תזונה מונעת לכלבים – להקדים תרופה למכה

מה נעשה עם כל השאריות מהארוחות בסוף השבוע? מי מנקה את מה שנשפך על הרצפה? במידה והתשובה לשאלות אלו היא שמה של חיית המחמד שלך, סימן שתזונתה אינה בריאה ומסוכנת! תזונה מאוזנת ומלאה בתוספים קריטית לאורח חייו הבריא של חיית המחמד. מדוע? יועץ חברת ביו פט יצרנית בונזו ולה קט מסביר...
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
תזונה מונעת לכלבים

בעשורים האחרונים קיימת מגמה מתמשכת של שיפור המצב הבריאותי של חיות המחמד שלנו. מגמה זו עולה בקנה אחד עם הכנסת חיות המחמד לבית וללב, הפיכתן יותר ויותר לחלק מהמשפחה והארכת תוחלת החיים שלהן.

ככל שאנחנו מתייחסים לכלב כאל בן משפחה קרוב, אנחנו חייבים לזכור שמדובר בבעל חיים עם צרכים מאד שונים מצרכיהם של בני אדם. דבר זה בולט במיוחד כשמדובר בתזונת חיות מחמד. בגלל שכלבים חיים כל כך הרבה בסביבת האדם, רבים נוהגים להניח לכלב לאכול מזון של בני אדם. זו שגיאה חמורה אשר עלולה לעלות בבריאותו של הכלב.

אחד ההבדלים המרכזיים בין בן אדם לכלב הבית הוא שכלבים אינם חופשיים לבחור את מזונם. האדם יכול לפתוח את המקרר ואת המזווה ולבחור לעצמו מגוון מזונות במהלך היממה. הכלב, לעומת זאת, תלוי בנו ב- 100%. הכלב יאכל רק מה שאנחנו מחליטים שהוא יאכל. רובנו לא תזונאים של בעלי חיים ואין לנו דרך לדעת מה בדיוק הכלב צריך לאכול. למזלנו, רוב המזון המסחרי המשווק כיום הארץ ובעולם מכיל את כל הצרכים התזונתיים של הכלב.

יחד עם זאת, הרפואה הווטרינרית יודעת כי ישנם מצבי מחלה רבים שניתן להפחית את הסיכוי לחלות בהם. ואף, להקל על הסבל מהם באמצעות תזונה מונעת. שימוש בתוספי תזונה ספציפיים לצד המזון המאוזן והמלא, מאפשר לנו לבצע "כיוון עדין" של הדיאטה היומית לפי הצרכים הספציפיים של כל כלב. להלן מספר דוגמאות:

בריאות המפרקים

אחת הבעיות הנפוצות מהן סובלים כלבים, במיוחד בשנותיהם הראשונות והאחרונות, היא דלקות וניוון במפרקים. המפרק מהווה מכונה משוכללת ביותר המאפשרת תנועה חלקה בין שתי עצמות או יותר. כדי לאפשר תפקוד זה, קצות העצם מרופדות בסחוס וקופסית המפרק מכילה נוזל סיכה. המנגנון הזה נתון לשחיקה מתמדת אשר מחייבות תחזוקה אינטנסיבית. וטרינרים רבים ממליצים על תוספת קבועה של גלוקוזאמין וכונדרואיטין דרך תוסף תזונה, על מנת לסייע בהקלה על בעיות מפרק וכדי למנוע בעיות מסוג זה מראש.

בריאות העור והפרווה

העור והפרווה של כלבים נמצאים תחת מתקפה מתמשכת של פרעושים, קרציות, מפגעים סביבתיים, תגובות אלרגיות ועוד. כדי לשמור על עור בריא ועל פרווה רכה ונעימה, עלינו להעניק לכלב כמות מספקת של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 6 ואומגה 3 באיזון נכון. על ידי כך, אנחנו יכולים למתן תגובות דלקתיות בעור ולהקל על התגרדות ונשירה. לכן, לעתים קובות, מומלץ לתת לכלב, בנוסף למזון מעולה, גם תוסף מזון המכיל חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ואומגה 6 בכמות נאותה ובאיזון נכון.

ויטמינים ומינרלים

מזון מסחרי מכיל כמות יפה של ויטמינים ומינרלים. יחד עם זאת, תזונאים רבים ממליצים על תוסף מרוכז על ויטמינים ומינרלים בתדירות יום יומית. במיוחד עבור גורים, כלבים עם מחלות רקע, כלבים שעושים פעילות גופנית מאומצת וכלבים זקנים. התוספת הזו יכולה לפצות על הבדלי אכילה וספיגה ולהבטיח מינון קבוע ומספק של כל אחד מהויטמינים והמינרלים.

לרמות את הכלב

כלבים לא תמיד שמחים כשנותנים להם כדורים או סירופים. ואחת הבעיות המרכזיות במתן תוספי תזונה היא חוסר שיתוף פעולה של הכלב. החדשות הטובות הן, שקיימים כיום תוספי מזון באיכות מאד גבוהה אשר "התחפשו" לחטיף מפנק. מדובר במוצרים טעימים במיוחד שהכלב יכול ללעוס לפני הבליעה. הכלב חושב שהוא מקבל חטיף ואנחנו זוכים ממנו לשיתוף פעולה מלא.

לסיכום, הבטיחו כי כלבכם מקבל תזונה מאוזנת ומלאה בתוספים באיכות גבוהה כשנחוץ. כך, תמנעו מחלות ותחסכו בתרופות, ניתוחים והרבה הרבה עוגמת נפש.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מחפש גארפילד משלך? 8 גזעי החתול הכתומים האלה מתהדרים בצבעי הפרווה הלוהטים של חתלתול המצויר האהוב עליך.
כיצד תעביר נסיעות ממקום למקום עם חתול ברכב? חשוב לעשות זאת בהדרגה

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן