המדריך לגידול איגואנה

אם כלב, חתול או תוכי לא מורשים להיכנס אליכם הביתה, אולי האיגואנה היא החיה בשבילכם. על אף שמדובר בחיה בעלת דם קר, מדובר בחיית מחמד שתפתח אתכם קשר חם ואוהב לאורך שנים רבות. כל מה שרציתם לדעת על גידול איגואנה בכתבה שלפניכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

למרות הפופולריות של גידול כלב או חתול, דווקא חווית הגידול של האיגואנה היא יוצאת במינה. יופייה הטרופי, מגע עורה והגודל אליה עשויה להגיע יכולים למשוך כל חובב של משפחת הזוחלים.


לפני שמכניסים איגואנה לבית, חשוב להבין כי מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח

האיגואנה היא חיה מרתקת שמקורה בדרום אמריקה. כל איגואנה שנולדה בשבי, או נתפסה וגודלה בשבי בעודה צעירה, תהיה ידידותית לבעליה – כלומר יהיה ניתן להחזיקה על הידיים ואף לקחת אותה לטיול עם רצועה המיועדת לכך.

אף על המבט הקר שלה, האיגואנה נקשרת מאוד לבעליה. המראה המיוחד שלה בשילוב האופי המיוחד, גורם למגדלים רבים לפתח עם החיה הירוקה קשר אישי יוצא דופן.

בכל מה שקשור לשנות חייה, טיפול ראוי באיגואנה יאפשר לה ללוות את בני הבית במשך כ- 15 שנה. אך לפני שמכניסים איגואנה לבית, חשוב להבין כי מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח.

חשוב לדעת – לפני שמכניסים איגואנה לבית

מקום מחיה. בית הגידול ראוי לאיגואנה הוא הכלוב. היות והאיגואנה יכולה לגדול לממדים מרשימים, עומדות לפניכם שתי אפשרויות; האחת לרכוש כלוב בינוני ולאחר שהאיגואנה תגדל, לרכוש כלוב גדול יותר והשנייה – היא לרכוש מלכתחילה כלוב שיתאים לממדי השיא העתידיים של האיגואנה. בכל מקרה, חשוב שהכלוב יהיה גבוה מספיק בכדי למקם בו ענף עליו תוכל האיגואנה לטפס. כמובן, אפשר לגדל רק איגואנה אחת בכלוב.

אזור חמים. האיגואנה משתייכת למשפחת הזוחלים, כלומר היא בעלת דם קר ואינה יכולה לספק לעצמה את החום שלה. חשוב להקפיד שבכלוב יהיה מספיק מקום לאזור חמים, אזור קריר ומקום בו תוכל האיגואנה לאכול ולשתות בנינוחות.

ניתן להשתמש בנורת חימום שנמצאת מעל הכלוב (כזו שהאיגואנה לא נוגעת בה) או אביזרי חימום אחרים שבטוחים לשימוש בכלובים. חשוב להדליק את אמצעי החימום במיוחד בימים קרים -האיגואנה כבר תדע לבדה מתי הגיע הזמן להתחמם.

החיים בבית עם איגואנה – שותפה צמחונית

לפני שאתם ממהרים להכניס איגואנה לביתכם עליכם להיות מחוייבים לה. מחויבותכם כוללת ארגון של הסביבה מידי יום והגנה מפני סכנות, ממש כמו עם חיות המחמד ההולכים על ארבע.

סלט קצוץ וטרי. האיגואנה היא חיה צמחונית וקצת מפונקת – היא אוהבת ירקות ופירות טריים. על מנת לשמור על אורח חיים בריא עבור האיגואנה, תצטרכו להכין לה סלט מירקות שונים מידי יום.

יש שמחפשים פתרונות האכלה קנויים ורוכשים "אספספת". כאשר ה"אספסת" טרייה, היא יכולה להוות תוספת מצוין לאוכל הטרי, אך אינה יכולה להיות המזון העיקרי.

ניקיון הכלוב. כמו בני האדם, האיגואנה אוהבת שהסביבה שלה נקיה ונעמה. לכן חשוב לשמור על כלוב נקי כל יום. הניקיון היומי לא אורך זמן רב, אך יש להקפיד עליו בכדי לשמור על רמת היגיינה גבוהה של האיגואנה.

הגנה מפני מזיקים כמו כלב או חתול. אם בביתכם יש כלב או חתול, חשוב לדעת כי הם עלולים להיות פחות ידידותיים ואף מסוכנים לאיגואנה. שמרו על מרחק ביניהם והימנעו מכל מגע בין השניים.

מוכנים לצאת לדרך? כיצד תדעו איזו איגואנה לרכוש

אם אתם מוכנים למחוייבות של גידול איגואנה, זה הזמן לרכוש לעצמכם את הציוד המתאים וכמובן לאמץ את האיגואנה המתאימה לכם. כל איגואנה שונה מחברתה, ולכן יש לוודא כי היא בריאה ובעלת אופי שמוצא חן בעיניכם.

בריאות האיגואנה. ככלל, עדיף לרכוש איגואנה שהמקור שלה הוא בחוות גידול מורשית בארץ ולא כזו שהגיעה מחו"ל.

איגואנה בריאה היא איגואנה בעלת עיניים מבריקות ללא הפרשות, נחיריים נקיים וקצות האצבעות ללא פגמים. בנוסף, בטן עגלגלה ללא פצעים הוא עוד סימן לאיגואנה בקו הבריאות.

האופי של האיגואנה. לכל איגואנה אופי שונה במקצת, לכן רצוי לשהות זמן מה עם האיגואנה ולנסות להתרשם מהאופי שלה, שכן זו הולכת להיות חברות של שנים רבות.

אם החלטתם שאתם מוכנים להתחייב לאיגואנה לאורך כל חייה ונראה כי מצאתם את האיגואנה עם האופי המתאים לכם – אתם עומדים לקראת חוויה מרגשת שתלווה אתכם שנים רבות.

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

בילוי עם הכלב בים או בבריכה יכול להיות זמן איכות מצוין לכלב ובעליו. קודם כל חשוב ללמש את הכלב לשחות
כשכלבים מזילים דמעות זהו רגע מכמיר לב עבורנו, ואנו עשויים לתהות מה כבר עשינו שגרם לכלב האהוב שלנו לבכות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן