תמונת מצב אופטימית: יותר כלבים מוצאים בית מאשר מומתים

למרות הנתונים החיוביים, אלפי כלבים מוצאים את מותם בגלל שלא נמצא להם בית. כך עולה מנתונים שפרסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר על כלביות ברחבי הארץ
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תמונת מצב אופטימית: יותר כלבים מוצאים בית מאשר מומתים

 

 

 


השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ערכו לאחרונה בדיקה אחר מצב הכלבים שנמצאים ברשויות המקומיות בישראל . על פי הערכת המצב, נכון לסוף שנת 2013 ישנן 55 כלביות רשותיות, מתוכן 10 כלביות המופעלות על ידי גורם פרטי עבור הרשויות. מספר התאים הקיים הוא 1,561 תאים.

מתוך הנתונים עולה תמונה אופטימית – יותר כלבים מאומצים מדי שנה לעומת כאלה שאינם – להערכת משרד החקלאות, מדי שנה מוסגרים כ- 14,000–19,000 כלבים משוטטים. 30% מהם מוחזרים לבעליהם (4,000–5,400 כלבים), 40% נמסרים לאימוץ (בין 5,600 ל- 7,560 כלבים בשנה), והאחרים (30%) מומתים בהיעדר בית שרוצה לאמצם – בין 4,400 ל- 5,940 כלבים בשנה. בנוסף, בכל שנה מוסגרים כ- 3,500 כלבים בגין נשיכה.

 

 

 

 

 



מספר הכלובים שיש כיום בכלביות הרשותיות תואם את מספר הימים הנחוץ להחזקת הכלבים המשוטטים והכלבים המוחזקים בתצפית כלבת בהתאם להערכה שמדובר בכ- 17,500 כלבים בשנה.
הפיזור הגאוגרפי של כלביות רשותיות בארץ תואם את צפיפות האוכלוסייה האנושית ואת צפיפות הכלבים הרשומים. מרבית הכלביות ממוקמות במרחק נסיעה שאינו עולה על 20-30 ק"מ. עם זאת, מדגישים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, כי יש מקום לעודד הקמת כלביות נוספות באזור הנגב והערבה ובאזור הגליל כדי להקל על תושבי אזורים אלה, וכן לאור הערכת המשרד כי הגידול השנתי באוכלוסיית הכלבים הינו 4% בכל שנה.

מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נדב גלאון קורא לראשי הרשויות לפעול להקמת כלביות רשות באזורי הפריפריה ולהקצות לנושא תקציב מתאים, וכן לשפץ ולהגדיל כלביות קיימות. לטענתו "הצורך בהגדלת מספר התאים בכלביות יסייע לשיפור רווחת הכלבים, וכן יסייע לרשויות להיערך לגידול באוכלוסיית הכלבים, יקל על תושבי אזורי הפריפריה וישפר גם את היכולת של הרשויות להעמיד כלבים לאימוץ".
עוד מוסיף ד"ר גלאון: "רצוי שכמה רשויות יתאגדו, יאגמו תקציבים ויקימו כלבייה אזורית, ראויה ומטופחת, לטובת חיסכון ויעילות ללא פשרה על איכות".

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

משפחת האמזונות מונה כ 30 סוגים ומוצאם בדרום אמריקה והאיים שמסביבה. קרא עוד על תוכי אמזונה!
תוכי לורי - lorikeet, (תת-משפחה Loriinae ), הם תוכים קולניים וצבעוניים במיוחד באוסטרליה הניזונים מאבקה ומצוף.

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן