סוף הקיץ: איך עוזרים לכלבים לחזור לשגרה?

חופשת הקיץ אוטוטו מסתיימת, ילדים ומבוגרים כאחד יחזרו לשגרת חייהם. תהליך ההסתגלות בחזרה למסגרות חיינו אינה קלה לרוב האנשים, אך לא רק להם – גם עבור חיות המחמד המעבר בין התקופות אינו פשוט. איך מקלים על חברינו הולכים על ארבע עם סיום החופשה? בכתבה שלפניכם
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
סוף הקיץ
חופשת הקיץ הארוכה שינתה את שגרת יומו של כלבכם. שינוי שעות הארוחות שלו, העשרת סביבת שהייתו וכמובן – נוכחותכם וזמינותכם אליו גרמו לימים שלו להיראות אחרת לגמרי. עם החזרה שלכם לספסל הלימודים או לימי העבודה הארוכים, גם חברכם הטוב ביותר צריך להסתגל מחדש לשגרת החיים היומיומית והרגילה שלו. חזרה פתאומית לשגרה עלולה לייצר בקרב כלבים בעיות התנהגות שונות; החל מנביחות מוגברות, הרס חפצים ובמקרה הקיצון גם חרדת נטישה. על כן, חשוב להקל עליו בעזרת הרגלה הדרגתית לדפוסי החיים שהיו מנת חלקו לפני חופשת הקיץ. איך עושים זאת? לאט ובזהירות: הישארות לבד. סביר להניח שבמהלך חופשת הקיץ כלבכם בילה אתכם זמן רב יותר מבדרך כלל וצבר שעות ארוכות של משחק ופעילויות חברתיות. לצערו הרב, עם חזרתכם לעבודה או לבית הספר, הזמן החופשי שלו ישוב לקדמותו, הוא יאלץ לשהות שעות ארוכות לבדו ולהמתין בסבלנות לשעת חזרתכם הביתה. על מנת שלא ליצור מעבר קיצוני, נסו כבר עכשיו בימי החופשה האחרונים, להרגיל אותו להישאר יותר זמן לבד בבית, בכדי שיסתגל בהדרגה לשהות ממושכת בלעדיכם. אם כלבכם בילה את רוב יומו אתכם (בין אם בבית ובין אם בחוץ), התחילו להשאיר אותו לבדו למשך מספר שעות, ומיום ליום הגדילו את משך הישארותו לבד. כדאי ורצוי לעייף אותו ולסייע לו לפרוק לו את האנרגיה בעזרת טיול ממושך לפני שאתם משאירים אותו לבד, וכמובן להשאיר לו תעסוקה בצורת צעצועי האכלה ולעיסה (קונג, עצמות וכו'). ארוחות מסודרות. הימים החמים והלחות המעיקה עלולים להשפיע על הרגלי התזונה שלנו ושל חברינו ההולכים על ארבע. קחו בחשבון שיתכן וכלבכם אכל הרבה פחות בתקופה זו ואף השיל קצת ממשקלו, לכן זה הזמן להגדיל בהדרגתיות את כמות מזונו ולהחזירו ללוח זמני ארוחות מסודר. מצד שני, אם כלבכם זכה לאספקה אינטנסיבית של חטיפים במהלך חופשת הקיץ ואף הוסיף למשקלו – זה הזמן להכניסו למשטר מבוקר של דיאטה. אימון ותרגול. על אף ה"צלילה" בחזרה לאינטנסיבית היומיומית, חשוב לדאוג שלא להזניח את זמן התרגול עם כלבכם. תרגול נחוץ לשמירה על שגרה בריאה, רגועה ושמחה עבורו ועבורכם. הגדירו מראש זמן בלוח הזמנים היומיומי שלכם לאימון ולמשחק עם כלבכם. שימור סוציאליזציה. סביר להניח שבמהלך החופשה פגש כלבכם מספר לא קטן של אנשים, כלבים ובעלי חיים (כאלו המוכרים לו או חדשים). מומלץ לדאוג לכך שעם חזרתכם לשגרה, ימשיך כלבכם לפגוש את כל החברים החדשים באופן קבוע ובצורה חיובית. סוציאליזציה וחשיפה טובה צריכים ללוות את הכלב לאורך כל חייו. אל תוותרו גם על טיולים ארוכים, מעבר לכך שהם מאפשרים לכלב לפרוק את האנרגיה שלו – הם גם מסייעים לשמירה על בריאותו (ובריאותכם) וכמובן הם מאפשרים הזדמנות נהדרת לחשוף אותו לסביבה ולגירויים השונים. דוג ווקר. אם אתם עובדים שעות ארוכות, אל תהססו להשתמש בשירותיו של דוג ווקר בעל ניסיון והמלצות, שיארח חברה לכלבכם, יוציא אותו לחילוץ עצמות ועשיית צרכים. באופן כללי, כלבים הם יצורים מאד סתגלניים ורובם יחזרו במהרה ובצורה טובה לשגרה היומיומית ובכל זאת – כמו שאנחנו בני האדם מעדיפים ששינויים יקרו בצורה הדרגתית, כך גם כלבינו. חזרה מאוזנת וקלה לשגרה תשמור על מצב רוחו של הכלב, בריאות תקינה וכמובן תהפוך את החזרה לשגרה שלכם לפשוטה יותר.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

תוכי משועמם יכול לגרום לנזקים לנקר את הרהיטים וליצור הרס. הבשורות הטובות שיש דרכים להתמודד עם התופעה
תוכי דררת קרמר (Indian Ringneck Parakeet) הוא ציפור יפה מאוד וגם חיית מחמד פופולרית. הוא דורש הרבה תשומת לב וטיפול.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן