שקים אנאליים אצל כלבים – בלוטות הסרחון

הכלב שלי גורר את הישבן על הריצפה"- משפט מאוד נפוץ שאני שומע מבעלי כלבים רבים במהלך כל שבוע. כאשר מדובר בבעיות רפואיות בחלק האחורי של כלבכם, מחלות השקים האנאליים הן הנפוצות ביותר, בעיקר בכלבים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
שקים אנאליים אצל כלבים - בלוטות הסרחון אצל חתולים לעומת זאת, התופעה אינה נפוצה בכלל וכאשר היא תופיע היא תתבטא בדרך כלל בחסימה של השקים בלבד. השקים האנאליים הינם שתי בלוטות קטנות שנימצאות בשני צידי החלק הפנימי של פי הטבעת. ריקון השקים מתבצע בזמן עשיית צרכים ע"י לחץ של השקים כנגד הצואה. הפרשה זו מהווה סימון אישי של החיה, ומאפשרת זיהוי אינדיבידואלי בעזרת חוש הריח. מתי מתעוררות הבעיות? הן נוצרות כאשר הצואה רכה מידי. דרכי הטיפול כוללים גם הוספת סיבים תזונתיים לטובת צואה קשה יותר. המחלות השונות של השקים האנאליים כוללות: חסימה או גודש בשקים –בדרך כלל שני הצדדים מעורבים והשקים נפוחים וכואבים. קשה לשחררם ידנית ותכולתם צמיגית. דלקת בשקים האנאליים – חד צדדי או דו צדדי וגורם לכאב רב. תכולתם תהיה דלילה וצהבהבה. אבצס – בדרך כלל חד צדדי, מאוד נפוח ומוגלתי. העור באיזור הפגוע דלקתי מאד ולעיתים אף נמדד חום גוף גבוה. קרע בשק- אבצס שנקרע יוצר פיסטולה דרך העור אשר גורם לבעל החיים כאב רב. ללא טיפול נכון, פעמים רבות החסימה ההתחלתית תהפוך לדלקתית ומזוהמת אשר תתדרדר לאבצס ולקרע. הסימנים הקליניים המאפיינים בעיות בשקים האנאליים נוצרים בעקבות חוסר הנוחות הרב וכוללים: גרירת הישבן על הרצפה, ליקוקים ונשיכות באיזור, רדיפה אחר הזנב, ריח רע באיזור, שינויים התנהגותיים וקשיים במתן צואה בגלל הכאב הרב. כווטרינר עליי לחשוב על כל הסיבות האפשריות לגירוי בחלק האחורי. שיחה עם הבעלים לגבי הסימנים הקלינים וההיסטוריה הרפואית, בנוסף לבדיקה הרקטלית, נותנים בדרך כלל מענה מספק לשלילת מחלות אחרות כגון תולעים, פרזיטים חיצוניים (לרוב פרעושים), בעיות בשקים האנאליים, גידולים באיזור, זיהומי עור שונים, עצירות מסיבות שונות ועוד. הטיפול כולל ריקון השקים אצל הווטרינר וריקון חוזר לאחר שבוע-שבועיים, בנוסף לשינוי הדיאטה למזון עשיר בסיבים תזונתיים. במקרים חוזרים של חסימה ודלקת ניתן להזריק ישירות לשקים חומר חיטוי משולב עם אנטיביוטיקה, במקביל לריקון חוזר של הבלוטות כל ארבעה ימים עד להחלמה. רכיב חשוב נוסף הוא אנטיביוטיקה בעלת ספקטרום רחב במתן דרך הפה כנגד הזיהום. כאשר אין ברירה וכמוצא אחרון ניתן לבצע ניתוח להסרת השקים האנאליים. לסיכום, בעיות רפואיות בשקים האנאליים שכיחות מאד בכלבים אך ניתנות לטיפול יעיל וקל בעזרת זיהוי מוקדם, ריקון הבלוטות ושינוי המזון. עד הפעם הבאה, שימרו על חיות המחמד שלכם בריאים ושמחים. שלכם, ד"ר טילס.
נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

פקחי רשות הטבע והגנים חילצו עוף דורס מסוג חיוויאי שהוחזק בניגוד לחוק בבית בחדרה.
דייגים עוכבו ונחקרו בגין פגיעה, החזקה וסחר בערכי טבע מוגנים ודגים קטנים מהמותר

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן