הכל מתחיל בשיניים: חשיבות טיפולי השיניים בחיות מחמד

בשונה מחיסונים שנתיים, מרבית בעלי הכלבים והחתולים מזלזלים בטיפולי השיניים לכלבים. מהן ההשלכות של הזנחה דנטלית ומדוע חשוב לבקר את רופא השיניים של החבר הכי טוב שלך?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מרבית בעלי הכלבים או החתולים סובלים מריח הפה הרע של חיית המחמד שלהם, אך מקבלים זאת כעובדה. במקרה הטוב, הם בוחרים לטפל בבעיה בצחצוח שיניי הכלב או החתול פעם או פעמיים עד שתעלם ולא לטפל באופן מקצועי אצל וטרינר מומחה. הטיפול הכושל בפה וחניכיים של חיות המחמד נובע בדרך כלל ממספר אמונות מקובלות אודות חלל הפה של כלבים וחתולים. ההנחה הרווחת היא כי חיית המחמד שלנו מרגישה מצוין ולכן אין צורך לקחת אותה לטיפול. הבעיה מתגלה בדרך כלל כאשר היא נבדקת ללא קשר לבעיות שיניים. לא רואים כאב – אין כאב לבני האדם, קשה לזהות את כאבם המיוחד של הכלב או החתול בשל הסיבה שמדובר בתהליך הדרגתי – התיאבון יורד באיטיות ולא ניתן לזהות סימנים מובהקים לבעיה בריאותית. יתרה מכך, מחקרים שנעשו בשנות ה- 90 מראים כי בעלי חיים בטבע הסתגלו להסתיר את כאבם על מנת שלא לגלות חולשה בפני הקבוצה, מה שיגרום לנידויים מהלהקה – על כן עוד יותר קשה לזהות כי הכלב או החתול סובלים מכאבים. במידה ואנו שמים לב להתנהגות חריגה של הכלב או החתול המתבטאת בהרגלי התזונה או היציאה שלו, יש לעקוב במשך מספר ימים ובמידת הצורך לפנות לווטרינר להתייעצות. שיני חלב – מחכים שיפלו אמונה מקובלת נוספת היא כי "שיני החלב של כלבים וחתולים אינן דורשות טיפול". שיני החלב של בעלי החיים הן צרות וארוכות ולכן הן יכולות להישבר בקלות. כאשר השן נשברת היא חשופה יותר לזיהום שיכול להתפשט ולהגיע עד העצם, מה שיפגע גם בצמיחת השן הקבועה. גם כאשר מדובר בשן קבועה, הסיכון לזיהום לאחר שבירת שן הוא גבוה. שן שבורה תגרום לחשיפה של מוך השן שמכיל עצבים וכלי דם ולאפשרות חדירה של חיידקים לפנים השן עד לעצם, ובהמשך לזיהום או דלקות שיגרמו כאב רב. בעיות חניכיים – בשלב הזיקנה באופן כללי, יש בעלים כלבים או חתולים שמאמינים כי בעיות חניכיים נובעות מגילה של חיית המחמד. תפיסה זו אינה נכונה, שכן בעיות חניכיים יכולות להגיע בכל שלב במחזור החיים ולא רק בשלבים המאוחרים בחייה של חיית המחמד. חשוב לזכור, כל בעיה דנטלית בחלל הפה של הכלב או החתול מעוררת כאב חזק שמזכיר מאוד את כאבם של בני האדם ומעורר תגובות די דומות. בכדי להימנע מבעיות אלו חשוב להקפיד על צחצוח יומי, שימוש בתוסף למי השתייה ומזון המיוחד לטיפול בשמירה על בריאות החניכיים.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

חשבתם שרק כלבים ניתנים לאילוף, מסתבר שלא, גם חתולים יכולים ללמוד טריקים חדשים
כבר זמן מה שאתם משתעשעים במחשבה האם להכניס הביתה חתלתול חמוד? ייתכן שתהליך ההבשלה שלכם הגיע לסיומו.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן