חמישה כללים לטיפוח הפרווה של הכלב או החתול

בעוד שחתולים עומלים קשה על ניקיונם, אצל כלבים רוב האחריות לטיפוח מוטלת עלינו הבעלים. כיצד נשמור על פרווה נקייה, בריאה ומלאת ברק?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
טיפוח פרווה של הכלב
טיפוח הכלב וחתול הוא יותר מדאגה לאסתטיקה. פרוות כלב או חתול לא מסורקת ומטופלת עלולה להפוך למצבור של קשרים איומים. אלה יאספו איתם טפילים, אבק וכל דבר אחר שנקרה בדרכם. אצל חתולים בעלי שיער ארוך הסכנה גדולה עוד יותר. שכן הם נוטים לנקות את עצמם באופן קבוע והסיכוי לבלוע חלק מהשיער הוא גבוה. בנוסף, לאיכות הפרווה של חברינו ההולכים על ארבע ישנן השלכות גם עלינו. כבעלי חיות המחמד, שמנסים לשמור על בית נקי עם ריח טוב שלא יתאפשר עם למשל כלב עם פרווה סבוכה, מלוכלכת שמעלה ריח רע. אם כן, טיפוח הפרווה היא משימה חשובה, איך מבצעים אותה כראוי? ליקטנו עבורכם חמישה כללים לשמירה על פרווה בריאה ויפה

5 כללים לפרווה בריאה

כלל ראשון – סירוק מהימים הראשונים בבית

ברגע שאתם מכניסים לביתכם כלב או חתול, אתם מכניסים גם מחויבות. אתם בוודאי יודעים כי חיית המחמד לא תוציא את עצמה לטיול (למרות שישנם כלבים משוחררים שעושים זאת).  היא לא תכין לעצמה קערת אוכל – ולכן האחריות לטיפול היא אך ורק עליכם. אותו הדבר בדיוק בכל הנוגע לטיפוח הפרווה, על מנת שהכלב או החתול שלכם יראה מטופח ובריא לכל אורך שנותיו עליכם לדאוג לטפח אותו כבר מהרגע הראשון. גם אם הבאתם גור כלבים והוא אמור להחליף את הפרווה שלו. חשוב מאוד שכבר מהימים הראשונים של חיית המחמד בבית תקפידו לסרק אותה על בסיס קבוע. השתמשו במסרק המתאים לסוג הפרווה שלה (ניתן לברר יותר פרטים בחנות החיות הקרובה לכם). כמו כן, יש להקפיד לסרק את הפרווה עם כיוון צמיחתה. כלבים וחתולים מבוגרים עשויים להביע התנגדות לסירוק (למרות שניתן ללמדם בהדרגה). על כן הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התנגדות זו היא להרגיל אותם מגיל צעיר לפעולה ההברשה.

כלל שני – רחצה לפי הצורך ושימוש בשמפו מתאים

עורם של הכלבים והחתולים שונה מהעור שלנו. על העור של הכלבים והחתולים מצויה שכבת שומן שתפקידה להגן מפני חיידקים וזיהומים. רחצה תכופה תסיר את שכבת השומן הטבעית. מומלץ לרחוץ את הכלב או החתול בגיל צעיר, כלומר לפני גיל שנה וזאת כדי להימנע מחששות שעלולות להתעורר בעתיד. כמובן, תמיד ניתן לגשת לכל מספרת כלבים באזור מגוריכם ולבצע את הרחצה שם. אם תחליטו לרחוץ את חיית המחמד בבית – הקפידו להשתמש בשמפו מתאים ולאחר הרחצה לייבש לחלוטין את הכלב או החתול. את הרחצה יש לבצע עם שמפו המיועד לכלבים או לחתולים כיוון שהוא מאזן את העור לפי רמת ה- PH (חומציות) שלהם ששונה משלנו.

כלל שלישי – טיפול בטפילים

פרעושים וקרציות שמטיילים על הכלב או החתול עשויים לגרום לפצעים על העור, יצירת קשקשים ולגירוי העלול להוביל לנשירת שיער או התקרחות. יש להקפיד על טיפול בתדירות יש אחת לחודש או בהתאם לסוג הטיפול.

כלל רביעי – תוספים ותזונה

כל שאיכות המזון גבוהה יותר – כך גם בריאותה של הפרווה. תזונה עשירה בחומצה לינאולית – חומצת שומן חיונית, וויטמינים ומינרליים תוסיף לבריאותה של הפרווה.

כלל חמישי – תספורת בעונה

ההחלטה האם לספר את הכלב (תספורת אצל חתולים היא עניין פחות נפוץ) תלויה בגזע הכלב, שכן ישנם גזעים שאסור לספר. כמו כן תלוי  באורך הפרווה ומידת הסבל של הכלב מהתנאים האקלימיים. חשוב להקפיד לספר את הכלב רק אצל בעל מקצוע ולא באופן עצמאי בבית.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

"העירייה נוקטת בצעדים מרשימים בטיפול בחזירי הבר.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן