נשירת פרווה אצל כלבים וחתולים: איך מטפלים?

ספה מכוסה בפרווה וקצוות שיער חתול מבצבצות על הסוודר הן מחזות שכמעט כל בעלי חיות המחמד מכירים. מהן הסיבות לנשירה וכיצד ניתן להפסיק אותה?
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
נשירת פרווה כלבים
נשירת הפרווה אצל כלבים וחתולים הינה תופעה טבעית לחלוטין. כמו אצל בני האדם, כל שערה צומחת, מתבגרת, מתה, נושרת ומפנה את מקומה לשערה החדשה שצומחת במקומה, וחוזר חלילה.

תקופת נשירה אצל כלבים או חתולים

'תקופות נשירה' אצל כלבים וחתולים יתרחשו בתקופת המעבר מפרוות גורים לפרוות בוגרים או בחילופי עונות, תופעה שמוכרת לנו. בתקופות אלו הפרווה מתחלפת על מנת להקל על הכלב או החתול. במעבר לעונת הקיץ (חודשים מרץ- מאי) הפרווה מדלדלת בהדרגה ומכינה את בעל החיים למזג האוויר הקייצי. לקראת החורף (חודשים ספטמבר- נובמבר) – מתרחש אותו התהליך, רק הפוך.

מהו תפקידה של הפרווה?

תפקידה של הפרווה הוא להגן על עור הכלב או החתול מפני קרינת השמש או נזקי הסביבה ובשמירה על חום גופם. פרוות בעל החיים משקפת את רמת בריאותו, משמע נשירת פרווה מוגזמת תרמז על בעיה בריאותית. עם זאת, חשוב לזכור כי רמת הנשירה ותכיפותה תלויות בגזע הכלב או החתול. שכן ישנם גזעים שמשירים פחות מהרגיל, כמו הטרייר או הפודל. במקרים רבים, בהם אין קרחות בפרווה בעקבות הנשירה, ככל הנראה אין מדובר במצב חריג. במידה והנשירה מלווה בהתנהגות חריגה כמו התגרדות מוגזמת, ירידה בתפקוד או בתיאבון החיה וסממנים של קרחות, אדמומיות בעור ופצעים – יש להתייעץ עם וטרינר. בין הגורמים לנשירת פרווה ישנן אלרגיות (עונתיות או למזון ספציפי), מחלות על רקע הורמונאלי, רגישות יתר לעקיצות של טפילי עור כמו פרעושים וקרציות, לחץ ותזונה לקויה או תת-תזונה.

כיצד ניתן לטפל בנשירת הפרווה כאשר אין מדובר בבעיה רפואית?

הברשה וטיפול ראוי

הברשת הפרווה על בסיס קבוע תמנע את פיזור השערה ה'מתה' שנשרה בבית. יש להקפיד להבריש את פרוות חיית המחמד עם כיוון צמיחתה. טרם קניית המברשת, תבררו עם חנות החיות הקרובה על מברשות מיוחדות המותאמות לסוג הפרווה של חיית המחמד.

רחיצה לעיתים רחוקות

הרחצה התכופה אינה מומלצת מכיוון שגורמת להסרת שכבת השומן הטבעית, המגנה על עורו של החתול או הכלב. את הרחיצה יש לבצע עם שמפו המיועד לכלבים ומתאים לחומציות עורו.

תספורת עונתית

תספורת לכלב או לחתול תפחית את כמות השיער המפוזר בבית. התספורת תתבצע רק על ידי בעל מקצוע ולא באופן עצמאי בבית. חשוב לדעת כי ישנם גזעים שלא מומלץ לספר. אם אינכם יודעים האם מותר לספר את חיית המחמד שלכם, התייעצו עם ספר כלבים מנוסה. כאן ניתן למצוא מספרה לכלבים.

שינוי המזון למזון איכותי

ככל שהמזון איכותי יותר- כך בריאותו של הכלב או החתול משתפרת. מרכיב המזון שתורם לבריאות הפרווה הוא חומצת השומן החיונית- חומצת לינואלית. העברת הכלב או החתול למזון המכיל חומצה זו, ויטמינים ומינרלים (דוגמת אבץ) יוסיף לבריאות הפרווה. בעבר לא נהגו להוסיף אתל חומצת השומן למזון היבש, ולכן ניתנה ההמלצה להוסיף שמן/מרגרינה למזון. כיום אין צורף בתוספת זו, מכיוון שבמזון המסחרי איכותי יש את כל המרכיבים הדרושים לפרווה בריאה.

טיפול נגד פרעושים או קרציות

יש להקפיד על טיפול מונע קבוע נגד טפילים. הזנחה של טיפול זה תעודד הופעה של פרעושים וקרציות אשר יובילו להתגרדות מוגזמת, קרחות ונשירת שיער.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

סיבת המוות אינה ידועה. אני מקווה שנצליח לאתר את סיבת המוות. אך ניתן לשלול חשד להרעלה נוספת. מדובר בנשרים מקומיים
ביון ראשון 18.07 אזרח הבחין בסוס השוכב בצומת מכר סמוך לעכו הודיעה למשטרה ומשם התחיל מסע הצלה של המשטרה , פקחים ווטרינרים

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן