מי הוא הכלב הישראלי?

לרגל חגיגות שנת ה-60 למדינת ישראל ולקראת תערוכת הכלבים הבינלאומית שתתקיים בשבת הקרובה (17.5.08) בגני התערוכה בתל-אביב ערכה ההתאחדות הישראלית לכלבנות סקר ראשון בנושא מי הוא הכלב הישראלי
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email
מי הוא הכלב הישראלי?


הכלב הלאומי של ישראל הינו הכלב הכנעני שגדל ופותח במדבריות הנגב. הסקר, אשר נערך ע"י מכון רותם למחקרי שוק, העלה את השאלה "מיהו הכלב הישראלי"? כלומר מי לדעת הציבור ראוי לקבל את התואר הכלב של המדינה ומייצג אותה בצורה הטובה ביותר.

למרבה ההפתעה הגזע הכנעני – הכלב הלאומי לא הגיע למקום הראשון. הגזע שרוב הנחקרים (13.2%) רואים בו הכלב הישראלי הוא כלב רועים גרמני ולאחריו (12.2%) הלברדור רטריבר. הראשון מקורו מגרמניה ואילו הלברדור מקורו מניו-פאונדלנד. למקום השלישי (8.6%) הגיע גזע הפינצ'ר הננסי. אם אתם תוהים היכן מוקם הגזע הלאומי שלנו אז התשובה היא במקום החמישי ביחד עם הגולדן רטריבר (5.2% לכל אחד מהם).

מבדיקה שנערכה ברישום הכלבים, בהתאחדות הישראלית לכלבנות במשך שלושת השנים האחרונות, עולה כי כלב הרועים הגרמני הינו הפופולרי ביותר בישראל. הגזע השני בפופולריות שלו הינו הגולדן רטריבר ולאחריו הלברדור רטריבר. אולי נתון זה יכול להסביר את תוצאות הסקר.



הסקר העלה נתון מעניין נוסף – יותר גברים רואים בכלב הרועים הגרמני את הכלב הישראלי ואילו יותר נשים ראו בלברדור רטריבר את הכלב שמייצג יותר את המדינה. ואולי זו הוכחה נוספת כי גברים ונשים רואים דברים אחרת….

בתערוכת הכלבים הבינלאומית אשר תתקיים בשבת הקרובה (17.5.08) תוכלו להכיר ולראות כ-140 סוגי כלבים. כ-1,000 כלבים ישתתפו בתערוכה ויתחרו על התואר היוקרתי – כוכב התערוכה. בתערוכה תוכלו ליהנות גם מתצוגות אילוף ופינות יצירה לילדים ונציגי מועדוני הכלבים ישמחו לתת מידע וייעוץ על סוגי הכלבים השונים.

לפרטים ניתן לפנות לטלפון מספר 03-6727174 או באתר האינטרנט www.ikc.org.il.



בתמונות המצורפות: כלב רועים גרמני וגור כלב כנעני – הגזע הלאומי של ישראל.
 צילום: יגאל פרדו.

מוצרים קשורים

נכתב על ידי בן

נכתב על ידי בן

בן הוא כותב ותיק מהעיר חיפה שמתמחה בכתיבה על בעלי חיים. הוא למד ביולוגיה בתיכון ומאז התעניין מאוד בעולם החי. הוא התחיל לכתוב מאמרים על בעלי חיים בבלוג אישי בתחילת שנת 2000 ומאז פרסם מאמרים רבים. חובב גלישה, NBA והבעלים של סאני - גולדן רטריבר חייכני.

קטגוריות מובילות

עוד מאמרים בנושא

דברים טובים מגיעים באריזות קטנות וציפורי מחמד קטנות יכולות להיות חברות מצוינות
אי ספיקת לב היא בעיה בריאותית שכיחה אצל חתולים מבוגרים. גלה כיצד לזהות אותו ומה אתה יכול לעשות כדי לעזור להם.
קביעת המין של החתול החדש שלך היא לא תמיד דבר קל. התכונות של חתול זכר בהשוואה לחתול נקבה לא תמיד ברורות

מוצרים פופולריים

המוצרים הנמכרים ביותר

סינון מוצרים

סנן לפי מותג
כל המותגים
סנן לפי מותג
משקל האריזה
בחרו...
משקל האריזה
סנן לפי גיל
כל שלבי החיים
סנן לפי גיל
סנן לפי טעם
כל הטעמים
סנן לפי טעם
סנן לפי גודל הגזע
כל הגדלים
סנן לפי גודל הגזע
חיה
בחרו...
חיה
תזונה מיוחדת
בחרו...
תזונה מיוחדת
גודל מיטה / מזרן
בחרו...
גודל מיטה / מזרן
סוג החול
בחרו...
סוג החול
צבע
בחרו...
צבע
נפח
בחרו...
נפח
אבחנה רפואית
בחרו...
אבחנה רפואית
טווח משקל
כל המשקלים
טווח משקל
דילוג לתוכן