יהיה בסדר: חוגגים את פסח עם חיות המחמד

חג הפסח הוא הזדמנות נפלאה לבלות עם המשפחה ועם חיית המחמד. אם אתם יוצאים לטיול, מארחים או מתארחים - גם החתול או הכלב יכולים ליהנות מכך בעזרת שמירה על מספר כללים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
כלב וחתול בפסח

חג הפסח בפתח, ובעלים לכלבים וודאי תוהים לעצמם: איך מסתדרים בפסח עם כלבים? אנחנו כאן כדי לחדד, לעזור ולהאיר את עיניכם בכל מה שקשור לשמירת הפסח עם כלביכם.

שגרת יום קבועה – גם בפסח עם כלבים 

כל חופשה שמותירה את בני המשפחה בבית היא סיבה למסיבה עבור חיות המחמד. אבל ברגע שהיא נגמרת – חוזר הכלב או החתול להעביר את מרבית מהזמן ביום לבד.
בכדי להקל עליהם  מומלץ לשמור על שגרת יום קבועה – הקפידו על השעות הקבועות של הטיולים, הארוחות וכמובן שעות השינה.

מארחים חברים? היערכו מראש

החופשה הארוכה היא הזדמנות מצוינת לבלות עם חברים או משפחה. במידה והחלטתם לארח, קחו בחשבון שלא כולם אוהבים חיות מחמד ויש שאפילו נרתעים מהן.
במידה והכלב שלכם נוטה להתלהב יתר על המידה כשמגיעים אורחים, השתדלו להיערך מראש לסיטואציה, להלן מספר כללים שכדאי לכם לאמץ: 

טיול ארוך לשחרור האנרגיות

 טיול ארוך הוא דרך נפלאה לפרוק אנרגיות, להירגע ואפילו להתעייף מעט לפני בואם של האורחים. אם באפשרותכם לקחת את הכלב לפארק או לים זה יקל עליכם מאוד כשהאורחים באים.

הפרדת כוחות

 אם הכלב או החתול לא רגילים להיות בחברת קבוצת אנשים, יתכן שהם ילחצו עם בואם של האורחים.
ד"ר רפי קישון ממליץ להתכונן מבעוד מועד ולאפשר להם להעביר את הזמן בחדר שקט, רגוע וללא הפרעה.
כמובן אל תשכחו להכין בחדר קערת מים, אוכל לכלבים או אוכל לחתולים (במידה וזה זמן הארוחה שלהם) ומשחק או עצם שיעבירו להם את הזמן.

אם הכלב שלכם נוהג לקבל אורחים עם כפות רגליו הקדמיות, קרוב לוודאי שהוא פשוט מצפה לקבל את אותו היחס שמקבל מכם גם מאורחים שנכנסים הביתה. בכדי למנוע את הסיטואציה הלא נעימה, השאירו את הרצועה עליו – כך תוכלו לשלוט עליו ולצמצם את מידת ההתלהבות מצידו.

גם חתולים יכולים לקבל את האורחים בדרך מיוחדת, בבריחה או התחבאות עם כניסתם של אנשים זרים.
בכדי לטפל בפחד זה, הימנעו מכפייה של מגע על החתול ותגמלו אותו כאשר הוא מאפשר לאנשים זרים ללטף אותו – כך יקשר החתול חוויה חיובית עם המצב ממנו פחד בעבר.

הכינו את השטח

 בדקו עם האורחים האם שהותו של הכלב או החתול מפריעה להם. כמו כן, ידעו את האורחים מהם "חוקי הברזל" של הבית –  לא מאכילים את הכלב בשאריות מהארוחה.

מתארחים? הכינו את כלבכם 

בררו מי המשתתפים– במידה והחלטתם להתארח ולצרף את כלבכם כבן לוויה, מומלץ לברר אם מגיע חבר על ארבע נוסף למפגש. גם אם כלבכם חברותי ומסתדר מצוין עם כלבים אחרים, כדאי להיערך מראש. 

שמרו על מסגרת קבועה– הקפידו על החוקים שחלים על הכלב בדרך כלל, גם מחוץ לבית. אי ציות לחוקים הקבועים יבלבל את הכלב ויעורר בעיות התנהגות שימשכו גם אחרי המפגש.

היערכו מראש– אם בחרתם לצאת לחיק הטבע, דאגו להביא אתכם כלי למים ואוכל שיהיו נוחים לשימוש. אל תשכחו להביא מספר מנות אוכל למספר הימים שתהיו מחוץ לבית. כמובן תדאגו לצעצוע שהוא אוהב וכן חטיפים לכלבים לאווירה נעימה (אך לא יותר מידי).

טיפים שיעזרו לכם לעבור את הפסח בשלום 

הידוק היחסים עם הכלב

אילוף כלבים הוא תהליך הדרגתי שאורך זמן. נצלו את הזמן הפנוי לקחת עוד כמה שיעורי אילוף שירעננו את התקשורת שלכם עם הכלב. זכרו, ככל שתתרגלו את הפקודות הבסיסיות עם כלב, כך תקטפו את הפירות לאחר החופשה.

לא נהנים משאריות

מה נשתנה בליל הסדר מכל הלילות? שבכל הלילות הכלב והחתול אוכלים מזון שמותאם להם ודווקא הלילה הזה יישארו לא מעט שאריות מארוחת החג. ד"ר קישון, ממליץ "לא לתת לכלב או לחתול שאריות ובעיקר להרחיק את שקיות הפח עם השאריות".

ארוחת חג נעימה ושקטה

במידה והכלב מיילל, מזיל ריר ומפריע לארוחת החג – בררו מה מציק לו. אין סיבה שארוחת החג תפגע ותהפוך להיות מאבק עם חיית המחמד. מומלץ להאכיל את הכלב או החתול טרם הארוחה ובכך להימנע מגילויי רעב.

פסח ללא אלכוהול

אמנם אנו מצווים לשתות ארבע כוסות במהלך הסדר, אך זה לא תקף עבור חברינו הפרוותיים. אלכוהול יכול להיות מסוכן לכלבים, הימנעו מהשקייתם בטיפה המרה.

שבעת ימים תאכלו מצות

על פי המסורת עלינו לאכול מצות לאורך חג הפסח, אך אין זה אומר שגם כלבנו צריכים לעשות זאת. מאוד לא רצוי לתת לכלב מצות. שכן, מצה הופכת ליציקה בקיבה ויכולה להוביל לעצירות ובעיות עיכול נוספות. ניתן לתת להן כמה חתיכות קטנות לטובת קיום המצווה.

תזונה כשרה בפסח

רבים משומרי המסורת שמגדלים חיות מחמד נאלצים לרכוש מזון "ללא חמץ" בכל שנה. מזון שמוגדר כ"כשר לפסח" הוא מזון שאינו מכיל חיטה או דגנים ויהיה עשוי מתחליפים אחרים. כמו למשל – קמח תפוחי אדמה, קמח עוף, קמח תירס ועוד. את שקיות האוכל תוכלו למצוא בחנויות החיות, כאשר חשוב לוודא שהוא מתאים לחיית המחמד שלכם.

מנקים לפסח גם אצל הכלבים

הכלב לא יכול לטפח את עצמו – הוא זקוק לכם בכדי לשמור על היגיינה. נצלו את רוח הניקיון והעניקו לכלבכם מקלחת טובה. נקו את אוזניו עם כדורי צמר גפן רטובים מעט והברישו את פרוותו עם מברשת שמותאמת לסוג הפרווה של כלבכם.  

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן