כיצד להקל על חיית המחמד שלנו בימים חמים?

גל החום שפוקד את רחבי הארץ בימים האחרונים מאלץ אותנו להתאים את עצמנו למזג האוויר השרבי. בזמן שבאפשרותנו להדליק את המזגן ולקרר את הגוף בלבוש מתאים, חיות המחמד נאלצות להתמודד עם תנאי מזג האוויר בדרכים קשות יותר. יציאה לטיולים בשעות פחות חמות ושתיה מרובה הן רק חלק מהפעולות שניתן לבצע בכדי להקל מעט על החתול או הכלב שלנו
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
ימים חמים עם חתול מחמד

הקיץ הוא ללא ספק עונה נפלאה לבילויים עם חיית המחמד. על מנת ליהנות מהימים החמים, חשוב להקפיד על כללי הזהירות עם חיית המחמד. כפי שיש לדאוג בזהירות עם אוכלוסיות מבוגרות ותינוקות בעת הימים החמים, חשוב לזכור כי גם חבריכם על ארבע זקוקים לטיפול מיוחד.

כיצד יש לנהוג עם חיית המחמד בימים החמים?

שתיה מרובה 

בשונה מבני האדם, הכלבים מתקררים על ידי הלחתה, פתיחת הפה ואידוי המים מהלשון. אצל חתולים ההזעה נעשית דרך כפות הרגליים. פעולות אלו, ממש כמו הזעה באדם, דורשות כמות גדולה של מים. לכן, הדבר הראשון שיש להקפיד עליו בימי שרב הוא – שתיה מרובה. חשוב לוודא שבימים החמים תמיד תהיה לכלב או לחתול גישה לקערה עם מים נקיים וקרים.

שמירה על הכפות

אנשים רבים טועים וחושבים שכפותיהם של הכלבים עשויים מעור עבה ומחוספס שיכול לעמוד על כל סוג של משטח. למעשה, כפותיהם של הכלבים הם אחד המקומות היותר רגישים בגופם, והם סובלים במיוחד בזמן הליכה על כבישים חמים. חשוב לשמור על הכפות של החבר הפרוותי שלכם במהלך הטיול. הימנע מטיולים ארוכים בשעות הצהריים, ובחר לצעוד על מדרכות מוצלות ולא על כבישים שחורים וחמים.

אוורר את המכונית

בעלי כלבים רבים אוהבים לקחת את חיית המחמד שלהם לטיולים ברכב. למרות האזהרות המרובות, ישנם מקרים מצערים שחוזרים על עצמם. ולכן, חשוב להזכיר שוב – אסור להשאיר את חיית המחמד ברכב סגור. אפילו לא לכמה דקות. הטמפרטורות ברכב חונה עלולות לעלות מהר מאוד ולהסב לחיית המחמד סבל רב ואפילו להוות סכנת חיים ממשית. בנוסף, במידה ואתם מצרפים את כלבכם לנסיעה, חשוב להקפיד לאוורר את הרכב לפני הכנסתו.

מניעת פרעושים וקרציות

הימים החמים מביאים עמם גם מזיקים רבים, שאוהבים להתמקם על גופם של חיות המחמד ולגרום להם בעיקר לאי נוחות ולמחלות מסוכנות. כיום ישנם תכשירים מיוחדים שיכולים לפתור את הבעיה במהירות הבזק. כל מה שעליכם לעשות הוא לדאוג לטיפול מונע של פרעושים וקרציות, שמרחיק אותם מהגוף לחודשים ארוכים. התייעצו עם הווטרינר ובחרו את התכשיר המתאים ביותר עבור חיית המחמד שלכם.

כלבים או חתולים רגישים במיוחד

חשוב לזכור כי ישנן חיות מחמד שרגישות יותר לחום. ולכן, זקוקות ליחס מיוחד כאשר שורר חום כבד. גזעים קטנים ופחוסי אף כמו פאגים, בולדוגים ופיקינזים רגישים מאוד לחום. כלבים מבוגרים, כלבים הסובלים מהשמנה וכלבים בעלי פרווה ארוכה מאוד זקוקים לטיפול מיוחד בימים חמים. חתולים בעלי פרווה לבנה ועור לבן נוטים להיכוות בקלות בשמש. ולכן, יש לשמור עליהם מוגנים מפני הקרינה החזקה בימים אלו.

לסיכום

לאחר שדאגתם לבריאותה של חיית המחמד שלכם בחום הכבד, חשבו על שאר החיות שאין מי שדואג להן – חתולי הרחוב. הניחו קערות של מים נקיים ברחוב, על מנת שגם הם יוכלו לשתות מים נקיים ולעבור את תנאי מזג האוויר הללו בשלום.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מסתבר שלא כל מה שאנחנו אוכלים בריא לציפור או לתוכי שאנחנו מגדלים אז הכנו לכם רשימה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן