אביב קטלני: אלו צמחים מסוכנים לחיות המחמד?

הם יפים, מריחים טוב ומופיעים בגינה או במרפסת בעיקר בתקופה הזאת של השנה - אבל הם מסוכנים לחיות המחמד. אכילת צמחי נוי יכולה לגרום לבעיות עיכול, פגיעה במערכת העצבים, נזקים לכליות ועוד. מאילו צמחים מוטב שהכלבים והחתולים ישמרו מרחק?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
צמחים מסוכנים

מניעת קירבה לצמחיה אינה אפשרות ריאלית כשזה נוגע לחיות מחמד, אבל מודעות גדולה יותר של הבעלים לצמחים המזיקים יכולה בהחלט לעזור. מי הם הצמחים המסוכנים לחיות המחמד שלנו?

כל בעל כלב או חתול רוצה לראות את חיית המחמד שלו חופשיה ומאושרת – אך כאשר אנו משחררים את הרסן או יותר נכון את הרצועה של רקסי בטיול היומי ונותנים למיצי לשוטט חופשי בגינה – אנחנו יכולים לחשוף אותם לסכנה גדולה שאינה מוכרת  – צמחייה רעילה.

צמחי נוי אולי נראים תמימים בגינה, בפארקים ואפילו בבית, אולם הם עלולים להזיק לכלב או לחתול בדרכים שונות ומסוכנות – אכילה שגרתית של עלים ירוקים עלולה להתדרדר בשעות להקאות ושלשלושים בלתי פוסקים, חוסר תיאבון, בליעת לשון ואפילו למוות, כיוון שצמחי נוי מסוימים מכילים מרכיבים רעילים לחיות המחמד. החשיפה של חיות המחמד לרעלים אלו יכולה להיגרם מליקוק אבקנים שנדבקו על הפרווה, שתיית המים שהיו באגרטל וכמובן אכילה של העלים עצמם.

סכנה מחוץ לבית – הצמחים המסוכנים בגנים ובפארקים

חרצית. החרצית שפוקדת את הגינות ואת שדות הבור בעיקר באביב, מכילה חומר בשם פריטין, שצריכה שלו עלולה לפגוע במערכת העיכול. חשיפתה של חיית המחמד לחרצית עלולה לגרום לריור מוגבר, הקאות, שלשולים ובמקרים מסוימים אף לדיכאון ופגיעה בקואורדינציה. חבצלת. חבצלות על סוגיהן השונים נמצאו רעילות מאוד לחתולים. אפילו חשיפה לכמות מצומצמת של חבצלות עלולה לגרום לחתול נזק חמור בכליות. הגורם לכך עדיין לא אותר, אך מומלץ בחום שלא לקחת סיכון. לילית. הליליות הן משפחה של צמחים שמכילים גבישי אוקסלט – חומרים שעלולים לגרום לגירוי אורלי. הגירוי מוביל לעודף ריור, הקאות, מקשה על הבליעה באכילה או השתייה ויוצר צריבה באזור האורלי. במקרים קיצוניים אכילה של ליליות עלולה להוביל לבליעת הלשון. הרדוף הנחלים. – צמח ההרדוף מכיל גלירוזידים אשר מזיקים לתפקוד מערכת העיכול, פוגעים בתפקוד הלב ויכולים להוביל להיפותרמיה, שתגרום אפילו למוות. חשוב לציין כי כל חלקי הצמח מכילים חומרים רעילים. פקעות נרקיס וצבעוני. פרחי הנרקיס והצבעוני ידועים ביופיים ובמראה המלכותי שלהם, אך פקעותיהם מכילות רעלים שעלולים לגרום לגירוי מערכת העיכול. בעקבות החשיפה לפקעות עלול להופיע ריור מוגבר, עוויתות, פגיעות לב, חוסר תיאבון ועלולה להתרחש פגיעה במערכת העצבים. במקרה של אכילת נרקיסים, עלולות להופיע רעידות, גילויי דיכאון ואף ירידה בתאבון. רקפת. רקפות המוכרות אינן צומחות רק מתחת לסלע, אלא גם בגינות הפרטיות. חומר בשם סיצלמין שנמצא בריכוז גבוה בשורש הרקפת עלול ליצור גירוי במערכת העיכול ועשוי להוביל להקאות תכופות. מריחואנה.  בדומה לאלכוהול, גם במקרה של מריחואנה הסיכון הוא גבוה. בליעה של אפילו מעט קנאביס עלולה להוביל לתגובות קיצוניות של חיית המחמד; החל מחוסר קואורדינציה, הקאות, שלשולים, האצה של קצב הלב, הזלת ריר מוגברת, פרכוסים ואפילו תרדמת. אנטוריום: ליקוק של העלים עלול לגרום להרעלה 

סכנה בתוך הבית – העציצים הרעילים במרפסת

ציסקאס.  צמח נוי פופולרי שמסוכן עבור חתולים. הצמח מכיל חומרים רעילים המרוכזים בעיקר בזרעים. הם גורמים לנמק אלים וקשה בכבד עם סימנים של הקאות ודימומים קשים. אנטוריום. צמח נוי בעל עלים רעילים. ליקוק של העלים עלול לגרום להרעלה של קלציום אוקסלט שכאמור גורם לריור מוגבר, הקאות וסימנים דומים לדלקת קיבה. דיפנבכיה. עוד צמח נוי מוכר בבתים. על אף מראהו המרשים, מדובר בצמח רעיל שעלול להוביל לאפתיה אצל חתולים ואף לסיכון חיים ללא הינתן טיפול ראוי. העלים שלו מכילים סידן ואנזים שעשויים לגרום לצריבות בפה. כמו כן, מגע של העלים באזור העיניים עלול לגרום לעיוורון.

חשוב לזכור – גם צמחים שמותרים לבני האדם – עלולים לסכן את חיות המחמד שלנו:

ענבים. קליפת הענב רעילה לכלבים וחתולים ויכולה להוביל לכשל כלייתי. בצל ושום. עלולים לפגוע בכדוריות הדם האדומות של חיות המחמד ובחתולים בפרט. צמחי תבלין אלו צריכים להיות מאוחסנים הרחק מכל מחיית מחמד סקרנית. אבוקדו. פרי רעיל מאוד לחיות מחמד ולציפורים בפרט. אבוקדו מכיל חומר המכונה פרסין, שצריכה מוגברת שלו יכולה להרעיל אותם. החומר מצוי בפרי, בקליפה ובעלים, כך שמומלץ להרחיק את האובקדו בכל שלב מחיית המחמד. ישנם צמחים מסוכנים רבים. יש להיות מודעים ועירניים אליהם. במקרה של אכילה או חשיפה לצמח רעיל, מומלץ לפנות מיידית לווטרינר להתייעצות.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

כ-10-12 ימים לאחר הרבייה, תוכל כבר להרגיש מספר רב של בליטות בבטנה של הארנבת.הבליטות הקטנות האלה הן הארנבים התינוקות
זה ידוע שחתולים לא אוהבים מים. אבל כאשר אמבטיה היא בלתי נמנעת, שמירה על קור רוח תעזור לשניכם. הנה כמה טיפים לרחצה בטוחה.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן