפתח אקזמה מומלץ לחיות עם בעל חיים. יותר מכך, המחקר גילה כי אפילו אם ישנה נטייה לפתח רגישות ואלרגיה לכלבים מומלץ דווקא כן להכניס אותם לבית ובכך למנוע את התפתחות האקזמה. רוצים לגדל כלב, חתול או כל חיית מחמד אחרת? לאימוץ חיית מחמד, היכנסו לאינדקס עמותות/אגודות לבעלי חיים וחיות. לחיפוש חנות חיות הקרובה אליכם, היכנסו לאינדקס חנות חיות.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מה התוכים אוכלים? מה מותר ומה אסור? ככל שניתן לתוכי שלנו אוכל איכותי יותר כך הוא יהיה בריא יותר

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן