מישהו לרוץ איתו: הדרך הנכונה להתאמן עם הכלב

בדומה לבני אדם, מרבית הכלבים אינם מבצעים מספיק פעילות גופנית, בעיקר בגלל שגרת החיים הקדחתנית של בעליהם. אימון גופני עם הכלב יכול לשחרר אנרגיות ולתרום לבריאות של שני הצדדים. איך תדעו שמצאתם את השותף לריצה הבאה ועל מה כדאי להקפיד?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
לקיום פעילות גופנית לכלבים יתרונות רבים: ראשית, כמו אצל בני אדם, פעילות גופנית היא דרך מעולה לשמור על בריאות הכלבים, צעירים ומבוגרים כאחד. מעבר לכך, פעילות ספורטיבית תורמת לחיזוק הביטחון העצמי, עוזרת לכלבים הדורשים גירויים רבים ותורמת לשחרור אנרגיה וכמובן לקשר המיוחד עם הבעלים. יחד עם זאת, לא לכל כלב מבנה גוף אתלטי, ולא כל כלב יידע כיצד להתמודד עם הפעילות האינטנסיבית. קיימים סוגים שונים של ספורט משותף לכם ולכלבים, כגון ריצה, מסלולי מכשולים ומשחקי כדור. אז כיצד תדעו האם הכלב שלכם יוכל להצטרף אליכם בקרוב לריצה למסביב לשכונה, או לקפוץ מעל משוכות? קבלו כמה טיפים שיוכלו להפוך את הספורט לחוויה מהנה – הן עבורכם, והן עבור חברכם ההולך על ארבע: טרם הפעילות – האם הכלב מתאים לכך? גזע הכלב. לא לכל גזע יש מבנה גוף אתלטי המותאם לפעילות פיסית, ומעבר לכך- לא כל גזע נהנה מכך. כלבים בעלי חוטם ורגליים קצרות, למשל, פחות מתאימים לריצה. גזעים כמו גולדן רטריבר, רועה גרמני ופודלים- דווקא כן. מומלץ להתייעץ ולבדוק עם גורם מוסמך לגבי גזע הכלב שברשותכם. גיל הכלב. לא מומלץ לצרף לריצה גורים מתחת לגיל שנה. ראשית, כי עצמותיהם עדיין לא סיימו להתפתח, ושנית, סף הריכוז שלהם נמוך במיוחד והם יתקשו לעקוב אחריכם בזמן הריצה כשהעולם מלא גירויים מכל עבר. כדאי, אם כן, לחכות לסיום סדרת החיסונים של גיל שנה. אישור רפואי. בכל מקרה, לפני שאתם מצרפים את הכלב לשגרת האימונים שלכם, רצוי להתייעץ עם ווטרינר ולקבל את אישורו. הווטרינר יבדוק את מצב בריאותו הכללי של הכלב ואת משקלו (ישנם כלבים שגופם כבד מדי לקיום פעילות גופנית), וייתן לכם המלצות לגבי סוג הפעילות המתאימה לו. בזמן הפעילות – על מה חשוב להקפיד? סרגל מאמצים. כמונו, גם כלבים אינם יכולים לבצע פעילות גופנית באופן אינטנסיבי ומיידי. חשוב לתכנן את הפעילות באופן הדרגתי ותחת השגחה – האם הכלב מראה סימני עייפות? כאב? קושי? אם כן, הקלו עליו ועברו להליכה. כלב שאינו מיומן בעשיית ספורט לפרקי זמן ארוכים, עלול להיפצע ובריאותו תינזק. מזג האוויר. מומלץ להתאים את הפעילות למזג האוויר. בימי הקיץ, כדאי להקפיד לקיים את הפעילות בזמן הבוקר או הערב- כשהשמש לא גבוהה בשמיים. בימי החורף, לא מומלץ לצאת במזג אוויר קר מהרגיל. חשוב לזכור כי כלבים מתייבשים וחוטפים מכות חום הרבה יותר מהר מאיתנו, ולכן יש להקפיד (הן בקיץ והן בחורף) על מים טריים וזמינים עבור הכלב, ומקום מוצל למנוחה בעת הצורך. מועד הפעילות. לא מומלץ לקיים פעילות גופנית מיד לאחר, או לפני, שעת האוכל. הכלב עלול לחוש ברע. הדבר תקף גם לגבי שתיית מים- הקפידו שהכלב ישתה בזמן הפעילות, ולא מיד אחריה. חימום. הכלב זקוק לחימום, בדיוק כמונו. כדאי, אם כן, לקיים את טיול הצרכים לפני הפעילות, בתור חימום ובהליכה רגילה, ורק לאחר מכן להתחיל להגביר את הקצב. מיקום. אם יצאתם לריצה, למשל, האספלט עלול לפצוע ולצרוב את כפות רגליהם של הכלבים. כדאי לשלב בריצה משטחים רכים יותר- חול, דשא, גומי וכו'. לבסוף, באם כבר צירפתם את הכלב אליכם לפעילות, דאגו להרבות במילים טובות, ליטופים והמון פרגון. גם הכלב זקוק לחיזוקים חיוביים, לא פחות מאיתנו.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

הכנסת בעלי חיים למדינת ישראל ללא רישיון והיתר כדין היא עבירה חמורה שעלולה לפגוע בבריאות הציבור.
עברתם ברחוב, ראיתם חתול קטן ומתוק מציץ אליכם מאחורי פחי האשפה והחלטתם לאמץ אותו ולהעניק לו בית חם? קבלו 5 טיפים
תוכי לורי - lorikeet, (תת-משפחה Loriinae ), הם תוכים קולניים וצבעוניים במיוחד באוסטרליה הניזונים מאבקה ומצוף.
ציפורים תולשות את נוצותיהן מכמה סיבות. בטבע הi משתמשות בנוצות מרוטות כדי לרפד את הקינים שלהן במהלך עונת הרבייה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן