בתי אבות, פתחו את שערכם לרכות : כלבי ליטוף בדרך אליכם…

במסגרת תוכניות "חברים לעת זקנה", של ג'וינט-אשל לשילוב חיות מחמד בפעילויות הזקן, פותח פרויקט "כלבי ליטוף", אשר מתאים לכל מוסד, ולכל המחלקות. ה"כלבי ליטוף" מגיעים יחד עם בעליהם המתנדבים, בכדי לבקר זקנים אשר אוהבים בעלי חיים, ולתרום להם משמחתם ומחיבתם. ביקורים של מתנדבים המלווים בחיית מחמד שלהם נפוצים בארצות הברית ובאירופה, ששם מוזמנים להגיע מבקרים אלו, אף למשל, למחלקות לאונקולוגיה ילדים, הסטריליות ביותר בבתי חולים.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
בתי אבות, פתחו את שערכם לרכות : כלבי ליטוף בדרך אליכם...


כמו כן, בתי אבות בחו"ל מאפשרים ברובם לדייריהם לגדל חיות מחמד כאשר בארץ, על אף שדנים בנושא בכנסת, אפשרות זו עדיין נדירה. יש כמובן להצטער על כך, מאחר שחברתם של כלבים, חתולים או ציפורים הופכת את החיים לכל כך מעניינים ונעימים… אין גם צורך להזכיר כאן את תרומתם לבריאות הנפשית והפיזית. כיום, בעקבות מחקרים רבים, השפעה חיובית זו ידועה, ותוכניות רבות בשילוב בעלי חיים מופעלות בהצלחה כמעט בכל מוסד טיפולי ואו חינוכי.
גם אשל, האגודה לפיתוח שירותים למען הזקן, מפתחת תוכניות לשיפור איכות חיי הזקן באמצעות חיות : "חברים לעת זקנה", ובמסגרתם פועל כבר מספר שנים פרויקט ייחודי בארץ: מתנדבים בעלי כלבים ידידותיים מבקרים בבתי אבות וחולקים את אהבת חבריהם הפרוותיים עם כל דייר המתחשק ללטף ולחבק ייצור חי וחביב.

ייתכן כי כלבי הליטוף יראו דיי "תמימים" לעומת מעשי הגבורה של כלבי נחייה, כלבים לחולי אלצהיימר ואפילפסיה, כלבי שירות, ושאר הכלבים המקצועיים לשמירה, הגנה, הצלה או אף לחיפוש חומרי נפץ, ובהשוואה לאילוף המקיף, המורכב, הארוך, והיקר שעוברים כלבים אלו… ואכן, "כלבי ליטוף" לא זכו בהכשרה מקצועית מיוחדת, אם בכלל, אין להם תעודות מומחים, והם אינם ממוצא אריסטוקרטי ברובם. ובכל זאת מונים "כלבי ליטוף" מספר מאפיינים וכישרונות שאין לכל כלב,
אפילו לכלבים יוצאי יחידות קרביות או המשתייכים לגזעים המיוחסים : מדובר בכלבי ליטוף בכול הסוגים, הצבעים והגילים – יצורים בעלי אישיות אמיתית, רגישות, אמפטיה, נכונות לתת תשומת לב, וציפיות גדולות לליטופים ולחיבוקים. בזכות תכונות אלו, הם מסוגלים – באופן טבעי – לבצע מספר משימות, כמעט מטאפיזיות :
א. להפוך את אווירת המוסד לפחות "רשמית" ולשבור מקצת את שגרתו.
ב. להעלות חיוך על פני הנוכחים, דיירים וגם אנשי צוות, מבקרים, נכדים…
ג. לגרום את ערנותם של הדיירים התשושים ביותר ולהפעילם
ד. לשמח את כל אוהבי בעלי החיים, וגם האחרים
ה. להרגיע את המתחים ואת הלחצים, ולמתן את מחשבותיהם הטורדניות של הדיירים
ו. לעודד דיירים ללא תיאבון לחלק את ארוחתם אתם, ובכך, לאכול בעצמם.
ז. להעלות זיכרונות מתוקים מן העבר
ח. ליצור הזדמנות של קשר חברתי, של שיחה נעימה ושל היכרות.
ט. להעניק חום וחיבה בכל השפות
י. להשכיח את הסבל והבדידות לרגע של חן וחסד

רשימה זו אינה מקיפה, וישנם אין ספור רגשות חמים ברגעים הרכים בהם מבלים יחדיו מבקרים ודיירים. היכולת הנפלאה להעניק אהבה ללא תנאי וללא שיפוט של אורחים איכותיים אלו, מהווה חוויה מיוחדת. הצוותים של ה"מועדון לכלבי אילוף" הוכשרו בכדי למסור מתנה יקרה זו, ובזכות אהבתם המשותפת לבעלי חיים הם חולקים שוטפות וחברות. אולי כי הקשר הקיים בין אוהבי חיות למיניהם הינו כמעט משפחתי. הוכחה לכך: רק חברים ממשפחה זו מסוגלים להבין כמה עצוב יהיה אם לעולם לא יוכלו עוד ללטף כלב…

המעוניינים להצטרף למועדון ה"כלבי ליטוף" מכל הארץ, מוזמנים. הדרכה תנתן למתנדבים.
ליזה אמויאל
רכזת תוכניות חיות מחמד "חברים בעת זקנה"
[email protected]
אשל, ת.ד. 3489, ירושלים 91034
• טל: 02-6557134, 0528-970897. פקס: 02-6557893

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן