חיות מחמד בבתי אבות

אני רוצה לדבר על בעיה בחברה הישראלית , שבה משולבים רשע וטמטום , רוע לב וטיפשות. אני רוצה לדבר על העובדה שבבתי אבות ובמוסדות הקולטים עולים חדשים לא מרשים לגדל חיות מחמד.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
חיות מחמד בבתי אבות

ההגבלות הללו בבתי אבות ובמרכזי קליטה גורמות לעוול רב ולעוגמת- נפש חזקה הן גורמות לקרע במשפחות , ולניתוק של קשרים חברתיים חזקים וחשובים .
למה לא מרשים להחזיק בחיית מחמד-כלבים וחתולים-במקומות אלה?
הסיבות המוצהרות הן שתיים:
1. החיות הן לא היגייניות , מלוכלכות ומעבירות מחלות.
2. החיות גורמות לטרדה ורעש.
לגבי הסעיף העליון , אפשר רק לומר , טמטום וטיפשות : החיות הללו , כידוע , כמעט ואינן מעבירות מחלות. בני האדם הם מעבירים מחלות ומהן כן צריך להיזהר. לכן , מבחינה היגיינית, רפואית צריך לאסור כניסה של מבקרים אנושיים למוסדות אלה ולהרשות רק לחיות לבקר שם.
אכן , ייתכן והכלב יכניס טביעות רגליים ובוץ למוסד המפואר – אך האם הנזק "החמור" הזה שקול כנגד התרומה האדירה שהוא תורם לפרט (בעל החיה) ולכלל (יתר האנשים שבמוסד)? והחתול- הרי הוא אחת החיות הנקיות שאנו מכירים , כל היום הוא רק עסוק בניקוי עצמי וטיפוח הגוף.
ולגבי הסעיף השני , אכן הכלבים נובחים לפעמים והחתולים מייללים לעיתים.אך באותה מידה, צחוק ילדים ורינת זאטוטים גם היא מטרד רעש וכך גניחות זקנים , קולות דיבור , שירה ומוסיקה.
מובן מאליו שבמקרים קשים שבהם החיה גורמת טרדה רבה למוסד ולחוסיו , צריך למצוא פתרון אחר. אבל ברוב המקרים אין החיות יוצרות עומס של רעש או לכלוך שאינו סביר.
ומהי התרומה שהחיות תורמות?
את זאת יבין רק אדם שיש לו חיה או שיש לו ילדים או שהוא עצמו היה ילד להורים .
אין דבר אכזרי יותר מאשר ניתוק קשרים משפחתיים הדוקים. וזאת מה שעושים המוסדות שמבקשים מזקנים או מעולים להיפרד מיקיריהם הכלבים או החתולים. זו היא רשעות ורוע לב מדרגה ראשונה.
אני הייתי עד למחזות קשים , טרגדיות נוראות , שאנשים זקנים היו צריכים להיכנס לבית זקנים אולצו להיפרד מכלביהם או חתוליהם שאיתם חיו שנים רבות ביחד והם היו היצורים הקרובים והיקרים להם ביותר.
אני ראיתי עולים חדשים נבוכים , מבולבלים ופגועים , כי לא הרשו להם להחזיק את יקיריהם ההולכים על ארבע , שבאו איתם מארצות מוצאם , איתם במרכז הקליטה .
התרומה של כלבים וחתולים לפרט ולכלל היא אדירה:
בבתי אבות: החום והאהבה שנותנים כלב או חתול לבעליהם ולסביבתם שווה יותר מאלף אחיות ומטפלות. העיסוק והטיפול מעסיק ומעניין את כל הסביבה , גם את אילה שאינם בעלי החיות, והם משתתפים ביצירתיות ובדינמיקה של הקשר החם הזה.
כלב אחד בבית אבות שווה יותר מכל הקורסים והחוגים ששם. ישנם מטפלים-בבעלי-חיים שמביאים חיות לבתי אבות והם מספרים שהטיפול בחיות אלה גורם לקשישים לאושר עילאי ולעיסוק נפלא.
ולגבי עולים חדשים, הדברים ברורים ומובהקים כשמש בצהריים – אנשים אלה נותקו ממולדתם , מארצם , משפחתם ותרבות , הם מגיעים למקום חדש זר ומוזר. כל דבר שהם יכולים להביא איתם שבו יוכלו להיתלות ולהעזר – יבורך. הכלב או החתול שמגיעים איתם נקלטים בארץ במהירות ומסתדרים מייד. הם מבינים מייד את השפה של הילידים , הם מוצאים את האוכל ערב לחיכם , אין לה חבלי קליטה – והם משמשים עוגן ומשענת לבעליהם הנבוכים.
להכריח את העולים למסור את החיות זוהי הקליטה הגרועה ביותר שאפשר להציע להם.
ומה הלאה?
אני מקווה שהדברים ישתנו וכל ראיית הדברים הממוסדת כפי שהיא כיום (טפשות ורוע לב) תתאים את עצמה למציאות ותהיה נכונה וטובה.
אני מבקש מכל מי שקורא את המאמר הזה ויש ביכולתו להשפיע ולשנות בכיוון הזה- שיעשה ככל שביכולתו לתקן את המעוות.
אני כפוליטיקאי ירוק מבטיח לכם לפעול בכל הכוח בכוון הזה – אני מקווה להתנות את האישור להפעלת בתי אבות בהסכמה עקרונית לאפשרות של אחזקת חיות מחמד על ידי הדירים.

בתודה ובכאב, ד"ר רפי קישון

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

מוצרים מובילים

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן