כלבים טובים באריזות קטנות- הכירו את הכלבים הננסיים

הכלבים הננסיים שסחפו את הוליווד סוחפים לאחרונה גם את ישראל. אם גם אתם מעוניינים לרכוש או לאמץ כלב ננסי, חשוב שתכירו את היתרונות וגם את החסרונות בגידול של כלבים ננסיים. כתבה ננסית לפניכם - אבל גזעית.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלבים ננסיים
לפאריס הילטון יש אחת כזאת, לבריטני ספירס יש אחת כזאת ולג'סיקה סימפסון היתה אחת כזאת, אבל היא נחטפה על ידי זאב ערבות. אנחנו מדברים כמובן על הכלבים הננסיים, תופעה היסטרית בהוליווד שלאחרונה גולשת אף לארץ. מתעניינים גם אתם? אז אילו סוגי כלבים ננסיים מצפים לכם, מהם היתרונות בגידולם והאם יש ממה להיזהר?

We will always have Paris

כלבים ננסיים קיימים מאז ומעולם, אך נדמה שבשנים האחרונות הם שינו את מעמדם. מכלבים חמודים, קופצניים ויפים, הם הפכו ללא פחות מאשר פריט אופנתי מבוקש ששום תצוגת אופנה לא שלמה בלעדיו. הראשונה שהחלה את המהומה הייתה פאריס הילטון: טינקרבל, כלבת הצ'יוואווה המלכותית של הגברת, מתהדרת עד היום בתכשיטים מפוארים, צועדת על שטיחים אדומים ולבושה אך ורק במותגי יוקרה. פאריס אף הגדילה לעשות ועיצבה קו הלבשה לכלבים בהשראת טינקרבל. רבים מכוכבי הוליווד הלכו בעקבותיה, וכיום הפכו הכלבים הננסיים לשם נרדף לאקססורי לוהט.

אילו סוגי כלבים ננסיים קיימים?

בין אם אתם מעוניינים ליישר קו עם האופנה האחרונה, או סתם מעדיפים כלב קטן לחבק בלילה- ישנם המון סוגי כלבים ננסיים. נתמקד בכמה מהסוגים הבולטים ביותר:

פקינז ננסי

גזע שגודל וטופח למטרת שעשוע בלבד. מגיע במקור מהעיר פקינג שבסין, שם ליווה בנאמנות ובשמחה את הקיסר ומשפחתו לכל אשר הלכו. ואכן, עד היום הוא נקרא בסינית "שמחה". לפקינז פרווה ארוכה ויפהפייה, אך חשוב לטפח אותה. הוא אוהב לשחק אך ורק עם בעליו, אך לרוב אינו אוהב לרוץ ולהשתולל. פקינז ננסי פקינז ננסי

פינצ'ר ננסי

אחד הגזעים הנפוצים ביותר בעולם. הפינצ'ר אמיץ, שמח וחברותי מאוד, הוא רואה במשפחה המגדלת אותו את להקתו ולכן שומר לה אמונים. מבנה גופו אתלטי ומוצק והוא נחשב לכלב בריא ונמרץ. עם זאת יש לו נטייה לנשוך, ולכן חשוב לקטוע אותה כמה שיותר מהר בתהליך אילוף מסודר- תהליך פשוט לרוב, שכן מדובר בכלב חכם וקשוב. פינצ'ר ננסי

שנאוצר ננסי

את השנאוצר הננסי הכליאו בסוף המאה ה- 19 לצורך שמירה וציד חיות קטנות כמו עכברים ומכרסמים שונים (אחיו, השנאוצר הבינוני, נחשב לכלב ציד, מלווה ושומר). עד היום נחשב השנאוצר לכלב המתאים לגדול בחווה חקלאית. פרוותו צפופה ולרוב חסרת ריח, הוא חובב משחקים ואינו מרבה לנבוח. עם זאת, שיניו הקטנות והצפופות דורשות ניקוי אבן תקופתי כדי למנוע בעיות חניכיים. שנאוצר ננסי

פודל ננסי

מוצאו ושמו של הפודל מגיעים מגרמניה, אך הוא נחשב דווקא לכלב הלאומי של צרפת. הוא מושלם ככלב בית, אוהב להשתעשע, לרצות את בעליו ולשחק במים (פירוש שמו בגרמנית הוא "להשתכשך במים"). הפודל הננסי נחשב לכלב אינטליגנטי מאוד, ויש להבריש את שערו ולספר אותו בקביעות- כי פרוותו ארוכה ומסולסלת. פודל ננסי

כלבים ננסיים- סיכונים ואזהרות

לכל כלב יש את האופי והאישיות שלו, אולם ישנן כמה אזהרות המשותפות לכלל בעלי הכלבים הננסיים. במידה ואכן תחליטו לאמץ או לרכוש כלב ננסי, כדאי שתדעו אותן:
  •  גוף חלש- ככל שהכלב קטן יותר, כך עצמותיו שבריריות ועדינות יותר. כלב ננסי מועד לשברים עד כדי כך שנפילה מהידיים עלולה להביא לשבר באחת, או יותר, מרגליו. לכן חשוב מאוד להקפיד להיזהר בקרבתם.
  • נפש חלשה- כלבים קטנים נוטים להיות חסרי ביטחון וחרדתיים. רעש חזק יבהיל אותם וכלבים גדולים יותר (ורוב הכלבים אכן גדולים יותר) יאיימו עליהם.מומלץ לחשוף אותם לכלבים אחרים בהדרגה, להתחיל בגינות שקטות ולהניח להם להתמודד בעצמם, במידת האפשר. עם הזמן, הם יראו בכלב הגדול "אח גדול", ילמדו ממנו ויחקו אותו.
  • מערכת חיסון חלשה- כלבים ננסיים וגזעיים רגישים יותר למחלות. מומלץ לקחת אותם לבדיקות תקופתיות אצל וטרינר.
בסופו של דבר, כלב ננסי הוא כלב לכל דבר. הוא אמנם קטן, אך הוא דורש אהבה, טיפול ומסירות במנות גדולות. העניקו לו את ביתכם החם, והוא יעניק לכם אושר רב בתמורה.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

סיבת המוות אינה ידועה. אני מקווה שנצליח לאתר את סיבת המוות. אך ניתן לשלול חשד להרעלה נוספת. מדובר בנשרים מקומיים
ביון ראשון 18.07 אזרח הבחין בסוס השוכב בצומת מכר סמוך לעכו הודיעה למשטרה ומשם התחיל מסע הצלה של המשטרה , פקחים ווטרינרים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן